Spring naar bijdragen

Probleem routes vista - Navigatie stokt


gr1

Aanbevolen berichten

Het Cairnteam ondervindt af en toe een probleem tijdens het volgen van een route met de Garmin Vista. Soms weigert de Vista over te schakelen naar een volgend routepunt. Dan blijft hij halsstarrig wijzen naar een punt dat al is gepasseerd. Uit- en inschakelen vormt dan de remedie. Volgens ons betreft het een softwareprobleem. Onze vorige Vista vertoonde dit verschijnsel voor het eerst nadat wij waren overgeschakeld op de huidige, nieuwste software. Deze Vista konden wij onlangs inruilen wegens het loslatende rubber. Onze nieuwe Vista, waar eerst oude software in zat, vertoonde het probleem aanvankelijk niet. Maar het stak de kop op, alweer, na het laden van de nieuwste software. Vaak gebeurt het niet, maar het is wel hinderlijk.

Heeft iemand een gevoel van herkenning?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik merk dat hij alleen op kruisingen in de route de boot in gaat.

Zet je je route bijv uit in de vorm van een acht dan raakt hij op de snijpunten volkomende de kluts kwijt. Hij springt dan naar het dichtsbijzijnde routepunt en wil daar de draad oppakken.

Hij blijft dan halsstarrig gefixeerd op dit punt, cq dit deel van de route, ondanks dat ik perfect de bedoelde route rij.

Op een gegeven moment zie in het display dat je kilometers van de route verwijderd bent terwijl je er boven op zit!

 

Ik los dit tegenwoordig op door meerdere routes aan te maken zonder snijpunten.

 

Ik denk dat de software niet slim genoeg om bij kruisingen in je route te bepalen welke opeenvolgende punten hij moet pakken. Hij volgt geen keten van punten maar kijkt als het ware in het rond en pikt de dichtsbijzijnde enz enz. Bij snijpunten gaat het dan mis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, dat klopt, dat heb ik ook gemerkt. Vorige softwareversies sprongen dan na een tijdje doorreizen naar het volgende dichtstbijzijnde waypoint. De huidige software 'blijft hangen'. Maar ik constateer dat het heel soms ook bij (min of meer) rechtlijnige routes gebeurt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Betreft het versie 2.28 ??? Ik had met de vorige Vista daar ook last van met die versie. Sedert ik hem omgeruild heb, heb ik daar geen last meer van, dus laat ik hem maar met de versie 2.26 draaien. Ik heb de versie  2.26 nog wel, dus als je hem wilt hebben, moet je even een seintje geven; dan mail ik hem naar je toe.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Graag Mumzle! Bugje is best wel vervelend.

 

Ik heb ooit wel eens een site gezien met alle oude Garmin firmware op een rij.

Heeft iemand deze URL tussen z'n bookmarks staan? Zou mooi zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb ooit wel eens een site gezien met alle oude Garmin firmware op een rij.

Heeft iemand deze URL tussen z'n bookmarks staan? Zou mooi zijn.

Voor een vrij complete collectie firmware versies voor de Vista: John Perry's Etrex Vista page

Voor andere Garmin firmware: John Perry's soft/firmware archive

 

(Bericht van P-Terminator op 13 mei in

Geocaching Forum > GPS ONTVANGERS > Garmin, Magellan en alle andere GPS ontvangers > Nieuwe firmware venture, legend en vista!)

 

Zie ook vista 2.26 (19-apr-2002) en vista 2.24 in het bericht daarvoor.

 

 

 

Edited By lex on okt. 03 2002 at 10:26

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is zelfs nog eenvoudiger, tenminste, als je een beetje met je browser overweg kan . :cool:  Ik heb dit al eens eerder gepost maar als je dit onthoud kun je van elk garmin produkt alle vorige versie's terugvinden. Op bijvoorbeeld de vista download pagina staat de link naar de nieuwste versie. Linksboven staat dan heden onder [u:post_uid2]download[/u:post_uid2] een link naar http://www.garmin.com/software/Vista_2_30.exe dd 27/09 (er is zelfs al een Beta 2.31). Maar omdat oudere versie's gewoon op de server blijven staan kan je dus van de officiele garmin server [b:post_uid2]elke[/b:post_uid2] versie downloaden die je wilt door simpelweg de cijfers te veranderen in de versie die je hebben wilt.

 

http://www.garmin.com/software/Vista_2_28.exe

 

http://www.garmin.com/software/Vista_2_26.exe

 

http://www.garmin.com/software/Vista_2_25.exe

 

Stefanne

 

 

 

--//--

 

image

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

Na het lezen van deze thread maar 'ns een Vista aan de tand gevoeld met software 2.30 (met opzet geen 2.31b gebruikt). Gekruiste route d'r in en hobbelen maar. Geen probleem ondervonden, zelfs niet als het kruizende punt van de route tot waypoint Kruis wordt verheven en in de route wordt opgenomen.

 

Groet

Brood

:devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

???

Maar welke software versie was het nu. De laatste tijd rolt de ene na de andere beta versie voorbij op de Garmin update site. Wat ik nu wel zie als ik m'n Vista start is dat het introscherm in dikke stront draait so to say.

 

Brood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het was versie 2.28. De eerste versie waarbij de kompaspijl zich omtoverde tot routepijl.

Ik ga van de week V2.30 en de beta aan de tand voelen.

 

De route waarin hij zich verslikte was die van Roosendaal naar Bocholt (:) en vanuit die plaats door naar Ospel. E.e.a zo veel mogelijk via de snelweg. De snelste route dus.

In Weert ging het mis. In Bocholt had hij moeite met de 'terugweg'

Ik gebruikte Mapsource 4.09 om de route aan te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:)

OK Geoman,

 

Dat is duidelijk een iets langere route dan mijn 'kruis'route. Ben benieuwd naar je 2.30/2.31b test (als er in de tussentijd niet weer een nieuwere versie is verschenen).

 

Verder neem ik aan dat jij een door MapSource gegeneeerde route in je Vista download (routepunten worden niet als aparte waypoints in de Vista gezet). Dat is een significant verschil met mijn testje van gisteren (met 6 'echte' waypoints).

 

Had je toevallig ook nog bij de Map Setup de 'Lock on Road'  aanstaan? Die functie vergt nogal wat van de processor.

 

:hehe:

Brood

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verder neem ik aan dat jij een door MapSource gegeneeerde route in je Vista download (routepunten worden niet als aparte waypoints in de Vista gezet). Dat is een significant verschil met mijn testje van gisteren (met 6 'echte' waypoints).

Dat klopt. Ik download de route vanuit Mapsource naar m'n Vista.

'Lock on road' stond uit.

Ik merkte ook dat wanneer de map details op 'meest' staan hij zich zo wie zo verslikt. Het lijkt wel of de kaart op de achtergrond onzichtbaar processor kracht gebruikt. Wanneer ik de kaart - die je in deze toch niet gebruikt - instel op 'minste details' werkt alles veel beter en waarschuwt hij veel sneller voor een aankomende bocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...