heijdenc Geplaatst 9 augustus 2005 Geplaatst 9 augustus 2005 Ik heb een GPSmap76cs en onlangs de CD IGN Rando "alpes du Nord" gekocht, om voor mijn vakantie de kaarten te kunnen uploaden. Nu blijkt dat deze software alleen werkt via een seriele poort, terwijl mijn Garmin geleverd is met een USB kabel. Ik heb weinig zin om ook nog eens een nieuwe seriële kabel te kopen. Heeft iemand dit probleem al kunnen omzeilen? Via Mapsource? Groeten, Conny
Cachemier Geplaatst 9 augustus 2005 Geplaatst 9 augustus 2005 Dat je kaarten zou kunnen uploaden naar je Garmin lijkt mij zeer onwaarschijnlijk. Waypoints, routes en tracks kunnen geupload worden. Wellicht kan je het probleem met de usb stekker oplossen door te converteren naar een ander formaat (vb. PCX5) en dan uploaden naar de gps met een programma dat wel usb ondersteund. (GPSbabel, Gartrax, G7towin) maar ik vrees dat een serieel hulpstukje de meest eenvoudige (wel duurste) oplossing zal zijn.
Kruimeldief Geplaatst 9 augustus 2005 Geplaatst 9 augustus 2005 Goedkooste wat ik gezien heb was serieel <-> 25 euro
dmace Geplaatst 9 augustus 2005 Geplaatst 9 augustus 2005 (bewerkt) Er schijnt software te zijn die een USB-poort koppelt aan een COM-poort-adres. Geen idee hoe het heet, maar google wil misschien wel helpen? 9 augustus 2005 bewerkt door dmace
Aanbevolen berichten