Spring naar bijdragen

Cache idee, maar is het ook wat? - Voordat ik er veel tijd in ga steke


elsinga

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Valt dit verschijnsel jurisch gezien niet onder het (uit)lenen van boeken en geeft dat geen problemen met de auteursrechten?  ;)

Hmm, hangt dat er niet vanaf wie de eigenaar is van een boek? dat is nog best lastig aan te tonen dan.

 

Ik vind het wel een tof plan hoor, Elsinga!

 

(ja ja, nu nog een GPS kopen he  :) )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Tip: plak in alle boeken een sticker van BookCrossing.com

 

Bookcrossing is leuk! ( Maar geocaching leuker!!) )

 

Combinaties tussen Geocaching en BookCrossing liggen voor de hand. Er zijn in de USA al verschillende caches die dienen als 'Crossing Zone' voor BookCrossing boeken. Er mogen dus alleen bij BookCrossing aangemelde boeken in. Zie hier.

 

Voor wie het niet weet: Via BookCrossing kun je boeken die je zelf niet meer wilt, registreren en vervolgens in de wereld loslaten: weggeven, in een café achterlaten, etc. De nieuwe eigenaar kan met de registratiecode bij de site melden dat hij het boek nu heeft en wat hij ervan vindt. Zo ontstaat er (hopelijk) een heel overzicht van de levenswandel van een boekexemplaar plus een groeiende bespreking van de inhoud.

Doordat je per provincie/stad door alle 'vrijgelaten' boeken kan zoeken, kun je gericht op boeken gaan jagen.

 

Persoonlijk vind ik het hunting-aspect van BookCrossing nogal ondergewaardeerd. Beschrijvingen zijn vaak vaag ("In de buurt van station Amstel") of plekken niet uitgezocht voor de langere termijn ("op het bankje voor het gemeentehuis"). Bovendien zijn er meer plaatsers dan hunters: ook als de beschrijving duidelijk is, worden veel boeken niet als gevonden gemeldt. Je ziet dan ook dat het aantal boeken dat wordt losgelaten, vele malen hoger is dan het aantal boeken dat wordt gevonden (of als zodanig gemeldt).

Ik hoop dat dit nog opstart verschijnselen zijn, anders is het zonde van alle boeken die bij het (zwerf)vuil belanden.

 

SailAway

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Idee snaart wel wat....

Maar dan zou ik idd iets van een bibio cache maken met boeken die je wel aangemeld moet hebben bij bookcrossing....

Dat is dan mijn €.0,02....

Groeten Remco

 

Ps als je hier niets mee gaat doen wil je het mij dan laten weten....dan pik ik het ideetje op en ga er wat mee doen.....(als je dat ok vind en als je het niet gaat doen)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In Duitsland is al bijn 1.5 jaar de geocache Library aktief.

 

De combinatie geocaching/bookcrossing, zeg maar [b:post_uid0]geobookcaching[/b:post_uid0], is onlangs geïntroduceerd door Jamie in de cache Jumping Bird. Vooral deze combinatie spreekt mij wel aan. Er zit wel een nadeel aan. Als er veel boeken in omloop komen, krijg je het druk met lezen en blijft er minder tijd over voor geocaching. Dat is voor sommige misschien wel juist een voordeel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...