Spring naar bijdragen

Upload an image for this log - Waarom lukt het mij niet ?


Aquosus

Aanbevolen berichten

Als ik een foto upload op mijn eigen cachepagina is er geen enkel probleem  ( JPG file. < 100kb ) maar als ik nu een foto wil uploaden in een log, op de cachepagina van een collega dan verschijnt die daar in een resolutie niet om aan te zien.

Je kan nu nog eens op de foto zelf klikken om de foto in ware grootte te openen in een nieuw venster, als ik dat doe is er geen probleem de foto verschijnt in de juiste resolutie.

JPG bestand en kleiner dan 100 kb dat zijn volgens mij toch de enige eisen waar het bestand (foto) moet aan voldoen, of heb ik het fout ?

???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat jij me vertelt heeft ook mijn aandacht getrokken. Net zo iets, of eigenlijk hetzelfde:

Op mijn cachepage van 'Drassig' heb ik laatst een log toegevoegd met de foto van een bruidje (vlakbij de cache).

Die afbeelding zag er toen zeer pixelachtig uit: opgebouwd uit duidelijk zichtbare vierkante pixels. Het was geen gezicht. Maar de 'full page view' zag er prima uit.

Het betreft een 40 kb jpeg-je van 480x640 pixeltjes.

Maar nu kijk ik net nog eens en wat zie ik: het plaatje staat er best genietbaar op nu. En mijn 'eigenschappen' zijn 300x400 pixels. De full-page view is nog steeds de echte 480x640.

Ik denk dat er achteraf een nabewerking komt die geschikte plaatjes genereert en dat je na het uploaden dus een tijdje zit met een on-the-fly gemaakte tijdelijke afbeelding van belabberde kwaliteit...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het probleem zit in de server.

De afbeelding moet een keer aangeklikt worden, dan pas wordt het naar het juiste preview formaat geformateerd.

Dit is gewoon een kwestie van een slecht geprogrameerd bewerkings algoritme.  :0

Het probleem ligt dus niet bij jouw of je computer. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In een ruk : Bedankt voor de goede raad, ik upload mijn foto’s en wacht af of het goed komt, zo niet dan breng ik het terug in het forum.

Sorry Krix  omdat ik dezelfde avatar gebruik dan u ik doe er beslist wat aan.

 

Rudie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

:( Ik heb een log toegevoegd met foto de afbeelding zag er weer zeer pixelachtig uit, wat heb ik gedaan, gewoon de site van geocaching even afgesloten en direct weer geopend met als resultaat een perfecte foto.

Nogmaals bedankt voor de juiste tips mijn probleem is nu van de baan.

 

Rudie.

 

 

 

Edited By Aquosus on sept. 27 2002 at 23:26

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...