BigBird Geplaatst 27 april 2005 Geplaatst 27 april 2005 Ik kom er net achter dat de Diane kaartjes niet meer online zijn. Zie Link naar Diane kaartjes. Ik heb er al een tijd niets meer over gelezen op het forum, dus nog even een korte uitleg. De Diane kaartjes zijn kaartsnippers van topografische kaarten (1:50.000) die in de vorm van een landelijk scholen project ingescant en beschikbaar gesteld zijn. Voor zover ik weet heeft Stada bovengenoemde site ooit gebouwd, maar of hij ook de eigenaar van de server is weet ik niet. Er is ook nog een andere site die de Diane snippers gebruikt: Link naar Hogeschool Holland. En ook hier werken de snippers niet meer. Het lijkt erop dat de server uit de lucht is. Weet iemand hier iets zinnigs over te reoepen?
MegaHeks Geplaatst 27 april 2005 Geplaatst 27 april 2005 Ik kom er net achter dat de Diane kaartjes niet meer online zijn.Zie Link naar Diane kaartjes. Ik heb er al een tijd niets meer over gelezen op het forum, dus nog even een korte uitleg. De Diane kaartjes zijn kaartsnippers van topografische kaarten (1:50.000) die in de vorm van een landelijk scholen project ingescant en beschikbaar gesteld zijn. Voor zover ik weet heeft Stada bovengenoemde site ooit gebouwd, maar of hij ook de eigenaar van de server is weet ik niet. Er is ook nog een andere site die de Diane snippers gebruikt: Link naar Hogeschool Holland. En ook hier werken de snippers niet meer. Het lijkt erop dat de server uit de lucht is. Weet iemand hier iets zinnigs over te reoepen? <{POST_SNAPBACK}> Bij mij werkt het gewoon. Wel weet ik dat er vanmiddag problemen in Amsterdam waren
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 april 2005 Geplaatst 27 april 2005 Het DIANE project is nog gewoon aan de gang. Alleen kunnen de bezoekers geen kaartbeelden meer zien. Geregistreerde deelnemers wel. De boven vermelde link naar de Diane kaartjes werkt niet meer omdat de private server (niet Diane) die de kaarbeelden verschafte, uit de lucht is. Er valt een hele hoop te zeggen over het hoe/waarom daarvan, maar om het kort en duidelijk te houden: het was/is een auteursrecht kwestie.
BigBird Geplaatst 27 april 2005 Auteur Geplaatst 27 april 2005 Dit verklaart alles. Bedankt voor de snelle reaktie. Ik zal de link niet meer in de nieuwe CacheMaps opnemen.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 april 2005 Geplaatst 27 april 2005 Ik zie net dat je bij DIANE ook tientjes-lid kan worden. Maar wat je dan te zien kan krijgen, dat weet ik niet. "U kunt zich via de website registreren als "tientjeslid" of "docent". Na het invullen van het formulier ontvangt u per omgaande een email met daarin uw inlog en wachtwoord. Hiermee kunt u een maand lang vrijblijvend kennismaken met de atlas. "
KarelKraak Geplaatst 27 april 2005 Geplaatst 27 april 2005 .., maar om het kort en duidelijk te houden: het was/is een auteursrecht kwestie. Ligt het aan mij of zijn ze strenger geworden sinds de TDN onderdeel van het Kadaster is? Karel Kraak
de Roode Lantaarn Geplaatst 27 april 2005 Geplaatst 27 april 2005 Is Prof. geen universitaire titel voor docent.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 27 april 2005 Geplaatst 27 april 2005 Zeker, maar als docent betaal je 50 euro
stada Geplaatst 4 juni 2005 Geplaatst 4 juni 2005 Voor zover ik weet heeft Stada bovengenoemde site ooit gebouwd, maar of hij ook de eigenaar van de server is weet ik niet. Sorry dat ik het nu pas lees maar ik heb inderdaad indertijd een applicatie op internet gemaakt die gebruik maakte van de kaartsnippers die ik zonder te vragen door de beveiliging heen had gedownload. De 700 Mb werden gestald op een server van 'een derde'. Deze laatste kreeg na een tijdje het verzoek zijn faciliteiten te stoppen. Sindsdien werkt de site dus ook niet meer. Ik voelde me er niet lekker bij om toen nog een poging te doen de bestandjes ergens anders online beschikbaar te laten zijn. stada
Aanbevolen berichten