Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Hallo allemaal!

Ik heb mijn oog laten vallen op de BKE cache "Het wapen van Kralingen"...

Ik heb de info op de site van Williii doorgelezen, en snap het principe, alleen snap ik nu niet precies hoe ik coordinaten op een kaart uitzet...? Of is dat niet de bedoeling?

Moet ik de coordinaten die ik in de omschrijving lees gaan opzoeken? Het lijkt me dat ik ze op een of andere manier met software op een kaart moet prikken en dan het juiste coordinaat vind ofzo?

Jullie zien het al... ik snap niet helemaal hoe dit werkt... ;)

Ik heb btw geen oplossing nodig... alleen een duwtje in de goede richting zou erg fijn zijn... moet ik de coordinaten gaan bezoeken en dan met mijn GPS (Geko 201) op het kaartje kijken (lijkt me erg onhandig) of moet ik ze met software thuis gaan uitzetten en dan de puzzel oplossen???

Ik hoop dat iemand me enigszins een beetje op de goede weg kan helpen!

Bedankt!

Mike

Team FreakFire

Geplaatst

BKE betekent: herken er iets in en maak het af. Een dambord met verplichte zetten of zoiets.

De gegeven punten moeten je iets laten zien, en dat moet je afmaken. Kan van alles wezen, dus denk ruim.

Geplaatst

Hoi Mike

Ik begrijp dat je verder geen software hebt? Ook geen Mapsource(Garmin) of Mapsend(Magellan)?

Wat je dan kunt doen(volgens mij) is een demoversie downloaden van OziExplorer(www.oziexplorer.com) en hier de coordinaten invoeren. Je hebt niet meteen de kaarten nodig. Open een lege kaart,dan kun je ook coordinaten invoeren en zie je wel wat er bedoeld wordt.

succes!

Delta123

Geplaatst (bewerkt)

He das raar

Als ik zelf op mn eigen profiel klik krijg ik het profiel van......... Kapitein Haak. ;)

>>>bleek wat verkeerde html in de handtekening te zitten na knippen en plakken. Nu verholpen.

bewerkt door delta123
Geplaatst

Dankje Delta...

En inderdaad, ik heb nog nooit met kaarten gewerkt...

Ik heb Oziexplorer gedownload, de trial versie... en ik moet zeggen.. ik snap er werkelijk niets van... de handleiding geeft ook niet veel duidelijkheid... ik weet namelijk niet helemaal wat ik precies aan het doen ben...

ik moet waypoints gaan uitzetten op een lege kaart??

Ik heb waypoints uitgezet, maar zekomen niet op mijn (lege) kaart...

Is er een simpele snelle manier om handmatig die punten in te voerne??

Bedankt!!!

Mike

Geplaatst

hai Klimmertje...

Nee, krijg je dat standaard bij een GPS? Ik geocache al een aantal jaren, maar heb pas sinds kort een eigen GPS... hiervoor moest ik hem altijd lenen van een vriend... dus nu ben ik pas echt serieus begonnen zeg maar, en software is helemaal nieuw voor me... :P

Ik vind OziExplorer tot nu toe nog niet heel handig ofzo...

TNX

Mike

Geplaatst

MapSource!

En zowaar heb ik mijn eerste GKE cache gevonden!!!

Wat een avontuur...!!! Dit is echt leuk!!!!

Iedereen hier bedankt voor alle hulp! Op naar de volgende!!! :P

Mike

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...