Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

Het is nu eenmaal gebeurd. Ik heb de brief eerder vandaag gepost en daar spreek ik over 'de cache dicht bij het pad neerleggen' om geen gezeik te krijgen over struinen zeker omdat het geen Staatsbosbeheer is.

Natuurlijk kan in overleg nog iets worden besproken verder van het pad af maar op een natuurlijkere plek. Het hoeft niet eens zo ver van het pad af want er loopt een slootje langs en normale wandelaars gaan daar niet zomaar over. Ik heb bijna overwogen om dat ding in het slootje neer te leggen maar in natte tijden kan er wel water in staan!

Persoonlijk vind ik het beter om dat ding tot de rand in een zelf gegraven kuil te stoppen net over het slootje en te bedekken met naalden en ander natuurlijk materiaal. Dit levert minder verstoring op voor planten en dieren dan de cache onder een boomstronk leggen tientallen meters van het pad. Ik denk zelf dat de beheerder voor dit soort argumentatie ook wel vatbaar zal zijn. Een kuil doet immers geen schade als die in overleg wordt gegraven waar het geen kwaad kan, struinen wel.

bewerkt door Goedweerloper
Geplaatst
Ik wil mijn eerste cache graag dicht bij huis plaatsen in een mooi stukje bos en langs de hei, maar ik weet niet aan wie ik toestemming moet vragen.

Dit is namelijk een gemeentebos maar er staan bordjes van Staatsbosbeheer. Toch is dit bos in beheer van de gemeente, tenminste dat zeggen ze bij de gemeente...

Daar vragen ze mij nu om de route op een kaartje (dan geef ik ze de WP's) en een 'begeleidend schrijven' dus ga ik lekker de ambtelijke molen in en duurt het tot sint juttemis met dikke legeskosten. Hebben jullie misschien een tip om die molen te kunnen omzeilen (staatsbosbeheer als breekijzer ofzo?).

Hoe het ook kan.

Ook wij hebben een cache in een bos van de gemeente ( Ede ) liggen, maar om bij het gemeentehuis te beginnen leek ons niet de meest logische route.

Een vaag bekende jachtopziener gebeld. ( Voorheen Gelders Landschap, tegenwoordig Hoge Veluwe ) Of hij misschien wist wie de verantwoordelijke beheerder/boswachter van het Edese Bos Oost was. Dat wist hij ( die gasten kennen elkaar echt allemaal ) en gaf direct het telefoonnummer.

Deze man opgebeld om te peilen of er animo is. Dat is er zeker, maar hij mag zelf niet beslissen en geeft naam en telefoonnummer van de eindverantwoordelijke op het gemeentehuis.

Als derde deze persoon gebeld en die vraagt het verhaal goed op papier te zetten en dan te mailen. Liefst met een kaartje van de omgeving waarop duidelijk te zien is waar de wp's zijn en waar de cache ligt. Dat kaartje was met Ozi uiteraard snel gemaakt en diezelfde dag ging de aanvraag nog de deur uit. ( We waren natuurlijk al wel enkele maanden bezig met de voorbereiding van deze cache )

Binnen drie weken kwam de bevestiging van "geen bezwaar" op voorwaarde dat we nog even met de beheerder contact opnamen voor de goedkeuring van de door ons bepaalde wp's en cacheplek. 1 telefoontje was genoeg, want het kaartje was duidelijk genoeg zei hij. We konden ons gang gaan. En leges, daar is nooit over gesproken en er is ook nooit een rekening ontvangen.

Bovenstaand verslag om maar even aan te geven dat het niet altijd en overal kommer en kwel is met de terreinbeheerders.

Doler & Co.

• 2 weeks later...
Geplaatst

Even een update. De beheerder van de gemeente heeft teruggebeld en hij was redelijk positief want hij kwam niet terug op de route en tussen de regels door zei hij dat als het een eenmalige actie was dat ik de vergunning dan al op zak zou hebben :ph34r:

Maar nu moet het nog langs een of andere commissie 'welzijn' of 'welstand' of zoiets, omdat het om een semi-permanente plaatsing gaat. Nu heb ik de gelegenheid aangegrepen om uit te leggen dat ik nu denk aan een tupperware bak (of soortgelijk voorwerp) van formaat iets groter dan broodtrommel: ~ 20 cm lang, bijna net zo breed en veel minder diep (5 cm tot hooguit een handbreedte). Ik heb daarbij ook aangegeven dat de bak ingebed gaat worden in de humuslaag en er dus niet echt gegraven hoeft te worden. En ik heb uitgelegd dat gewone wandelaars het niet zien maar dat het voor een cacher met een gegeven hint goed te vinden is zodat de cacher de omgeving niet te veel hoeft te verstoren.

Dit is ongeveer zo goed als ik het kan doen, nu is het afwachten... maar tenminste met een positief gevoel omdat de beheerder het er mee eens is.

Nog geen :ph34r: maar wel een :ph34r:

• 2 weeks later...
Geplaatst (bewerkt)

JAAAAA! Ik heb mondelinge toestemming en krijg binnenkort ook schriftelijke toestemming toegestuurd.

:thumbup::thumbup::dribble::D

Een cache leggen op gemeentegrond hoeft dus geen drama te zijn! Hulde voor gemeente Someren voor de relatief snelle afhandeling. Ik moet wel zeggen dat daar wat telefoontjes voor nodig waren en ze op een bepaald moment niet wisten wat ze er mee aan moesten en zelfs met een aanvraag voor een bouwvergunning(!) op de proppen wilden komen maar dat was een communicatiefout.

Een tip is dus om de juiste mensen te bellen en deze het verhaal nog eens uit te leggen. Vertrouw er niet op dat de informatie intern goed wordt doorgegeven. Spreek dus iedereen op het goedkeuringstraject en je zit gebakken.

Nu ga ik eerst op vakantie, dan moet ik de cache nog uitzetten en controleren en laten proeflopen en dan moet die nog langs de GC.com approvers. Verwacht dus niet binnenkort een cache, maar de cache komt er zeker aan deze zomer... misschien in de nazomer.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik ben terug van vakantie en heb de route nu helemaal met de GPS gedaan en de opdrachten gemaakt. Ik moet nu alleen nog maar een cache container halen, een medium geocaching sticker scoren bij de shop en de cache verstoppen. Het duurt dus niet lang meer!

Nu zit ik met een vraag: als ik het cache formulier invul op .com (http://www.geocaching.com/hide/report.aspx) komt er dan automatisch een cache aanvraag terecht bij een nederlandse reviewer? Of moet ik eerst nog iets anders doen?

Geplaatst
Nu zit ik met een vraag: als ik het cache formulier invul op .com (http://www.geocaching.com/hide/report.aspx) komt er dan automatisch een cache aanvraag terecht bij een nederlandse reviewer? Of moet ik eerst nog iets anders doen?

Ja, de aanvraag komt dan automatisch bij de nederlandse reviewers zolang je maar bij "Location" als land "the Netherlands" invult. We zijn benieuwd naar je creatie en gaan hem graag ontmaagden (als Team Aragorn of Pentagram dat toelaten tenminste)

gr. Maarten

Geplaatst

Ja, de aanvraag komt dan automatisch bij de nederlandse reviewers zolang je maar bij "Location" als land "the Netherlands" invult. We zijn benieuwd naar je creatie en gaan hem graag ontmaagden (als Team Aragorn of Pentagram dat toelaten tenminste)

gr. Maarten

Bedankt voor de info.

Reken op het eind van de week dat ik de sticker binnen krijg en de travel bug dog tag voor de TB die ik voor de first finder erin wil doen en dan gaat het doosje het bos in en ga ik het formulier dus invullen. Het zal wel ongeveer half augustus worden voordat de cache online is.

Over die ontmaagding: ik ga geen insider informatie weggeven, ik vind dat alle (Zuidoost Brabantse) cachers even veel kans moeten hebben. Logs die gemaakt worden voordat de cache officieel online is zijn ongeldig en worden uit het logboekje en van de pagina verwijderd. First find logs van Limburgers zijn zowiezo ongeldig :angry: Belgische Limburgers zijn natuurlijk wel oke :thumbup:

Die cache pagina gaat nog een probleempje worden denk ik... ik heb daar helemaal geen kaas van gegeten. Ik hoop dat je er gewoon een bak tekst in kunt plakken en dat wordt het dan. Volgens mij heb ik ooit in het forum een aanbod gezien van iemand die wel wil helpen met de cache pagina, maar dit kan ik nu niet meer vinden.

Geplaatst
Volgens mij heb ik ooit in het forum een aanbod gezien van iemand die wel wil helpen met de cache pagina, maar dit kan ik nu niet meer vinden.

Natuurlijk heeft iedereen evenveel kansen qua ontmaagden. Loggen voordat ie officieel online is kan ook niet (alleen beheerder en reviewer kunnen notes plaatsen)

Ik wil je best helpen met het maken van de cachepagina mocht je er niet uitkomen met HTML. Nadeel is dan wel dat ik moreel "verplicht" ben om het lopen van deze cache een tijdje uit te stellen (wel zo eerlijk) :thumbdown:

gr. Maarten

Geplaatst
Over die ontmaagding: ik ga geen insider informatie weggeven, ik vind dat alle (Zuidoost Brabantse) cachers even veel kans moeten hebben. Logs die gemaakt worden voordat de cache officieel online is zijn ongeldig en worden uit het logboekje en van de pagina verwijderd. First find logs van Limburgers zijn zowiezo ongeldig :rolleyes: Belgische Limburgers zijn natuurlijk wel oke  :thumbdown:

En Hollanders dan? Mogen die ook loggen? Niet dat ik van plan ben om even op en neer te rijden voor een FTF, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. De spanningsopbouw in dit draadje is perfect. Ik ben benieuwd wanneer de cache er eindelijk ligt en wie hem het eerst logt. Vergeet niet om een goedkoop weggooicameraatje in de cache te doen. Succes, Goedweerloper (p.s. is trouwens Someren niet een plek waar al die varkenshouderijen zijn?)

Geplaatst
Klopt, kijk hier maar eens:

http://forum.geocaching.nl/index.php?s...pic=4312&hl=htm

Overigens, kun je handmatig via de site van geocaching.nl al de nodige htm code's vinden om zelf aan de slag te kunnen!

Ik wil je best helpen met het maken van de cachepagina mocht je er niet uitkomen met HTML. Nadeel is dan wel dat ik moreel "verplicht" ben om het lopen van deze cache een tijdje uit te stellen (wel zo eerlijk)  :thumbdown:

gr. Maarten

Bedankt voor de link, Team Firefox! Ik heb weinig zin om er zelf mee te gaan prutsen en volgens mij doet 8bg het graag. Ik heb net een mailtje gestuurd en wacht nu af.

Voor LesMarten betekent dit dan dat jij nog wel een kans maakt op een eerlijke ontmaagding. Veel succes daarmee!

Geplaatst (bewerkt)
En Hollanders dan? Mogen die ook loggen? Niet dat ik van plan ben om even op en neer te rijden voor een FTF, maar ik ben wel heel benieuwd hoe dit allemaal gaat aflopen. De spanningsopbouw in dit draadje is perfect. Ik ben benieuwd wanneer de cache er eindelijk ligt en wie hem het eerst logt. Vergeet niet om een goedkoop weggooicameraatje in de cache te doen. Succes, Goedweerloper (p.s. is trouwens Someren niet een plek waar al die varkenshouderijen zijn?)

Natuurlijk mogen niet-Brabanders ook de cache als eerste loggen. Wel zou ik het leuker vinden als het iemand uit de buurt is. En als het een Limburger is wordt het wel erg verleidelijk om de pagina er uit te scheuren, maar dat mag natuurlijk niet!

Als ik voordat de cache er ligt uitvind hoe ik aan zo'n cameraatje kan komen dan zal ik er zeker een in doen. Verder was ik niet van plan om er veel goodies in te stoppen, want dat interesseert mij weinig en kost alleen maar geld. Ik vind wel wat in de rommelkast.

En over die varkenshouderijen: ja er zijn veel varkensboeren bij mij in de buurt maar dat is overal zo in dit deel van Brabant en het zijn er hier niet extra veel of zo. In het buitengebied zie ik juist veel boeren met koeien. Die geplande grote varkenshouderijen komen er volgens mij ergens in de buurt van Maarheeze bij. Mooi NIMBY dus.

De gemeente Someren wil juist richting natuur en (dagjes)toerisme, dus het lijkt mij onwaarschijnlijk dat er nog meer varkensboeren bij komen.

Geplaatst
Natuurlijk mogen niet-Brabanders ook de cache als eerste loggen. Wel zou ik het leuker vinden als het iemand uit de buurt is. En als het een Limburger is wordt het wel erg verleidelijk om de pagina er uit te scheuren, maar dat mag natuurlijk niet!

Begint dat gedoe nu hier ook al ? Ik geloof dat we als parttime-Limburgers deze cache maar een tijdje links laten liggen. Het moet niet gekker worden... Someren ligt overigens maar op een steenworp afstand van de grens van Limburg. Zijn het niet de mensen die op een grens wonen die zo hard mogelijk roepen dat het aan de andere kant niet deugt? :thumbdown:

Geplaatst

Die cache komt er trouwens voorlopig toch niet :thumbdown: want het regent voortdurend en dan komen goedweerlopers niet buiten. :rolleyes:

Geplaatst (bewerkt)

Begint dat gedoe nu hier ook al ? Ik geloof dat we als parttime-Limburgers deze cache maar een tijdje links laten liggen. Het moet niet gekker worden... Someren ligt overigens maar op een steenworp afstand van de grens van Limburg. Zijn het niet de mensen die op een grens wonen die zo hard mogelijk roepen dat het aan de andere kant niet deugt? :)

Het is allemaal natuurlijk gewoon een geintje! Ik dacht dat je dit wel door zou hebben maar helaas niet dus. Hierbij mijn excuses voor de slechte grap.

En je hebt helemaal gelijk met die grens. Liessel roept bijvoorbeeld ook om het hardst dat het een BRABANTS dorp is en dat ligt ongeveer op de grens. En dan heb je nog Heeze met de Brabantse dag... oke dat ligt nog wel een aardig eindje fietsen van de grens af maar toch.

Die cache komt er trouwens voorlopig toch niet  :thumbdown: want het regent voortdurend en dan komen goedweerlopers niet buiten.  :rolleyes:

Hehe sinds ik thuis ben gekomen van Engeland (maandag tegen de avond) heb ik alleen maar zon of lichte bewolking gezien. Vandaag ga ik dus gewoon cachen! En zelfs als het regent kan ik wel met de auto dicht naar de cache locatie rijden en dan een paar honderd meter het bos in lopen... de enige vertraging komt nu dus nog van de goodies shop en daarna de virtuele papiermolen van geocaching en de approvers.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...