Spring naar bijdragen

MapSend DirectRoute Europe v 2.00


Gerteman

Aanbevolen berichten

Al een paar jaar gebruik ik met veel plezier de Magellan Meridian Gold van mijn vader. Het mooie is dat ik sinds kort een eigen heb, de Magellan Meridian Marine ;) ..En dan vooral omdat ik vaak surf en (catamaran) zeil.

 

Alles leuk en aardig, maar wij komen net terug van een catamaran(maar dán eentje van maar 5 meter) avontuur door Nederland, en dan wil je natuurlijk je route bekijken !

 

Eerst kregen we de problemen dat mijn opgeslagen tracks (ivm de 1500 punten) niet meer te vinden zijn, daarover zet ik nog wel eens een vraag in het hardware gedeelte.

 

Nu heb ik thuis MapSend DirectRoute Europe v 2.00 geinstalleerd, maar wanneer ik dit programma start, krijg ik een probleem:

 

-Eerst krijg ik de foutmelding: "Cannot initialize object drawing tool!" :eek:

 

Waarna ik op de enige mogelijkheid, OK, druk... ik wil toch verder niet waar..

 

Vervolgens krijg ik de foutmelding:

 

-"Cannot open a map, the program wil be closed"

 

Wat rest is op OK drukken en vervolgens NERGENS juiste ondersteuning kunnen vinden over deze foutmelding. :ph34r:

 

Het zal wellicht iets zijn waar jullie een remedie voor hebben.

 

Wie weet wat er fout is ? :blush:

 

Groeten,

 

Gert

bewerkt door Gerteman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Al een paar jaar gebruik ik met veel plezier de Magellan Meridian Gold van mijn vader. Het mooie is dat ik sinds kort een eigen heb, de Magellan Meridian Marine  ;) ..En dan vooral omdat ik vaak surf en (catamaran) zeil.

 

Alles leuk en aardig, maar wij komen net terug van een catamaran(maar dán eentje van maar 5 meter) avontuur door Nederland, en dan wil je natuurlijk je route bekijken !

 

Eerst kregen we de problemen dat mijn opgeslagen tracks (ivm de 1500 punten) niet meer te vinden zijn, daarover zet ik nog wel eens een vraag in het hardware gedeelte.

 

Nu heb ik thuis MapSend DirectRoute Europe v 2.00 geinstalleerd, maar wanneer ik dit programma start, krijg ik een probleem:

 

-Eerst krijg ik de foutmelding:  "Cannot initialize object drawing tool!"    :eek:

 

Waarna ik op de enige mogelijkheid, OK, druk... ik wil toch verder niet waar..

 

Vervolgens krijg ik de foutmelding:

 

-"Cannot open a map, the program wil be closed"

 

Wat rest is op OK drukken en vervolgens NERGENS juiste ondersteuning kunnen vinden over deze foutmelding.  :ph34r:

 

Het zal wellicht iets zijn waar jullie een remedie voor hebben.

 

Wie weet wat er fout is ?  :blush:

 

Groeten,

 

Gert Oskam

 

 

Al weer even geleden dat ik deze software gebruikt heb, maar als ik me niet vergis moet je de software van de CD op je PC installeren en bij het laden van kaarten ed. moet de CD in de CD-ROM speler zitten. Verder hier geen problemen met het programma/kaarten gehad. Kan trouwens ook nog zo zijn, dat je eerst een firmware update op je GPS moet doen, die staat ook op de CD!! Dat had ik hier tenminste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Misschien even ter verduidelijking, mijn ouders zijn gescheiden en ik wil MapSend nu op de computer bij mijn moeder installeren. Mijn vader heeft de cd's en bij hem werkt alles naar behoren.

 

Het is dus niet mogelijk om dezelfde cd's te gebruiken voor 2 verschillende magellan's ?

 

Overigens kan ik na het doorzoeken van het hele GPS pakket het serienummer van de gps niet vinden... iemand een tip ? :ph34r:

 

Het pakket komt niet uit de winkel maar van marktplaats. Gekocht van iemand die 200 van die pakketen via zijn werk (yamaha) moest versturen voor een vriend die ocean race's als hobby had. Als bedankje daarvoor kreeg hij ook zo'n pakket.

 

Nou maar hopen dat ik de cd's gewoon kan gebruiken... anders gaat het me nog heel wat kosten ;)

 

Bedankt tot zover !

 

Gert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dit lijkt op een installatiefout

 

je kunt het proberen met een totale "magellan" clean up;

dwz

 

verwijder software via add and remove enz

explorer/verkenner check of er nog een map magellan is op C (programfiles)

verwijderen

 

dan "regedit" intypen bij uitvoeren

 

vervolgens bij Hkey current user in de map software de map magellan verwijderen

en in Hkey lokal machine / software de map "Magellan" verwijderen

 

Start desnoods even de pc opnieuw op.

 

Nu ben je geheel vrij van alles wat "Magellan" is en kan je een schone installatie doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Alle tips geprobeerd, maar het lukt toch echt niet.

Vandaag na vele regedits nogmaals een installatie gedaan, maar dan een paar keer de volledige installatie.

Deze installatie werkt niet, hij blijft steken op 89% met de volgende foutmelding:

 

"FATAL"

Failed to copy Additional Map Files

 

Het bestand waar hij élke keer blijft hangen is:

 

C:\...\Magellan\MapSend DirectRoute Europe\Map\S1\rte3.lay

 

Vervolgens kan ik niets anders dan het hele zaakje weer afbreken...

 

Is dit een onoplosbare fout ? Ik hoop van niet, anders benut ik een veel te klein deel van de GPS.

 

Extreem raar is het wel, bij mijn vader is het programma wel gewoon geinstalleerd.

 

Als iemand enig idee heeft... graag.

 

Anders zit er niets anders meer op vrees ik.

 

Groeten !

 

Gert

 

 

EDIT: ik kon het toch niet laten om alvast even te kijken naar vervangend materiaal. Bij een internetshop zie ik een aanbieding van mapsend worldwide basemap. Doet dit programma onder aan MapSend europe ? In prijs scheelt het volgens mij niet erg.

bewerkt door Gerteman
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo te zien heb je:

 

een fout in je software of is de schijf beschadigd, in dat geval de schijf even terug sturen naar de leverancier als het nog onder de garantie valt ;)

 

of:

 

toch ergens een foutje in het register. Misschien staat er nog ergens een andere verwijzing naar Magellan. Wie weet wel een fout die totaal niets te maken heeft met deze software, maar ooit eens in het verleden ergens een regeltje aangepast of verwijderd. Een simpele muisklik op een letter in het register en del indrukken kan verstrekkende gevolgen hebben op de werking van je PC ;) , zeker als je bezig bent in het register. Wat ik bedoel te zeggen is dat 'regedit' en 'regclean' leuke hulpmiddeltjes zijn om in noodgevallen de zaak weer op orde te krijgen, maar je moet absoluut zeker weten waar je mee bezig bent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Het kan ook zijn dat je 2 CD/DVD spelers in je PC hebt. Dit is visueel te zien. :blush:

 

Als je de eerste installatie op bijv. station D hebt uitgevoerd zal het programma daarna verlangen dat je de CD in D stopt.

Doe je hem in E dan vind ie hem niet (dom ding).

 

Ook als je een tweede installatie over de eerste heenzet en dit vanaf E doet verlangt hij nog steeds de CD-rom in D.

Het serienummer van de GPSr doet er niet zoveel toe. Bij mij werkt het ook terwijl het pakket 2e hands van E-bay komt en dus eerder op een andere GPSr heeft gedraaid.

 

Suc6.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6 months later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...