Spring naar bijdragen
  • 0

gps tracking disabled

Vraag

Geplaatst

Ik gebruik OziexplorerCE 1.12.2 beta version. Het programma werkt prima echter

geeft deze op het kaartscherm continu "GPS tracking disabled" (Bruin kader onderin). Dit betekent dat het coordinatiepunt waar je je bevind niet continu in het centrum blijft staan en dat de kaart er niet onderdoor gaat. Ik wil dit echter wel maar kan nergens vinden hoe ik "GPS tracking disabled" kan veranderen in enabled.Wie weet raad,

gr

devliegvisser

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (bewerkt)
Ik gebruik OziexplorerCE 1.12.2 beta version. Het programma werkt prima echter

geeft deze op het kaartscherm continu "GPS tracking disabled" (Bruin kader onderin). Dit betekent dat het coordinatiepunt waar je je bevind niet continu in het centrum blijft staan en dat de kaart er niet onderdoor gaat. Ik wil dit echter wel maar kan nergens vinden hoe ik "GPS tracking disabled" kan veranderen in enabled.Wie weet raad,

gr

devliegvisser

Als je tijdens navigeren het scherm scrolled, wordt tracking gedisabled. Anders zou ie immers binnen 1 sec. weer naar het coordinaat springen.

Enablen door ergens op de kaart het scherm aan te klikken en aangeklikt houden (=context menu oproeken). Hier staat de optie "enable tracking" ook tussen. Klaar.

Kijk hier voor een schermprintje van de optie

Het is zelfs mogelijk deze functie onder een hardware button te zetten (gaat via de PC).

Hier een voorbeeld in de CE Settings manager. De optie staat nu onder knop 4.

Duidelijker kan ik het niet :blush:

bewerkt door rhgs
  • 0
Geplaatst

Zelf heb ik de versie 1.12.1. Als ik deze melding heb staan kan ik via "view" en dan "toolbars" de "system toolbar" inschakelen. Op het scherm komt dan een icoon met drie mogelijkheden "fullscreen" en dan een rechthoekje met een rood kruisje erin. Klik hierop en je melding "GPS tracking disabled" is verdwenen. Het andere kruisje is om het balkje weer te laten verdwijnen.

Succes ermee.

• 0
Geplaatst

Ach, wat ja weer een omweg.

Gewoon stylus gebruiken, aangeklikt houden, contextmenu en trackin "ON".

Lukt ook in full screen modus, dus zonder menu items etc.

• 0
Geplaatst

Ook een goede oplossing, al heb ik persoonlijk een hekel aan "rondzwervende" toolbars. Gewoon onder een button programmeren is NOG handiger. Heb je geen toolbar meer nodig. Maar da's persoonlijk.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...