dannys Geplaatst 28 januari 2005 Auteur Geplaatst 28 januari 2005 als het goed is kom je dan op de oranje kazerne of klein heidekamp terecht in schaarsbergen en dat is idd dicht bij arnhem.
Peetee Geplaatst 28 januari 2005 Geplaatst 28 januari 2005 (bewerkt) Ik kom in Mapsource terecht aan de oostzijde van de Clement van Maasdijklaan en westelijk van het gebied Koningsheide en ten noorden van de A50. Overigens zie ik nu dat de Etrex ook met MGRS overweg kan. 28 januari 2005 bewerkt door Peetee
dannys Geplaatst 28 januari 2005 Auteur Geplaatst 28 januari 2005 ja klopt kazerne ligt aan de clement van maasdijklaan en ten noorden van de a50 dus klopt helemaal
dannys Geplaatst 28 januari 2005 Auteur Geplaatst 28 januari 2005 kijk zo leer je nog eens wat ook dan ik weet nu ook hoe ik ze in kan voeren op mijn gps. Is altijd makkellijk als ik in het donkere dierenbos zit en geen hand voor ogen zie dat ik toch de goede richting op loop.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 29 januari 2005 Geplaatst 29 januari 2005 Nog even een nawoord: Net zoals het UTM raster zit de MGRS notatie niet vast aan een mapdatum. Dan kan je behoorlijk gefopt worden. Om het in militaire woorden te zeggen: When a geodetic datum is changed, coordinates of a point will usually change. In some cases, the differences can be as large as 900 meters. Why is this important? If a soldier....
dolphinleap Geplaatst 29 januari 2005 Geplaatst 29 januari 2005 De Mapdatum is niet alleen voor UTM en MGRS van belang. UTM als vervolg op de problematiek tijdens WO2 was in ons land eerst gerelateerd aan ED50, daarna uiteraard WGS84, juist zoals onze zeekaarten die overigens eerst een verdeling hadden in graden, minuten en seconden en tegenwoordig graden en minuten tot op duizendsten. Oudere zeekaarten van grofweg 1900 tot 1960 waren gebaseerd op Bessel 1842. Zo blijkt maar dan de ene graad de andere niet is, niet alleen afhankelijk van oorsprong maar ook tijd. Kees
Aanbevolen berichten