debendevanvier Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 (bewerkt) Nou op onze speurtochten voor het uitzetten van temacache autisme! komen we net uit een bosje *die geen oficele wandelpaden heeft *een van vrucht bomen,tot zeer donker denen bos,wat water dat midden door loopt,en zeer open midden echt een super spookbos zaols de kinderen dat vonden De wandeling mogelijkheden valt binnen wat de kids leuk vinden Maar nergens een vermelding van wie het is! en staat op kaart gewoon vermeld! foto weg en ga uitwerking werken Hoe pak ik dit aan?!? Wat is de korste weg om de eigenaar optesporen? Jolanda mv 4 23 maart 2005 bewerkt door debendevanvier
Doler Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 Maar nergens een vermelding van wie het is!en staat op kaart gewoon vermeld! Hoe pak ik dit aan?!? Wat is de korste weg om de eigenaar optesporen? Nou, zo'n klein bosje zal nooit van officiele natuurbeheerders zijn die een bepaalde biotoop willen beschermen. Dus ik zou zeggen : "Gauw weg die spoilerfoto en leggen die cache" [] gr, Doler
debendevanvier Geplaatst 23 maart 2005 Auteur Geplaatst 23 maart 2005 Maar nergens een vermelding van wie het is!en staat op kaart gewoon vermeld! Hoe pak ik dit aan?!? Wat is de korste weg om de eigenaar optesporen? Nou, zo'n klein bosje zal nooit van officiele natuurbeheerders zijn die een bepaalde biotoop willen beschermen. Dus ik zou zeggen : "Gauw weg die spoilerfoto en leggen die cache" [] gr, Doler <{POST_SNAPBACK}> Foto weg gehaald en ga hem uitwerken! Bedankt voor je antwoord Jolanda mv 4
Team Professor X Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 debendevanvier Geplaatst op Vandaag, 20:11 Wat is de korste weg om de eigenaar optesporen? A. aanbellen bij de dichtsbijzijnde woning; uitleggen dat je een speurtocht of vossenjacht wilt uitzetten (geocaching is te ingewikkeld) en vragen naar de eigenaar van het bosje voor toestemming. B. langs het gemeentehuis gaan met een kaartje van het gebied en idem verhaal. Succes Doler Geplaatst op Vandaag, 20:27 Nou, zo'n klein bosje zal nooit van officiele natuurbeheerders zijn die een bepaalde biotoop willen beschermen. Dus ik zou zeggen : "Gauw weg die spoilerfoto en leggen die cache" [] Totdat het erg druk wordt bij het al jaren rustige bosje en de lokale eigenaar er lucht van krijgt. Hoe zou je zelf dan reageren?
debendevanvier Geplaatst 23 maart 2005 Auteur Geplaatst 23 maart 2005 debendevanvier Geplaatst op Vandaag, 20:11 Wat is de korste weg om de eigenaar optesporen? A. aanbellen bij de dichtsbijzijnde woning; uitleggen dat je een speurtocht of vossenjacht wilt uitzetten (geocaching is te ingewikkeld) en vragen naar de eigenaar van het bosje voor toestemming. B. langs het gemeentehuis gaan met een kaartje van het gebied en idem verhaal. Succes Doler Geplaatst op Vandaag, 20:27 Nou, zo'n klein bosje zal nooit van officiele natuurbeheerders zijn die een bepaalde biotoop willen beschermen. Dus ik zou zeggen : "Gauw weg die spoilerfoto en leggen die cache" [] Totdat het erg druk wordt bij het al jaren rustige bosje en de lokale eigenaar er lucht van krijgt. Hoe zou je zelf dan reageren? <{POST_SNAPBACK}> vanavond drie man/vrouw met hond gezien! Dus het wordt gewoon bezocht,heeft een padje wat gelopen is,ik vraag buurman *die weet alles van iedereen* nog wel even! Jolanda mv 4
Doler Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 Totdat het erg druk wordt bij het al jaren rustige bosje en de lokale eigenaar er lucht van krijgt. Hoe zou je zelf dan reageren? Erg druk ?? Een gemiddelde cache wordt hooguit 1 maal per week bezocht . Dit terreintje ligt ( zoals dat op de foto te zien was ) in landelijk gebied en ik begrijp dat er geen hek omheen staat en er gewoon een wandelpaadje doorheen loopt. De maakster zou 'ns ter plekke kunnen kijken of de meest logische parkeerplaats erg dicht bij een woonomgeving ligt. Maar verder zie'k er weinig problemen in. gr. Doler
debendevanvier Geplaatst 23 maart 2005 Auteur Geplaatst 23 maart 2005 Totdat het erg druk wordt bij het al jaren rustige bosje en de lokale eigenaar er lucht van krijgt. Hoe zou je zelf dan reageren? Erg druk ?? Een gemiddelde cache wordt hooguit 1 maal per week bezocht . Dit terreintje ligt ( zoals dat op de foto te zien was ) in landelijk gebied en ik begrijp dat er geen hek omheen staat en er gewoon een wandelpaadje doorheen loopt. De maakster zou 'ns ter plekke kunnen kijken of de meest logische parkeerplaats erg dicht bij een woonomgeving ligt. Maar verder zie'k er weinig problemen in. gr. Doler <{POST_SNAPBACK}> Nee je pakeerd in berm en je bent dan om ringt met akkerland,water klein vaartje En dat bosje er is geen hek om heen,en heeft 1 ingang en thja dan zie je spoor gelopen door de wandelaars,dus geen echt pad! Jolanda mv 4
debendevanvier Geplaatst 23 maart 2005 Auteur Geplaatst 23 maart 2005 bosje ligt midden tussen akkerland in,en is zeker 2 kilometer het veld in! Jolanda mv 4
JandeBeHanger Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 bosje ligt midden tussen akkerland in,en is zeker 2 kilometer het veld in!<{POST_SNAPBACK}> Misschien is het bosje wel van de boermarke!Het kan ook een stukje mandelig land zijn!
debendevanvier Geplaatst 23 maart 2005 Auteur Geplaatst 23 maart 2005 bosje ligt midden tussen akkerland in,en is zeker 2 kilometer het veld in!<{POST_SNAPBACK}> Misschien is het bosje wel van de boermarke!Het kan ook een stukje mandelig land zijn! <{POST_SNAPBACK}> mandelig en dat is?? Jolanda
JandeBeHanger Geplaatst 23 maart 2005 Geplaatst 23 maart 2005 (bewerkt) mandelig en dat is??<{POST_SNAPBACK}> Mandelig is dat er meerdere eigenaren zijn van een stukje veen, meestal woonden ze in het zelfde dorp. Men kocht dan met een aantal mensen een stukje veen om samen turf af te graven voor eigen gebruik. Mijn vader beurde een twintig jaar terug nog geld van zo'n mandelig stukje veen. Wat was nu het geval: Mijn overgrootvader Arend Oldejans had samen met een aantal mensen zo'n stukje veen gekocht en ontgonnen. Van het veen is geen cultuurgrond gemaakt, maar werd een veenplas welke in loop van de tijd dichtgroeide. Waarom kreeg mijn vader er dan nog geld voor? Het waterschap besloot een nieuwe sloot te graven en moest daarvoor de grond in bezit krijgen. Via het kadaster zijn de eigenaren of beter de erfgenamen daarvan opgespoord. Dit soort dingen gebeurde veel in de Drentse zanddorpen. De naam " Mandeveen" heeft hier ook mee te maken. Het gebied van ZO Drente is echter door grote verveners ontgonnen. Bij het kadaster kun je tegen betaling er achter komen wie de eigenaar is. 24 maart 2005 bewerkt door JandeBeHanger
Camelion Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Draadje opgeruimd. Chat-verhaal naar slow-chat forum verplaatst en een paar berichten verwijderd. Nu graag echt on-topic! Het is niet zo erg als je een keer een ander bericht plaatst, maar het is vervelend als er binnen een tijdsbestek van nog geen uur, 7 berichten verschijnen die geheel niets met het topic te maken hebben en bovendien een persoonlijke boodschap hebben; dat heet in mijn ogen chatten. Ik hoop dat ik het nu duidelijk uitgelegd heb. Zo niet, dan graag via PM je vraag stellen. Ik ga het niet nog een keer publiekelijk uitleggen. Lees anders de forumregels (nog) eens door. Waar ze staan? Zie mijn handtekening.
debendevanvier Geplaatst 24 maart 2005 Auteur Geplaatst 24 maart 2005 kadaster gebeld kosten zijn 5,75! hoeveel kosten ga/moet je maken om eigenaren op tesporen? ik heb hier dus wat moeite mee! telefoontje was al 22 euro cent Jolanda vroeger waren de bossen gewoon van mij,want ik speelde erin
De Roode Loper Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 Ik zou daar niet zoveel moeite mee hebben. Je ammobox, goodies en voorbereiding zijn ook niet gratis en ook niet te declareren bij GC.NL. Als je persé iets in dat bosje wilt plaatsen moet je er volgens er mij wel wat voor over hebben.
Kruimeldief Geplaatst 24 maart 2005 Geplaatst 24 maart 2005 kadaster gebeld kosten zijn 5,75! hoeveel kosten ga/moet je maken om eigenaren op tesporen? ik heb hier dus wat moeite mee! telefoontje was al 22 euro cent Jolanda vroeger waren de bossen gewoon van mij,want ik speelde erin <{POST_SNAPBACK}> Allereerst, grond en bos ook, wat niet van jou is, is van een ander. Als het een bosje omgeven door akkerland is, is het best mogelijk dat het van de boer is. En boeren willen meestal geen vreemden op hun grondgebied. Verder kan Doler wel schrijven, ach het is een klein bosje dus kwak maar neer, maar daarmee krijg je de cache niet langs Hawkeyes. En wat het geld betreft, ach, dat is nog niets. Ik heb nog geen toestemming voor de al aangevraagde 8 caches en ben al 140 euro kwijt. Soms moet je betalen voor een NEE En zoals al geschreven, een munitiekist kost normaal gesproken ook geld en de goodies, ook het boekje, pen evt fototoestel. Gemeetelijke leges, een stempel op de hadtekening kan zo 30 euro kosten enz. En soms is het allemaal gratis.
Aanbevolen berichten