Spring naar bijdragen

Etrex Vista Color

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik wil een Vista Vista Color aanschaffen voor (fiets) navigatie.

CitySelect software aanschafprijs is duur.

Kan ik met Metroguide goed navigeren/route berekenen op een Vista Vista Color ?

Geplaatst (bewerkt)

Als je op je gps wilt kunnen navigeren, d.w.z. met behulp van autorouting (het apparaat berekent dan de route automatisch voor jou), dan heb je daarvoor City Select nodig. Maar dan loop toch al redelijk gauw tegen de beperkte grootte van het (niet uit te breiden) geheugen van 24MB aan. Bovendien is City Select vooral voor autonavigatie, en wat minder geschikt voor navigatie op de fiets.

Of het apparaat goed met Metroguide werkt weet ik niet, maar met Metroguide heb je in ieder geval geen autorouting. D.w.z. dat het apparaat geen route voor je kan berekenen.

Wel is het mogelijk om thuis op je pc m.b.v. Mapsource Metroguide een route te laten berekenen, waarna je die uploadt naar je gps. Op dat moment kun je je door je gps naar je bestemming laten brengen.

bewerkt door Peetee
  • 1 month later...
Gast Herminator
Geplaatst

Hallo, ik heb sinds een paar dagen ook een Etrex Vista C met de City Select Europe V7 cd.

Mbv de Trip&Waypoint Manager is het de bedoeling dat je kaarten in je GPS apparaat kan laden. Dat lukt ook wel, maar de kleinste deel-kaart die je kan selecteren met het autorouting vinkje aan, is al groter dan 24Mb!! :dribble: Door de autorouting uit te zetten lukt het wel, maarja, dan kun je dus niet navigeren met autorouting! :thumbup:

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

vraag2:

Hoe zit het trouwens met topografische kaarten, kun je hier ook mee navigeren?

en hoe groot zijn hier de deel-kaarten die je kan selecteren?

Geplaatst (bewerkt)
Mbv de Trip&Waypoint Manager is het de bedoeling dat je kaarten in je GPS apparaat kan laden. Dat lukt ook wel, maar de kleinste deel-kaart die je kan selecteren met het autorouting vinkje aan, is al groter dan 24Mb!! :dribble:  Door de autorouting uit te zetten lukt het wel, maarja, dan kun je dus niet navigeren met autorouting!   :thumbup:

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor?

vraag2:

Hoe zit het trouwens met topografische kaarten, kun je hier ook mee navigeren?

en hoe groot zijn hier de deel-kaarten die je kan selecteren?

Ik gebruik ook City Select 7, maar dat de kleinste deelkaart al groter is dan 24MB dat klopt niet. De kleinste zit rond de 1 MB. Je moet zo een provincie of 4, 5 in je Vista kunnen laden, incl. autorouting informatie.

De meeste gps'ers gebruiken Mapsource voor het laden van kaarten naar je Garmin gps. Hier gratis te downloaden.

Een antwoord op je 2e vraag heb ik niet, want ik heb geen topokaarten.

bewerkt door Peetee
Gast Herminator
Geplaatst
Ik gebruik ook City Select 7, maar dat de kleinste deelkaart al groter is dan 24MB dat klopt niet. De kleinste zit rond de 1 MB. Je moet zo een provincie of 4, 5 in je Vista kunnen laden, incl. autorouting informatie.

De meeste gps'ers gebruiken Mapsource voor het laden van kaarten naar je Garmin gps. Hier gratis te downloaden.

Een antwoord op je 2e vraag heb ik niet, want ik heb geen topokaarten.

Dank voor je snelle reactie :dribble: , maar ik denk dat het probleem zit in het feit dat mijn City Select Europe v7 cd special geschikt is voor de Garmin streetpilot c320. En dat daardoor de deel-kaarten veel groter zijn! Dus ik ga ff terug naar de verkoper die mij dit verkocht heeft!, want dit werkt zo niet! :thumbup:

Geplaatst
Dank voor je snelle reactie :unsure: , maar ik denk dat het probleem zit in het feit dat mijn City Select Europe v7 cd special geschikt is voor de Garmin streetpilot c320. En dat daardoor de deel-kaarten veel groter zijn! Dus ik ga ff terug naar de verkoper die mij dit verkocht heeft!, want dit werkt zo niet! :thumbup:

Zijn er verschillende versies voor verschillende apparaten dan? Dat wist ik niet. Maar zou zomaar kunnen natuurlijk. :dribble: Omruilen is dan het devies.

Gast Herminator
Geplaatst
Zijn er verschillende versies voor verschillende apparaten dan? Dat wist ik niet. Maar zou zomaar kunnen natuurlijk. :dribble: Omruilen is dan het devies.

Ik heb mijn cd nu dus al geUNLOCKt voor 2 apparaten en volgens mij kun je dat niet ongedaan maken....:thumbup: Maarja het is de fout van de verkoper want die garandeerde mij dat ik die cd ook voor de Etrex Vista C kon gebruiken. Ben benieuwd hoe hij dit op gaat lossen....

Geplaatst (bewerkt)
Ik heb mijn cd nu dus al geUNLOCKt voor 2 apparaten en volgens mij kun je dat niet ongedaan maken....:thumbup: Maarja het is de fout van de verkoper want die garandeerde mij dat ik die cd ook voor de Etrex Vista C kon gebruiken. Ben benieuwd hoe hij dit op gaat lossen....

Tja, dat is heel vervelend. Ik moet je zeggen dat ik nooit heb gehoord van verschillende versies voor verschillende apparaten.

Misschien kun je je probleem eens voorleggen aan de Garmin klanten-support. Misschien kunnen die je een goede oplossing bieden.

Of misschien kan Sailtron, de importeur, je verder helpen.

bewerkt door Peetee
Gast Herminator
Geplaatst
Tja, dat is heel vervelend. Ik moet je zeggen dat ik nooit heb gehoord van verschillende versies voor verschillende apparaten.

Misschien kun je je probleem eens voorleggen aan de Garmin klanten-support. Misschien kunnen die je een goede oplossing bieden.

Nu ik de mapsource cd's wat beter bekijk :thumbup: , zie ik inderdaad dat er op staat "for the StreetPilot c320". Vreemd dat ze daar special andere cd's voor uitgeven.

Maargoed, ik heb het probleem maar alvast bij de klantenservice van www.garmin.com gemeld. 's kijken wat die er van te zeggen hebben.

Wordt vervolgd...

Geplaatst
Ik zag een een aanbieding bij Correct in Rotterdam van City Select voor 89,-.

Bleek alleen voor de GPS V te zijn.

Vreemd verhaal allemaal. Volgens mij is City Select voor ieder Garmin die voor City Select geschikt is. Ik heb nog nooit gehoord dat City Select, die je gratis krijgt bij de GPS V, niet kunt gebruiken op bijvoorbeeld een 60CS ;)

Ik weet wel zeker dat dit dus ook gewoon niet zo is.

Dat is namelijk de truuk en de grap van een bedrijf die aardig wat van dit soort apparaten en software verkoopt.

Wil je een 60CS? Wil je City Select erbij? Dan moet je City Select er apart bij kopen.

Neem een bundel. je koopt de 60CS en koopt er een GPS V erbij. Dan heb je hetzelfde als wat je wilde en je hebt er een GPS V bij, en je bent 100 euro duurder uit. De truuk is dat de City Select, die je gratis bij je GPS V krijgt, ook kunt gebruiken op je 60CS.

Wil je de GPS V niet hebben? Dan verkoop je die voor 250 of 300 euro, natuurlijk zonder de City Select CD's. En je hebt je eigen 60CS met een (bijna) gratis City Select. Degene die jouw nieuwe GPS V koopt heb je niet genaaid. Wil hij de CD's erbij dan moet hij niet op jouw aanbod ingaan......

It's not who you are, it's what you do that makes the difference.

• 4 weeks later...
Gast Herminator
Geplaatst

:thumbup:

Nou, het is voorelkaar:

City Select Europe V7 c320 op mijn StreetPilot c320. Deze kaarten zijn geschikt voor 3d-weergave.

en

City Select Europe V7 op mijn Etrex Vista C. Deze kaarten kunnen alleen in 2d weergegeven worden, nemen daardoor minder ruimte in beslag en bestaan uit kleinere deelblokken.

zonder extra te hoeven betalen voor deze iets andere kaarten.

Ik had in eerste instantie beide aparaten geunlocked voor de City Select Europe V7 c320 kaarten. Via de support-site van Garmin.com de registratie voor de Etrex Vista C weer ongedaan laten maken, want dit werkte maar heel beperkt. Heb alle kodes en serienummers aan mijn verkoper opgegeven die vervolgens via Garmin-NL de 25-karakter-lange kode voor de City Select Europe V7 kaarten voor mijn Etrex Vista C heeft laten maken. Want dit kun je in dit geval dus niet zelf.

Maargoed het werkt nu, dus ik ben :P

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...