Spring naar bijdragen

Treiteren - Cache laten archiveren door "monitor"


GeoGerard

Aanbevolen berichten

Soms lijkt me ingrijpen wenselijk: Op de cache-page van de A-28cache staat dat hij tijdelijk buiten gebruik is. Herhaald geprobeerd de maker te pakken te krijgen maar zonder succes. De cache is allang weer in gebruik na te zijn gerepareerd door mij. Je zou kunnen stellen dat na pakweg een halfjaar geen gehoor, men de tekst moet kunnen wijzigen o.i.d.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Nooit gedacht dat het ons ook zou overkomen !!

Speerpunt en Rovertje maken samen een cache. 6 weken werk zitten er in. We dachten dat wordt en een beauty. Vrijdag avond wordt hij gefiled. Zaterdag bericht dat deze cache " gearchived " is !! Reden : omdat hij begraven is....

 

Nu regels zijn regels en als ik het op voor hand geweten had dan... Maar zeg nu eens allemaal hoeveel cachen moeten we nu gaan archiveren ??? Ik kan er zo onmiddelijk een tiental bedenken.

Wat doen we hiermee ? Op zijn Belgisch ? Zeggen dat hij niet begraven is maar dat een schop toch nut kan hebben. Of spelen we het eerlijk ????

 

Een ontgoochelt Rovertje ( Speerpunt ---->  weet het nog niet. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als het klopt wat er in voorgaande bijdrage staat - en waarom zou dat niet het geval zijn - dan is hier sprake van ongehoorde willekeur. Als het op zo'n manier moet, dan lijkt slinks ontduiken mij een passend wapen tegen deze bedilzucht.

 

 

 

Edited By gr1 on sept. 15 2002 at 00:50

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rovertje suggereert dat er regels zijn, ik vraag me af...

* Zij die er dan en zo ja waar staan ze?

* Wie heeft ze (samen met actieve geocachers?) gemaakt ?

* Wie controleert ze (en kan blijkbaar caches archiven die niet aan "de regels" voldoen)?

* Waar gelden ze (is het bijvoorbeeld in Belgie anders dan in Nederland) ?

 

Louis.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oké maar dan moet de Cache Zonder Naam ook weg, zo vlakbij die mobiele toiletten van het leger. Pampus weg (Hollandse Waterlinie), Hoge-Veluwe-caches (nat.park), Tuf-Tuf (spoorlijn). Gele Bussie (doelwit terroristen).

 

 

 

Edited By gr1 on sept. 15 2002 at 09:37

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Inderdaad. Maar pas op om hier nu een lijst van caches te gaan publiceren. Het moest maar eens een Big Brother op ideeen kunnen brengen !!

Mijn situatie is als volgt : 24 caches gevonden, 17 daarvan bevonden zich op lager niveau ;-))

Ik hunt in de Benelux dus als dit een gemiddelde is dan bevinden zich maar liefst een 70 % van onze cachen zich op het ondergrondse. !!

 

Ik ben net te weten gekomen dat onze cache beoordeeld werd door erik88lr uit de US. Hij vraagt trouwens een online-vertaler ned-eng aan op deze of topic forum. Onze cachen worden dus beoordeeld door middel van tekstinhoud.

 

 

 

Edited By Rovertje on sept. 15 2002 at 10:06

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Vertaalcomputer? Dan moet ik oppassen met mijn superpaddo in de Hoge Veluwe Witte Fietsen Cache. Die doet vast alle alarmbellen rinkelen, daar in de VS.

De HVWFC is trouwens ook van een zeer laag niveau.

 

 

 

Edited By gr1 on sept. 15 2002 at 10:17

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[...]

Ik ben net te weten gekomen dat onze cache beoordeeld werd door erik88lr uit de US. Hij vraagt trouwens een online-vertaler ned-eng aan op deze of topic forum. Onze cachen worden dus beoordeeld door middel van tekstinhoud.

Dat sluit aan bij een opmerking die ik tegen kwam op geocaching.com over taalgebruik.

Zo trof ik eenvolgende log aan (in Huis achter de Duinen) met o.a. de opmerking:

"

Been there twice and was not able to find it without digging. This is against Geocaching.com's rules and certainly unnecessary at this cache's coordinates since the cache can easily be hidden from view by people who walk by accidentally.

"

Dit roept weer de terechte vraag op over het begraven.

 

Maar dan dit:

"Also moving this cache to an area where you don't have to be so extremely careful not to walk into dog-shit might be something to consider."

Maar ja. Nederland is vergeven van de hondenuitlaatzones. En van de muggen en brandnetels. Dat is een locale eigenaardigheid. Al jaren lang voetballen de kinderen in mijn buurt niet meer in het 'verboden voor honden'-plantsoen. Teveel stront aan de bal.

 

Maar ja, minder tevreden ben ik met:

"On another note, please, since this is an international site post your notes in English. "

Hier voel ik mij van de pot gerukt. Dat je voor buitenlanders een Engelstalige tekst toevoegt bij je cachebeschrijving, ja daar kan ik inkomen. Ik heb in ieder geval altijd een verwijzing op mijn cachepages staan naar een aparte Engelse tekst en diverse bijlagen (op mijn eigen website). Ik heb mijn cachebeschrijvingen op geocaching.com niet twee-talig gemaakt. Want als Europeaan voel ik mij dan verplicht om geen van de officiële talen van de EU  achter te stellen. Spaans, Duits, Frans, etc..

 

Maar dat, omdat het nu eenmaal internationaal is, wij onze logs in Dutch cache-pages op geocaching.com in het Engels behoren te stellen, daar ben ik faliekant tegen. Onze moderne GPS-en hebben allemaal een instelling 'Dutch' want ze zijn bedoeld voor iedereen, ook Jan met de Pet. Mensen die geen Engels kennen kunnen zo'n apparaat leren gebruiken. Hetzelfde geldt voor geocaching: als je geen Engels kent, begrijp, leest, praat kan je toch aan onze sport meedoen.

Het ontbreekt er nog maar aan dat de man klaagt over onbegrijpelijke (want nederlandstalige) teksten in de logboekjes in de caches zelf.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is toch jammer dat er altijd mensen schijnen te moeten zijn die iets in de melk te brokkelen willen hebben bij werkelijk alles wat anderen doen. Wereldheerschappij blijkt niet alleen politiek en militair.

 

Bij gebrek aan die Nederlands - Engels online vertaler:

 

It's a shame there always seem to be people that want to control absolutely everything other people do. World domination is not just political and military.

 

Eric  :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laten we niet al te anti-verenigde staten-achtig gaan doen, want voor je het weet, scharen ze ons onder de terroristen! Enne, de gps is nog wel van hun, galileo is nog niet klaar! Maar, zonder dollen, er moeten volgens mij ook grenzen zijn aan wat de amerikaanse geocachers hier te vertellen hebben. Wij zijn ook een vrij land ;)  :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

[i:post_uid0]Off-limit (Physical) Caches

 

We're assuming that you asked permission to post your cache. However, if we see any listing description mentioning ignoring "No Trespassing" signs (or any other obvious issues), your listing will be automatically archived.

 

Caches will be quickly archived if we see the following (which is not inclusive):

 

Caches on National Park Service maintained lands

Caches that are buried - If a shovel/trowel/pointy object is used to dig - in order to hide or find a cache - it's not appropriate.

Caches hidden by active railroad tracks

Caches near or in military installations

Caches under public structures deemed targets for terrorist attacks [/i:post_uid0]

 

Ik denk dat onze Amerikaanse vrienden een beetje beginnen door te slaan door zich te bemoeien met Nederlandse aangelegenheden en onze locale wetgeving!

 

De eerste. Niet in nationale parken. Ruim dan de helft van onze caches maar op!

De tweede. Cache niet begraven. Belachelijk! Bye bye First Dutch. In veel gebieden is het gewoon toegestaan te graven.

BTW.. Ik las dat alle Egyptische caches ook gearchiveerd gaan worden.

 

De derde en vierde. Klinkt logisch. Hoewel met 'near' hier in Nederland niets mis is. Niet in Griekenland proberen :angry: Gevalletje gezond verstand.

De laatste. Een cache in de parkeergarage onder de tweede kamer lijkt mij 'not done'  Maar een cache onder een brug, valt dat ook onder " targets for terrorist attacks " ? Kortom wat is de grens?

 

[b:post_uid0]There are always exceptions. If your cache fits within these areas, please explain in the description (or hints) of the cache. For example, if you are given permission to place a cache on private property, indicate it in the description.

[/b:post_uid0]

 

Voorlopig maar het bovenstaande volgen en er op hopen dat het vertaalproggie zijn werk goed doet.

Ga m'n adoptiecache First Dutch maar vast voorzien van het stempel 'Digging allowed' Het zou jammer zijn als de oudste cache van Nederland door één mailtje van de kaart zou verdwijnen.

 

Ik ga die erik ook maar eens aan de tand voelen. :devil:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...