Split-Second Geplaatst 18 januari 2005 Geplaatst 18 januari 2005 (bewerkt) Hoi, Ik zou graag in oziexplorer bepaalde SBB zones aanduiden op m'n kaart (omlijnen en dan arceren). Is dit mogelijk in oziexplorer ? zo ja eenmaal ik die bepaalde zones er heb opgezet kan ik die dan saven om ze erna te loaden op mijn oziexplorerCE ? Zodat ik tijdens mijn planning kan zien waar en waar niet ik iets mag bevestigen. 18 januari 2005 bewerkt door Split-Second
0 Prof. Y. Lupardi Geplaatst 18 januari 2005 Geplaatst 18 januari 2005 Ik ken slechts drie toestanden waarbij Ozi een fill doet van oppervlakten: 1. in het index venster aan de hand van de kaarthoeken als je een hatchedpolygon.dat file of zo iets dergelijks in de Ozi root-folder hebt staan. 2. Bij het importeren van een ESRI-shape file als polygon 3. bij het berekenen van een omspannen oppervlakte. Hier zal je weinig aan hebben voor jouw toepassing. Maar ik wel dat het beheer bij Staatbosbeheer gebruik maakt van GIS-sofwtare die ESRI shapefiles kan exporteren. Maar dat is voor intern gebruik en daarmee ben je niet geholpen.
0 Camelion Geplaatst 18 januari 2005 Geplaatst 18 januari 2005 Ik ken slechts drie toestanden waarbij Ozi een fill doet van oppervlakten:1. in het index venster aan de hand van de kaarthoeken als je een hatchedpolygon.dat file of zo iets dergelijks in de Ozi root-folder hebt staan. 2. Bij het importeren van een ESRI-shape file als polygon 3. bij het berekenen van een omspannen oppervlakte. Hier zal je weinig aan hebben voor jouw toepassing. Maar ik wel dat het beheer bij Staatbosbeheer gebruik maakt van GIS-sofwtare die ESRI shapefiles kan exporteren. Maar dat is voor intern gebruik en daarmee ben je niet geholpen. <{POST_SNAPBACK}> En bij een proximity rond een waypoint. Maar dat is altijd een cirkel.
0 S@NL - Tex (SST) Geplaatst 18 januari 2005 Geplaatst 18 januari 2005 Waarom niet gewoon de kaart inladen in een tekenprogramma en de kaart zelf aanpassen? PhotoShop en PaintShopPro kunnen beide zonder al te veel problemen grote bestanden aan. (en er zijn er nog wel meer die het kunnen)
0 rhgs Geplaatst 18 januari 2005 Geplaatst 18 januari 2005 Heb ik niets meer aan toe te voegen. Ik neem aan dat de procedure voor omzetten naar CE bekend is... De MAP bestanden blijven ongewijzigd, tenzij de schaal wordt aangepast. Dan heb je hercalibratie nodig.
Vraag
Split-Second
Hoi,
Ik zou graag in oziexplorer bepaalde SBB zones aanduiden op m'n kaart (omlijnen en dan arceren).
Is dit mogelijk in oziexplorer ? zo ja eenmaal ik die bepaalde zones er heb opgezet kan ik die dan saven om ze erna te loaden op mijn oziexplorerCE ?
Zodat ik tijdens mijn planning kan zien waar en waar niet ik iets mag bevestigen.

bewerkt door Split-Second6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten