Spring naar bijdragen

Advies aanschaf wandel GPS gevraagd


Gast vcau29

Aanbevolen berichten

Wij willen beginnen met geocaching, en zijn op zoek naar een 2dehands navigatie systeem, wie kan ons helpen het moet er een zijn die makkelijk te bedienen is.

Wat is een goed instap model??

 

alvast bedankt. :dribble: newbie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Met een navigatiesysteem kan ik je niet helpen, geen ervaring mee. Maar dat heb je voor geocachen eigenlijk ook niet echt nodig denk ik. Aan een normale GPS-ontvanger heb je waarschijnlijk wel genoeg, en het scheelt je een boel geld.

 

Ik geocache nu een half jaar of zo, dat doe ik met een Garmin Geko 201 en die is daar naar mijn mening uitermate geschikt voor.

 

Hij is niet duur (ik heb hem nieuw gekocht voor E 130), lekker handzaam en heeft precies genoeg functies om goed te kunnen geocachen. Verder is hij ook compatible met een nieuw nauwkeurig systeem (WAAS/EGNOS) wat binnenkort in Europa beschikbaar zou moeten komen, heeft hij een dataport (om aan te sluiten op een PC) en kun je hem extern voeden (bv. in auto).

 

In mijn ogen ideaal.

bewerkt door JeroenH
Link naar opmerking
Deel via andere websites

JeroenH heeft gelijk, mooi om mee te beginnen. Kan ook op de PC worden aangesloten voor het downloaden van waypoints, routes etc van/ naar de GPS.

 

De geko 101 is niet aan te raden omdat die niet kan worden aangesloten op de PC!

 

Alternatief een Etrex als 2e hands.

 

Het enige nadeel aan deze producten: de antenne is niet altijd optimaal. De instapmodellen van Magellan (niet explorist maar sportek) hebben een duidelijk betere antenne en zijn 2e hands niet duur. Zijn alleen moeilijker te krijgen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Spijkenisser

Ik raad aan om naar deze site te gaan: http://www.gps-koopgids.nl/ontvangers.php Daar kun je precies invullen wat jij belangrijk vindt en wat niet. Een elek. compas is handig maar niet noodzakkelijk, net zoals de mappen. Hoogte meter ook niet vooral niet als je aleen maar gaat geocachen in Nederland! Het aansluiten van een GPS op de PC is ook niet vereist maar wel handig om de coordinaten van te voren in te vullen, maar dit kun je natuurlijk ook met de hand doen.

 

Ik heb zelf de Garmin Etrex Vista gekocht (gisteren) en er zojuist een cache mee gedaan. Fantasties aparaatje maar hij is vrij duur (tussen de 250 en 350 euro). Nogmaals, kijk even op de bovenstaande site en voer jou "eisen" in.

 

Groeten,

Team Luchtloper

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

We hebben er een gekregen voor onze verjaardag van Pa en ma. ;)

Een Magellan SporttrackPro, het neusje van de zalm schijnt.

Ik ben er heel blij mee. Hij is tegenwoordig al wat goedkoper dan toen.

Ik heb hem via internet gekocht bij futurumshop. Prima service.

Daarvoor met vrienden op pad geweest met een etrex vista, die werkte ook prima.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Aaanrader de gekko 201!! weinig knopjes enzo ;)

De Garmin Geko 201 is een lekker instapmodel, maar kijk ook eens naar het instapmodel van GPS60 reeks.

Fijn om mee te beginnen en daarna kun je je orienteren op een duurder model met meer mogelijkheden.Met de Gelo 201 moet je er rekeing mee houden dat er geen computerkabel bij zit en geen halskoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...