Pieter Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 welke doe-het-zelver weet hoe ik zelf een interface-kabeltje in mekaar kan solderen, uitgaande van een gewone COMpoort-kabel? Ik heb heel Zwitserland 1:50000 (Swissmap50) en Oostenrijk (Alpenvereinskarten). Beide programma´s bieden de mogelijkheid waypoints en tracks naar een gps te sturen. Eea lukt niet met usb-kabel van de 60C. Wordt niet herkend. Of weet iemand hoe de software aangepast kan worden? Pieter
JandeBeHanger Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 welke doe-het-zelver weet hoe ik zelf een interface-kabeltje in mekaar kan solderen, uitgaande van een gewone COMpoort-kabel?<{POST_SNAPBACK}> Zover als ik begrepen heb, heeft de 60 serie ook een serieele poort, waar de oudere R plug van Garmin in past.Ik heb hiervoor 2 adressen staan in mijn computer: Mooie spullenen pfranc
dusee Geplaatst 30 augustus 2005 Geplaatst 30 augustus 2005 Als je nog een oude seriele modemkabel oid hebt? de franc plug en je bent klaar. op blz 138 functieoverzicht 60c (s) staat de pinbezetting met afbeeldingen.
deBruineBeren Geplaatst 31 augustus 2005 Geplaatst 31 augustus 2005 Hier vindt je de specificaties van de serielepoort op je computer: http://www.hardwarebook.net/connector/serial/serial9.html Het gaat om Pin 2 (RXD), Pin 3 (TXD) en Pin 5 (GND). RXD = Receive Data deze moet aan de Data Out van de GPS TXD = Transmit Data deze meot aan de Data In van de GPS GND = Ground deze moet aan de (-) Ground van de GPS
Pieter Geplaatst 1 september 2005 Auteur Geplaatst 1 september 2005 bedankt allemaal voor de tips. Is er ook nog en softwareoplossing om de usb-aansluiting als seriële poort te laten fungeren. Mijn laptop heeft immers geen seriële poort en die neem ik wel altijd mee op vakantie. groet, Pieter
JandeBeHanger Geplaatst 1 september 2005 Geplaatst 1 september 2005 Is er ook nog en softwareoplossing om de usb-aansluiting als seriële poort te laten fungeren. Mijn laptop heeft immers geen seriële poort en die neem ik wel altijd mee op vakantie.<{POST_SNAPBACK}> Daar zijn adapters voor.Met de zoek funktie van het form kom ik op: 1 2 3
Aanbevolen berichten