Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Ten einde raad.... Al geruime tijd bezig om kaarten van mapsend in de meridian platinum te laden. Het lukt niet. Als fout blijft p.c. aangeven dat er een verbindingsfout is. Ik zou de NMEA uit moeten zetten (die reeds uit staat).

Gek genoeg lukt het wel om wpt's vanaf mapsend in de gps te laden.

Ik heb er een SD kaartje inzitten van 256 Mb, dus ruimte genoeg. Waar ga ik de fout in? :offtopic:

bewerkt door dwarreltje
Geplaatst

Heb je het juiste serienummer van de GPS ingevuld bij het begin van het verzenden van de gegevens? Probeer ook eens om via card-reader op te slaan, vooropgesteld dat je er een hebt, natuurlijk.

Suc6 :offtopic:

Geplaatst
Heb je het juiste serienummer van de GPS ingevuld bij het begin van het verzenden van de gegevens? Probeer ook eens om via card-reader op te slaan, vooropgesteld dat je er een hebt, natuurlijk.

Suc6 :angry:

Serienummer??? Heb mapsend geinstalleerd, daarbij geeft mapsend aan dat de meridianserie ook geschikt is voor mapsend. Of eigenlijk andersom: mapsend is geschikt ook voor meridian serie.

Er wordt nergens gevraagd om een serienummer. Maar zo'n digibeet als ik ben, lijkt t me toch erg logisch dat als de wpt's vanuit mapsend geladen kunnen worden, de kaarten ook zouden moeten kunnen?

Echter geeft ie dan aan:

Gps communication timeout. Communication has been lost. Make sure that NMEA protocol on your gps unit is off.

Fix the problem and then choose ok to restart the process.

M.a.w. kaarten laden doet ie nog steeds niet. Zodra ik echter lukraak wat wpt's neergooi en upload naar gps, is er geen enkel probleem.

En nee, heb geen card reader.... :offtopic:

Geplaatst
Ten einde raad.... Al geruime tijd bezig om kaarten van mapsend in de meridian platinum te laden. Het lukt niet. Als fout blijft p.c. aangeven dat er een verbindingsfout is. Ik zou de NMEA uit moeten zetten (die reeds uit staat).

Gek genoeg lukt het wel om wpt's vanaf mapsend in de gps te laden.

Ik heb er een SD kaartje inzitten van 256 Mb, dus ruimte genoeg. Waar ga ik de fout in? :offtopic:

Ik zou niet zo snel weten wat het probleem is maar het lijkt me handiger de kaartimages direct naar een "SD card programmer" zoals dat heet in MAPSEND te kopieren. Het gaat niet alleen sneller maar je kan het kaartimage ook nog een specifieke naam geven. Via de seriele poort is dat de default naam.

Waarschijnlijk weet je dit al! Zo niet dan kan dit een goede workaround zijn.

Geplaatst

Ik zou niet zo snel weten wat het probleem is maar het lijkt me handiger de kaartimages direct naar een "SD card programmer" zoals dat heet in MAPSEND te kopieren. Het gaat niet alleen sneller maar je kan het kaartimage ook nog een specifieke naam geven. Via de seriele poort is dat de default naam.

Waarschijnlijk weet je dit al! Zo niet dan kan dit een goede workaround zijn.

Hoi Wolvjes,

Dit fenomeen had ik inderdaad al als 1 van de 3 keuzemogelijkheden zien verschijnen in een venster. Echter klik ik deze aan, geeft de p.c.:

Removable drives were not found in your system. Verify connection and try again.

De enige movable drive, tja, daar zit dus de cd van mapsend in.... Trouwens , de 'vaktermen' moeten niet uitgebreid worden, kan het allemaal nog net snappen.... :offtopic:

De derde mogelijkheid is: Store on hard drive. Maar ja, dan staat t op de harde schijf, kan ik er nog niets mee...

Geplaatst

Je kunt de SD kaart toch via een kaartlezer programmeren, kost maar een paar euro en geeft een boel plezier (=snelheid)....

Geplaatst (bewerkt)

Toen ik mijn Meridian pas had gekocht en ik er een SD kaartje in had gestopt, zag het malle ding het kaartje niet. Ik moest eerst een firmware upgrade uitvoeren en daarna ging het vlekkeloos. Ziet jouw GPS het kaartje wel want waypoints laden gaat buiten het SD kaartje om.

Henk

bewerkt door team-omega-25
Geplaatst
Toen ik mijn Meridian pas had gekocht en ik er een SD kaartje in had gestopt, zag het malle ding het kaartje niet. Ik moest eerst een firmware upgrade uitvoeren en daarna ging het vlekkeloos. Ziet jouw GPS het kaartje wel want waypoints laden gaat buiten het SD kaartje om.

Henk

Beste Henk, je bent de eerste (na mezelf sinds kort :P ) die door heeft waar de schoen wringt. Inderdaad kwam ik, na alles maar ook echt alles geprobeerd te hebben, er achter dat de gps gewoon niet het kaartje ziet. Daarvoor zijn drie mogelijkheden:

1. een kleiner kaartje (max. 64 Mb)--> dat wil ik dus niet, vond het juist zo fijn eindelijk heel Nl in gps te hebben.

2. Formatteren van de gps, wat me niet lukt. Zou niet weten hoe, nergens op de gps komt dit ter sprake.

3. firmware upgrade uitvoeren. Wat me tot nu toe niet gelukt is :thumbup: Ben en blijf een digibeet. Dus henk, als je een tip hebt (lees: stapvoorstapdoornemen), graag! :beerchug:

Geplaatst

hm, heel vreemd allemaal.

Ik heb ook een 256 Mb kaartje en dat werkt zonder problemen.

Alleen KOOP een cardreader, upload van 64MB = maximale kaartgrootte, duurt heeeeel lang over 9600 baud. Sneller instellen heeft weinig nut heb ik gemerkt, dan krijg je zoveel 'ruis'dat de snelheid vanzelf omlaag gaat.

De info op de kaart kan ik gewoon in WinXP lezen.

En dan inderdaad via 'store op harddisk'of direct naar een kaartlezer.

Geen serienummer betekend volgens mij dat je de 'gewone' mapsend gebruikt en niet directroute.

En tips waarom hij de kaart niet ziet? Kun je wel waypoints vanuit de GPS opslaan op de geheugenkaart?

Jan

Geplaatst
hm, heel vreemd allemaal.

Ik heb ook een 256 Mb kaartje en dat werkt zonder problemen.

Alleen KOOP een cardreader, upload van 64MB = maximale kaartgrootte, duurt heeeeel lang over 9600 baud. Sneller instellen heeft weinig nut heb ik gemerkt, dan krijg je zoveel 'ruis'dat de snelheid vanzelf omlaag gaat.

De info op de kaart kan ik gewoon in WinXP lezen.

En dan inderdaad via 'store op harddisk'of direct naar een kaartlezer.

Geen serienummer betekend volgens mij dat je de 'gewone' mapsend gebruikt en niet directroute.

En tips waarom hij de kaart niet ziet?  Kun je wel waypoints vanuit de GPS opslaan op de geheugenkaart?

Jan

Nee hoor Jan, helemaal niet vreemd. Het blijkt een verouderd model te zijn, eentje dus die een te groot kaartje niet kan lezen. Na upgrade wel.

Ook al heb ik een cardreader gekocht, het probleem blijft namelijk gps leest kaartje niet.

Gewone waypoints kunnen wel worden geladen, aangezien ze niet op de sd kaart komen maar gewoon in het geheugen van de gps zelf.

Dus hele eieren eten is de upgrade toepassen, iets dat ik nu met behulp van henk (mail) ga proberen....Henk, alvast bedankt! :beerchug:

Geplaatst

ah, ok ik begrijp het.

Nou ja, een firmware upgrade heb ik al vaker gedaan. Met de goede beschrijving is het eigenlijk heel simpel, alleen zorgen dat de GPS voldoende batterijen heeft zodat hij niet uitvalt tijdens de upgrade!

Als het niet lukt, horen we het wel.

Succes, Jan

Geplaatst
ah, ok ik begrijp het.

Nou ja, een firmware upgrade heb ik al vaker gedaan. Met de goede beschrijving is het eigenlijk heel simpel, alleen zorgen dat de GPS voldoende batterijen heeft zodat hij niet uitvalt tijdens de upgrade!

Als het niet lukt, horen we het wel.

Succes, Jan

Yesssssssssssss!!!!!! Het is gelukt! :P

En dan te bedenken dat ik de gps 'maar op moest sturen'....(Nautic) Weten die mensen dan niet dat je niet zonder zo'n ding kan?? :thumbup:

Allemaal dank voor het reageren, Henk van Team Omega in het bijzonder die de juiste tip gaf en me aan de hand van een stap-voor-stap-mailtje weer kan laten genieten van het cachen. :beerchug:

Geplaatst
Allemaal dank voor het reageren, Henk van Team Omega in het bijzonder die de juiste tip gaf en me aan de hand van een stap-voor-stap-mailtje weer kan laten genieten van het cachen.  :beerchug:

Misschien een goed idee om dat mailtje hier te posten zodat het bewaard blijft voor "het nageslacht"?

Geplaatst

Bij deze.

Stap voor stap:

1. Download de upgrade van de Magellan site

http://www.magellangps.com/en/support/prod...dates/Meridian_

PlatinumStd.asp

2. Unzip het bestand.

3. Sluit je GPS aan op de PC

4. Sla de waypoints in je GPS op (was ik vergeten te doen).

5. Volg de download instructions op die op bovenstaande pagina staan.

Succes!

Ik heb zelf een 128 MB kaartje in gebruik. Hier heb ik tot nu toe geen

problemen mee gehad.

Henk

Geplaatst
Bij deze.

Stap voor stap:

1. Download de upgrade van de Magellan site

http://www.magellangps.com/en/support/prod...dates/Meridian_

PlatinumStd.asp

2. Unzip het bestand.

3. Sluit je GPS aan op de PC

4. Sla de waypoints in je GPS op (was ik vergeten te doen).

5. Volg de download instructions op die op bovenstaande pagina staan.

Succes!

Ik heb zelf een 128 MB kaartje in gebruik. Hier heb ik tot nu toe geen

problemen mee gehad.

Henk

Ik was dus het unzippen gemakshalve even vergeten... :P

Tja en dan kom je niet verder... :crybaby:

Waypoints opslaan is niet nodig bij mij; na elke cache verwijder ik de waypoints dus kom altijd thuis met een lege gps :thumbup:

Heb een 256 kaartje in gebruik die nu druk bezig is heel ons landje erop te verzamelen :beerchug:

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...