Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hoi,

Je ziet wel eens van die mooi gegrafeerde plaatjes met coordinaten erop. Stel dat iemand op een vergelijkbare manier aan de slag gaat, kan het voorkomen dat twee van die plaatjes bij elkaar in de buurt terecht komen en men vervolgens op het verkeerde "pad" wordt gezet.

Zijn er afspraken om dit te voorkomen? Bijvoorbeeld het gebruik van kleuren, logo's, lettertypen etc?

Is het gebruikelijk om cache eigenaren in hetzelfde gebied te informeren over nieuw te plaatsen caches?

Gr. Mr.Freeze.

Geplaatst

De afstand tussen de caches is wellicht wel in orde als 2 multi's bij elkaar in de buurt liggen. Maar de wp's van verschillende multi's kunnen wel door elkaar lopen of zelfs op dezelfde plek liggen. Ik heb dat wel eens meegemaakt...

Daar is dus niks voor geregeld en laten we dat maar zo houden.

Voor die ene tiende promille van de gevallen moet je niks regelen volgens mij.

Als je een multi uitzet, lijkt het me wel verstandig eerst alle andere multi's in de buurt met een bezoekje te vereren. Dan weet je in ieder geval waar de wp's zich bevinden.

Geplaatst
De afstand tussen de caches is wellicht wel in orde als 2 multi's bij elkaar in de buurt liggen. Maar de wp's van verschillende multi's kunnen wel door elkaar lopen of zelfs op dezelfde plek liggen. Ik heb dat wel eens meegemaakt...

Daar is dus niks voor geregeld en laten we dat maar zo houden.

Voor die ene tiende promille van de gevallen moet je niks regelen volgens mij.

Als je een multi uitzet, lijkt het me wel verstandig eerst alle andere multi's in de buurt met een bezoekje te vereren. Dan weet je in ieder geval waar de wp's zich bevinden.

Dag Williii,

Ik moet stiekum bekennen dat ik me een beetje heb laten inspireren door jouw mooie glimmende plaatjes ;) Ik was een beetje aan het filosoferen over een multi in het Abtwoudse Bos of in elk geval het Midden Delfland gebied en dat is een beetje jouw territorium zal ik maar zeggen ;)

Groetjes, Mr.Freeze

Geplaatst (bewerkt)
...

Dag Williii,

Ik moet stiekum bekennen dat ik me een beetje heb laten inspireren door jouw mooie glimmende plaatjes  ;) Ik was een beetje aan het filosoferen over een multi in het Abtwoudse Bos of in elk geval het Midden Delfland gebied en dat is een beetje jouw territorium zal ik maar zeggen  ;)

Groetjes, Mr.Freeze

Mooi dat je door mij geinspireerd wordt. ;)

Maar... niemand heeft een territorium bij het geocachen. :no:

Wel lijkt het me handig met elkaar rekening te houden. :blush:

Verder raad ik je aan eerst wat meer caches te gaan vinden, voordat je zelf gaat uitzetten. Dan krijg je beter een indruk wat er zoal gebrouwen wordt. Is een algemeen advies trouwens. Niet te snel beginnen met cache-leggen.

Verder kun je natuurlijk altijd contact met me opnemen als je wat wilt weten of zo.

We wonen blijkbaar niet ver van elkaar.

bewerkt door Williii Carrotte
Geplaatst

Bedankt voor je tips, ik had al zo'n gevoel dat ik wat meer ervaring moet gaan opdoen alvorens zelf aan de slag te gaan. Het lijkt me trouwens een enorme klus om zelf een cache te plaatsen, gezien de vele voorwaarden waarmee rekening te houden is. Des te groter de uitdaging! Ik ga van de winter op een regenachtige dag - euhhhhhh daar hoeft het geloof ik geen winter voor te zijn - maar eens een plannetje uitdokteren en dan maak ik zeker gebruik van je aanbod voor de tips en de tricks.

We wonen inderdaad vlak bij elkaar in de buurt, ik loop nog wel een keer langs je webcam - als ik "Williii's wondere winterslaap" ga doen :( en wie weet zien we elkaar nog eens in het veld :lol1:

• 2 weeks later...
  • Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...