Spring naar bijdragen

Topografische Atlas; is die goed bruikbaar?


the 3 degrees

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al rondgekeken op het forum via de zoekfunctie. Kwam allerlei soorten kaarten tegen, stafkaarten, kab**terkaarten (hier mag de naam geloof ik niet van genoemd worden) Ook de Topografische Atlas van de ANWB is een keer voorbijgekomen. Ik wil er best ong. 50 Euri voor neerleggen maar dan moet het wel bruikbaar zijn. Heeft iemand hier goede :ph34r: of slechte :thumbsup: ervaringen mee?

Kan je er gelijk met geocache coordinaten mee aan de slag of moeten die worden omgezet in RD-coordinaten? alle tips zijn welkom!!!

 

Groetjes the 3 degrees :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Ik gebruik de ANWB-atlas regelmatig.

Atlas is inderdaad in RD, maar ik laat mijn GPS altijd het rekenwerk doen. Met name om een overzicht te krijgen van een gebied waar ik naar toe ga is atlas handig, en je ziet nogeens leuke dingen op de kaart, of -soms- al het bedoelde eindpunt. Daarnaast gebruik ik ook Tomtom, mn voor de aanrijroute. Oftewel, ik vind de atlas leuk, maar of die echt nodig is naast andere instrumenten?

Grtz

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wij zijn zeer intensieve gebruikers van de ANWB-atlas. De cachecoördinaten worden erin getekend m.b.v. Mapquest (oei, niet iedereen vindt het goed dat we kladden op kaarten...) en zo vinden we de ideale aanrijroute en vaak zelfs de eindstash. De kaartfunctie op de GPS gebruiken we nauwelijks. Deze is veel te priegelig op zo'n klein schermpje. Kortom, wij zouden niet meer zonder die atlas kunnen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hallo,

 

Ik heb al rondgekeken op het forum via de zoekfunctie. Kwam allerlei soorten kaarten tegen, stafkaarten, kab**terkaarten (hier mag de naam geloof ik niet van genoemd worden) Ook de Topografische Atlas van de ANWB is een keer voorbijgekomen. Ik wil er best ong. 50 Euri voor neerleggen maar dan moet het wel bruikbaar zijn. Heeft iemand hier goede :blush:  of slechte :rolleyes:  ervaringen mee?

Kan je er gelijk met  geocache coordinaten mee aan de slag of moeten die worden omgezet in RD-coordinaten? alle tips zijn welkom!!!

 

Groetjes the 3 degrees ;)

 

Erg leuke atlas om je van te voren of na de tijd orienteren over het gebied waar je natoe gaat. Heb eerst ook even tegen prijs aangehikt maar toch maar gekocht en geen spijt van gehad.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ook wij gebruiken de atlas erg veel. We gven de caches aan met van die stickertjes die je kunt gebruiken in mappen en dan een pijltje erbij.Deze zijn herbruikbaar. Erg makkelijk en voerzichtelijk, vooral als je er meerdere op de planning hebt staan.

Het omrekenen doen we mbv een programmaatje dat Ralph heeft geknutseld, staat op onze website.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...