zeno Geplaatst 27 januari 2005 Geplaatst 27 januari 2005 (bewerkt) ik wilde een sd-geheugencard kopen voor de gold. het eigen merk is 4x duurder en heeft ook 4x minder opslagcapaciteit dan de card die ik bij de dixons heb gekocht, de sandisk sd 256. hij doet het gewoon, maar af en toe valt m'n gps uit. dat kan ook aan de oplaadbare batterijen liggen die ik gebruik. maar heeft iemand hier ervaring mee? 27 januari 2005 bewerkt door zeno
Bytheway Geplaatst 27 januari 2005 Geplaatst 27 januari 2005 Ik heb in de Platinum het merk Dane zitten, 256Mb, geen problemen. Ook andere merken, goedkoper, zijn er in geweest. Geen probleem. Wel heb ik wat kleine problemen gehad met oplaadbare batterijen, maar sinds ik GP Batteries 2100 gebruik heb ik daar ook geen problemen meer mee. Trouwens, iets anders wat je ook kunt proberen: De laatste firmware. Uiteraard is dat laatste volledig op eigen risico. Bytheway
zeno Geplaatst 27 januari 2005 Auteur Geplaatst 27 januari 2005 ok, bedankt! gelukkig is het dus niet de sd card. met normale batterijen gaat 'ie nooit zomaar uit. ik heb varta ultra 2100 mAh, NI-MH. ik denk dat die het dus net niet zijn.
dusee Geplaatst 28 februari 2005 Geplaatst 28 februari 2005 (bewerkt) Het uitvallen kan ook een andere oorzaak hebben op de yahoogroep meridian is dat meerdere malen ter sprake gekomen en het gegeven dat batterijen en zware accu's dat NOG NIET hebben door de hogere spanning, geeft mogelijk de oorzaak al aan; namelijk dat de veertjes die het contact met de batterijhouder naar de print binnenin verzorgen langzaam aan het oxideren zijn. Is de magellan in vochtige omstandigheden gebruikt? De batterijhouder schijnt niet helemaal waterdicht te zijn. Een keertje openschroeven en de oxidatie hoe klein ook verwijderen en het probleem is verholpen. 28 februari 2005 bewerkt door dusee
zeno Geplaatst 28 februari 2005 Auteur Geplaatst 28 februari 2005 ok, bedankt. ik ga het proberen. maar nu las ik in het boekje het volgende: "... de oorzaak hiervan is meestal een uitzonderlijke statische electriciteit..." .. zou kunnen, bij electra-kabel-masten. ik ga dat 's uitproberen.
Sgt1Thor Geplaatst 4 maart 2005 Geplaatst 4 maart 2005 Ik heb er gewoon een knaken-kaartje van SanDisk inzitten (slechts 64Mb), maar daar doet'ie 't prima mee. Dat van die oplaadbare batterijen vind ik wel interessant om te weten, want daar wil ik ook mee gaan beginnen. Nou was ik toch van plan om penlites met minimaal 2000mA te gebruiken, omdat m'n digitale cameraatje daar ook het beste op draait en dan kan ik één type batterij voor alles gebruiken. Mocht iemand interessante know-how hiermee opgedaan hebben, hoor ik dat graag. Thanx!
zeno Geplaatst 5 maart 2005 Auteur Geplaatst 5 maart 2005 ja, ik heb ook zo'n sandisk. perfect en heel veel goedkoper. ik heb er nu duracell 2300 mAh batterijen inzitten. daar doet 'ie het prima mee.
mginkel Geplaatst 19 april 2005 Geplaatst 19 april 2005 Heb een meridian color + scandisk 512 mb en er staan diverse kaarten op zonder problemen. Gebruik oplaadbare bat. 2300 en ook geen problemen, heb wel de laatste firmware erop staan. Martin
zeno Geplaatst 19 april 2005 Auteur Geplaatst 19 april 2005 ik ga die van mij toch even terugsturen. te vaak valt 'ie zonder reden uit.
Aanbevolen berichten