Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Tweede reactie:

Ik snap het probleem dat met dat Duitse Forum. Ik zal proberen hier regelmatig te kijken en eventuele vragen te beantwoorden. Je mag de vragen ook stellen in het Duitse Forum aangezien ik daar zelf ook regelmatig kijk.

En inderdaad (heb daar geen verstand van) het gaat om een PocketPc Versie.

Maar ik zal proberen om eventuele vragen te beantwoorden. Voor zeer technische moet je toch op de Duitse Forums zijn.

Groeten Bedee

Geplaatst
Ik ga er zo mee aan de slag. Wat betreft dat GSAK, dat vind ik niks, maar dat komt omdat ik er geen ruk van begrijp.  :no:

Vraagjes over GSAK mag je altijd in het GSAK-forum-gedeelte stellen.

Heb je zo antwoord :D

Geplaatst
Ik ga er zo mee aan de slag. Wat betreft dat GSAK, dat vind ik niks, maar dat komt omdat ik er geen ruk van begrijp.  :no:

Nou in dit programma zitten ook wel wat zaken waar ik even lang naar moest zoeken, maar misschien dat we elkaar hier in het nederlands wat kunnen helpen....

Of probeer dit eens:

http://babelfish.altavista.com/ Niet naar NL, maar wel naar Engels?!

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb er ook naar gekeken. Wat ik niet kan vinden is om er eventueel notes aan toe te voegen en gecorrigeerde coordinaten in te voeren.

Je kan alleen de caches op halen als je een gpx bestand hebt toch?

Groetjes, GPSannes

• 1 month later...
Geplaatst

Vandaag voor het eerst naar dit programma gekeken. Ziet er goed uit. Een groot voordeel (volgens mij) is dat je met dit programma niet meer het risico loopt op vakantie te gaan zonder foto’s van de cachemaker die je echt nodig hebt om de cache te kunnen vinden.

Thea

Geplaatst

Vandaag pas dit onderwerp gezien naar aanleiding van de post van Hatsjoe.

Dit had me veel werk in de vakantievoorbereiding uit kunnen sparen. Vandaag YaGcU gedownload en mee gewerkt. Het is uitstekend geschikt volgens mij om met een laptop maar zonder internet op vakantie te gaan.

Alleen de regio selectie en de coordinaten daarbij daarvan snap ik nog niet goed hoe dat werkt. Maar dat is een detail.

Nog bedankt voor de tip :thumbup:

Groetjes,

Henielma

Geplaatst

@Hatsjoe,

Na wat stoeien met de regioselectie ben ik er wat verder mee gekomen. Na het verwijderen van caches (Aus dieser region entfernen) in een regioselectie moet je een nieuwe regio aanmaken met een nieuwe naam en dan actuell angezeigte ubernemen selecteren. Uit die nieuw aangemaakte regio blijft dan die cache weg terwijl de rest er nog wel in staat.

Als je een nieuwe regio aanmaakt dan kun je daar in het normale coordinatenstelsel van geocaching de positie van die regio aangeven. Het programma rekent dit dan om naar dat komma seperated formaat wat je te zien krijgt in het veld Koordinate. Daarna zijn de afstanden van de caches tot dat punt correct.

Hoe je een regio kunt verwijderen uit de regiolist dat is nog een vraag voor mij. Volgens mij gaat dat niet.

Groetjes,

Henielma

Geplaatst
Ik en met mij anderen vroegen ons ook de ban-kans af..

Dit is een zeer terechte vraag waar dus best goed voor uitgekeken moet worden.

Over de Premium Member en IP-ban kan ik alleen maar zeggen dat men met dit programma al een tijdje werkt en hiervan is nog niets binnengekomen dat iemand geblokt is.

In het antwoord dat hier staat lijkt het alsof je een Premium Member en een IPban als hetzelfde ziet.

Dat er nog geen IPban is gevolgd lijkt dus in het voordeel van het programma, maar ik wil er wel voor waarschuwen.

Men is er op geocaching.com niet blij mee als er met zulke programma's in een betrekkelijke korte tijd zoveel gegevens wordt gedownload. Je moet begrijpen dat je met behulp van zo'n programma al snel 10tallen keren meer info gaat verzamelen en 10 tallen tot misschien wel 100tallen meer snelheid van de site af haalt.

Als je dan bedenkt dat we nu al op sommige tijdstippen bijna niet kunnen (in)loggen op de site van gc.com, dan kun je ook bedenken dat met behulp van dit soort programmatuur dat nog vele malen erger wordt.

Verder is een IPban op gc.com wel degelijk mogelijk als je gebruikt maakt van dit soort programma's. Men bemerkt heus wel dat er geleeched wordt en dan gaat men ingrijpen.

We hebben al eerder een programma gehad dat Gartrax heet en de maker ervan is vriendelijk doch dringend vezocht om de mogelijkheid direct te downloaden uit het programma te halen.

Ik ben al 2x tegen zo'n ban opgelopen.

De eerste keer was een dag of 3, en ik heb me scheel gemaild met iedereen die wat in het melk had te brokkelen op GC.com.

Weet je hoe dat voelt als je in een vrije weekend wilt gaan cachen en je kunt niet inloggen? Dan kun je niet een cachepagina bezoeken om het uit te printen en dus op pad te gaan om te cachen. Dan wil ik het al helemaal niet hebben over het feit dat ik een gevonden cache niet mee kan loggen. Je bent gewoon uitgecached.

Mijn fout was toen ook gewoon dat ik dacht nu alles binnen te kunnen halen om het gelijk over te jodelen naar de pocketPC. Ik heb in een keer 100 caches met alle beschrijvingen, logs en alle bijbehorende foto's gedownload.

Daarvoor had ik natuurlijk al getest door eens 1 op te halen, dan eens 2 caches en dan eens 10. Enz Enz. Dat werkte perfect.

Maar er kwamen meer gebruikers en deze gingen allemaal lekker leechen en veel dataverkeer genereren. Een ban van 3 dagen was dus het gevolg. Daar was geen mens aan te pas gekomen. Gewoon zoveel Kb of Mb downen en de site geeft je een ban.

Later kwam er een vernieuwde versie van Gartrax en misschien dat het nu wel kon..... Ach en die ban was ik al weer vergeten.

Ik had nog geen 5 caches compleet gedownload, dus met alle logs, en alle foto's die bij deze logs hoorden en ja hoor, eruit geknikkerd en dat heeft een week a tien dagen geduurd eer ik terug mocht komen. Ik heb toen echt volledig door het stof moeten gaan met excuses en beloftes. Het was kiezen of delen. Of kappen met die grap of nooit meer terug komen.

Met wist op dat moment precies waarmee ik het had gedaan en hoe ik het had gedaan.

En wederom was het in en vrije week van me, waarin we eens flink van leer zouden trekken. Neen dus, thuis zitten en duimen draaien.

Men probeert maar raak, maar ons Kruimel is wat dat betreft zijn rebelse streken kwijt geraakt.

Dan maar gewoon een pagina opvragen en uitprinten en de bijbehorende foto's opzoeken en eventueel printen. Niets mis me. Hoort ook bij de hobby/sport. Niet alles hoeft automatisch te gaan.

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar wees gewoon gewaarschuwd en leech niet teveel, denk aan andere cachers die nog meer en nog vaker een of andere error krijgen als ze willen inloggen op gc.com.

Het gaat nu al zo vaaaaaaaak zooooo traaaaaaaag.

Uit pure eenzaamheid belde ik mezelf op en toen werd ik gelukkig, want ik was in gesprek!

Geplaatst
Ik heb toen echt volledig door het stof moeten gaan met excuses en beloftes. Het was kiezen of delen.

Mischien een open deur maar niet doen dus?

Een Ipban klinkt wel erg vernederend en omdat gc.com ook op vrijwilligers draait vind ik het wel een beetje low.

Geplaatst
Na wat stoeien met de regioselectie ben ik er wat verder mee gekomen. Na het verwijderen van caches (Aus dieser region entfernen) in een regioselectie moet je een nieuwe regio aanmaken met een nieuwe naam en dan actuell angezeigte ubernemen selecteren. Uit die nieuw aangemaakte regio blijft dan die cache weg terwijl de rest er nog wel in staat.

Als je een nieuwe regio aanmaakt dan kun je daar in het normale coordinatenstelsel van geocaching de positie van die regio aangeven. Het programma rekent dit dan om naar dat komma seperated formaat wat je te zien krijgt in het veld Koordinate. Daarna zijn de afstanden van de caches tot dat punt correct.

Hoe je een regio kunt verwijderen uit de regiolist dat is nog een vraag voor mij. Volgens mij gaat dat niet.

Ook ik ben wat gaan stoeien met die regio’s. YaGcu rekent met decimale coördinaten. Links onder, als je op een cache staat, coördinaat aanklikken. Hier de normale coördinaten van geocaching inbrengen en YaGcu rekent de coördinaat om naar het decimale getal. Kopieer dit getal en plak het in het veld Koordinate. Daarna kloppen de afstanden ook. Een regio verwijderen gaat volgens mij (nog) niet.

Men is er op geocaching.com niet blij mee als er met zulke programma's in een betrekkelijke korte tijd zoveel gegevens wordt gedownload. Je moet begrijpen dat je met behulp van zo'n programma al snel 10tallen keren meer info gaat verzamelen en 10 tallen tot misschien wel 100tallen meer snelheid van de site af haalt.

Als je dan bedenkt dat we nu al op sommige tijdstippen bijna niet kunnen (in)loggen op de site van gc.com, dan kun je ook bedenken dat met behulp van dit soort programmatuur dat nog vele malen erger wordt.

Verder is een IPban op gc.com wel degelijk mogelijk als je gebruikt maakt van dit soort programma's. Men bemerkt heus wel dat er geleeched wordt en dan gaat men ingrijpen.

We hebben al eerder een programma gehad dat Gartrax heet en de maker ervan is vriendelijk doch dringend vezocht om de mogelijkheid direct te downloaden uit het programma te halen.

......

Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar wees gewoon gewaarschuwd en leech niet teveel, denk aan andere cachers die nog meer en nog vaker een of andere error krijgen als ze willen inloggen op gc.com.

Het gaat nu al zo vaaaaaaaak zooooo traaaaaaaag.

In het programma is een pauze ingebouwd van 2.5 seconden en die kan je ook nog verhogen. Natuurlijk duurt het dan lang voordat je honderden caches hebt gedownload, maar dat is mijn bedoeling ook niet. Wat moet ik met honderden caches? Zelfs op vakantie ga ik er geen honderden zoeken. Verder is het ook mogelijk in het programma de download van de foto’s bij de logs uit te schakelen. Dat doe ik dan ook, want het gaat mij alleen om de foto’s die bij de cache zelf horen en die je vaak ook echt nodig hebt. Vooral in de regio waar we dit jaar zijn geweest, zaten er veel van zo’n foto’s bij en als je die mist dan strand de cachetocht al bij het begin. De foto’s behorende bij de logs zijn leuk, maar niet noodzakelijk. Die bekijk ik thuis dan wel een keer.

Ook ik heb Gartrax gebruikt. Gelukkig nooit tegen een IP ban aangelopen. Ben ermee gestopt door de vele waarschuwingen en slechte ervaringen (lees IP-ban) van anderen. Ben zelf premium member en gebruik GSAK en pocketquery’s en blijf dit ook gebruiken voor de caches in de thuisregio. Thuis meestal genoeg (internet)tijd om een cache voor te bereiden. Voor mij is YagCu een mooi programma om te gebruiken voordat je op vakantie gaat.

Geplaatst
Hoe je een regio kunt verwijderen uit de regiolist dat is nog een vraag voor mij.

Ik heb ook gevonden hoe je een regio kunt verwijderen:

Zoek op de harde schijf naar de map YagCu > Data. Hierin zit een bestand dat Global.xml heet. Open dit bestand en bewerk het met een programma als Frontpage.

Zoek naar de te verwijderen regionaam en verwijder alles vanaf

<Area AreaName="de te verwijderen regionaam" IsDefault="false" tot en met </Area>.

succes

Thea

Geplaatst
Mischien een open deur maar niet doen dus?

Een Ipban klinkt wel erg vernederend en omdat gc.com ook op vrijwilligers draait vind ik het wel een beetje low.

Ik ga je niet vertellen wat je doen moet :thumbup: Ik weet wat ik met mijn ervaring doe.

En ja, op zo'n manier een ban krijgen is best wel vernederend, ondanks de steeds correcte manier van reageren van "hun" kant.

In het programma is een pauze ingebouwd van 2.5 seconden en die kan je ook nog verhogen.

Ook ik heb Gartrax gebruikt.

De laatste versie van Gartrax waarin dus nog de optie zat om te leechen op gc.com, zat dus ook een optie ingebouwd om de caches met vertraging te kunnen downloaden. Dat kon ook steeds met pauze van seconden tot wel minuten.

Toen ik tegen de laatste ban aanliep, was ik geen 100den aan het downloaden, maar 5.....

En als pauze had ik tussen iedere download, dus per cache, een pauze van een minuut ingesteld........

Het was ook niet dat ik in de gaten werd gehouden en tussen de ene ban de de daarop volgende ban zat een aantal maanden.

Ook was ik niet de enige die door het leechen een ban heeft gekregen.

Voor alle duidelijkheid, de reden dat je een ban krijgt is niet dat men je die snelheid en het automatische niet gunt. De reden dat je een ban krijgt is dat als je met zo'n programma bezig bent, je zoveel dataverkeer genereert en zoveel bandbreedte opslokt, dat het lijkt alsof er niet een bezig is, maar bijvoorbeel 100 of 1000.

Je bent op dat moment dus ook de ruimte van vele andere collega cachers aan het souperen, die bij wijze van spreken met elkaar moeten wachten totdat die ene is uitgegeten, zodat ze dan ineens allemaal tegelijk bezig kunnen gaan en niet zoveel ruimte nodig zijn als hij, die ene......

Ik probeer hier niet de schijnheilige moraalridder uit te hangen, ik probeer duidelijk te maken dat men moet weten waar men mee bezig is en waar men tegen aan kan lopen. Ik ga hier ook niet voor gc.com maar eigenlijk wel voor mezelf. Ik vind het sos oervervelend dat ik niet kan inloggen omdat "de Amerikanen" zelf online zijn. Als dit soort programma's er ook nog bijkomen dan wordt de wachttijd alleen maar langer.

Dat je een ban krijgt, nouja, dat is je eigen pakkie an. Dat je met behulp van dit soort programma's vele cachers laat wachten op hun beurt, terwijl het normaal gesproken ook samen kan, is voor je eigen geweten en communityspirit.

Dat neemt niet weg dat het progje toch meer mogelijkheden heeft, waar je dankbaar gebruik van kunt maken. Alleen al omdat het freeware is.

Ik heb Gartrax ook gewoon verder gebruikt om de coördinaten om te zetten naar TomTom en meer van dat soort grapjes. Totdat ik ongeveer een jaartje terug tegen GSAK aanliep. :dribble:

Ik heb nachten wakker gelegen met te bedenken wat me scheelt. Vorige nacht heb ik het gevonden: ik slaap niet genoeg!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...