PaLPiTaTioN Geplaatst 30 maart 2005 Geplaatst 30 maart 2005 Voor het plaatsen van nieuwe caches is toestemming vereist van de landeigenaren. Nu liggen er vaak meerdere caches op gebieden waar dezelfde instantie zeggenschap over heeft, en ik kan mij nie taan de indruk onttrekken dat de approvers er lijsten op nahouden waarop genoteerd staat welke gebieden "groen" zijn (toestemming aanwezig) of "oranje" (niet nadrukkelijk aanwezig, liggen wel caches) enz. Zijn deze kaarten voor geocachers beschikbaar of zou dat kunnen gebeuren? Dat voorkomt dat instanties vaker dezelfde toestemmingsvraag op hun bureau krijgen...
Raoul Geplaatst 30 maart 2005 Geplaatst 30 maart 2005 Voor het plaatsen van nieuwe caches is toestemming vereist van de landeigenaren. Nu liggen er vaak meerdere caches op gebieden waar dezelfde instantie zeggenschap over heeft, en ik kan mij nie taan de indruk onttrekken dat de approvers er lijsten op nahouden waarop genoteerd staat welke gebieden "groen" zijn (toestemming aanwezig) of "oranje" (niet nadrukkelijk aanwezig, liggen wel caches) enz. Zijn deze kaarten voor geocachers beschikbaar of zou dat kunnen gebeuren? Dat voorkomt dat instanties vaker dezelfde toestemmingsvraag op hun bureau krijgen... <{POST_SNAPBACK}> Het lijkt mij dat er voor elke nieuwe cache opnieuw toestemming moet worden gevraagd, ook al wil men hem plaatsen in een (groen) gebied waar al meerdere caches met toestemming van de eigenaar/beheerder geplaatst zijn. Dit uiteraard om te voorkomen dat een gebied,waar ooit een keer toestemming is verleend voor 1 cache,overspoeld wordt met een veelvoud aan caches....
Kruimeldief Geplaatst 30 maart 2005 Geplaatst 30 maart 2005 Er zijn geen groene gele rode oranje of paarse gebieden. Natuurlijk zijn er gebieden waar je gemakkelijker toestemming krijgt dan andere gebieden. De ene grondeigenaar is de andere niet. Je kunt niet zeggen, dat gebied wordt over het algemeen toegestaan om caches te plaatsen, dus cachers plaatsen maar. De regels van .com stellen dat jij als cachers voor jouw cache gewoon toesteming moet vragen en het moet hebben ook. Er is wel een afspraak met SBB dat iedere cacher toestemmning moet hebben van SBB om zijn cache geapproved te kunnen krijgen. Voorbeeld. Hier in mijn omgeving hebben een 3 tal cachers een paar caches verstopt met toestemming van de grondeigenaar. Waarschijnlijk is het nu genoeg of is er een andere boswachter op gekomen, of deze boswachter wil meer geld zien, maar het lukt mij niet een cache te verstoppen tot nu toe. Toch wijken mijn caches niet af van de al eerder geplaatste. Je kop moet ze ook aan staan Het kan maar zo zijn dat als ik het niet aanvraag, maar mijn echtgenote, dat het dan ineens wel goedgekeurd wordt. Een vorm van willekeur of zoiets. Voor dat ik afwijk, dat er al caches liggen die goedgekeurd zijn is geen reden om niet meer te hoeven aan te vragen omdat het geen garantie is dat jij wel toestemming krijgt. Er zijn wel gebieden waar goedkeuring niet 100% hoeft, volgens mij zijn dat zoiets als forensenparkeerplaatsen. Maar ja, wie wil daar nu een cache leggen?
Tornado Bram Geplaatst 30 maart 2005 Geplaatst 30 maart 2005 Er zijn geen groene gele rode oranje of paarse gebieden. Natuurlijk zijn er gebieden waar je gemakkelijker toestemming krijgt dan andere gebieden. De ene grondeigenaar is de andere niet. Je kunt niet zeggen, dat gebied wordt over het algemeen toegestaan om caches te plaatsen, dus cachers plaatsen maar. De regels van .com stellen dat jij als cachers voor jouw cache gewoon toesteming moet vragen en het moet hebben ook. Er is wel een afspraak met SBB dat iedere cacher toestemmning moet hebben van SBB om zijn cache geapproved te kunnen krijgen. Voorbeeld. Hier in mijn omgeving hebben een 3 tal cachers een paar caches verstopt met toestemming van de grondeigenaar. Waarschijnlijk is het nu genoeg of is er een andere boswachter op gekomen, of deze boswachter wil meer geld zien, maar het lukt mij niet een cache te verstoppen tot nu toe. Toch wijken mijn caches niet af van de al eerder geplaatste. Je kop moet ze ook aan staan Het kan maar zo zijn dat als ik het niet aanvraag, maar mijn echtgenote, dat het dan ineens wel goedgekeurd wordt. Een vorm van willekeur of zoiets. Voor dat ik afwijk, dat er al caches liggen die goedgekeurd zijn is geen reden om niet meer te hoeven aan te vragen omdat het geen garantie is dat jij wel toestemming krijgt. Er zijn wel gebieden waar goedkeuring niet 100% hoeft, volgens mij zijn dat zoiets als forensenparkeerplaatsen. Maar ja, wie wil daar nu een cache leggen? <{POST_SNAPBACK}> Toch de Fee er dan maar op afsturen
PaLPiTaTioN Geplaatst 30 maart 2005 Auteur Geplaatst 30 maart 2005 Tja, zo had ik er nog niet naar gekeken, maar jullie antwoorden zijn vrij voor de hand liggend eigenlijk. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Gelukkig heb ik mijn toestemming al liggen
Kruimeldief Geplaatst 30 maart 2005 Geplaatst 30 maart 2005 Toch de Fee er dan maar op afsturen <{POST_SNAPBACK}> Vanaf nu stuur ik haar overal als eerste op af Tja, zo had ik er nog niet naar gekeken, maar jullie antwoorden zijn vrij voor de hand liggend eigenlijk. Bedankt voor de reacties in ieder geval. Gelukkig heb ik mijn toestemming al liggen <{POST_SNAPBACK}> Na gefeliciteerd dan. Dan heb je een zorg minder
Aanbevolen berichten