Spring naar bijdragen

coordinaten instellen

Aanbevolen berichten

Gast peter1973
Geplaatst

Ik ben pas begonen met geocaching, maar nu komik erachter dat er op de site zuiverdere coordinaten worden gebruikt, kan ik dit ook instellen op mijn magellan meridian

ik bedoel dus bijvoorbeeld 52.42.371 ik heb nu 52.42.37 een getalletje minder dus

en ik las ook iets over een software update kan dat zo maar en hoe moet dat dan

groet peter

Geplaatst
Ik ben pas begonen met geocaching, maar nu komik erachter dat er op de site zuiverdere coordinaten worden gebruikt, kan ik dit ook instellen op mijn magellan meridian

ik bedoel dus bijvoorbeeld 52.42.371 ik heb nu 52.42.37 een getalletje minder dus

groet peter

De coördinaten zijn niet zozeer zuiverder, maar de notatie is anders.

De notatie die jij blijkbaar gebruikt is ddºmm'ss", wat inhoudt dat je een positie noteert in graden (dd), minuten (mm) en seconden (ss).

De notatie die bij geocaching wordt gebruikt is ddºmm.mmm', wat inhoudt dat je de positie noteert in graden (dd), minuten (mm) en duizendsten van minuten (.mmm).

Het is dus een andere manier van noteren van de zelfde positie.

Daarnaast moet je kaartdatum voor het geocachen staan op WGS84.

Dus letten op 2 zaken:

- notatie in ddºmm.mmm'

- kaartdatum op WGS84

Je moet maar even in de handleiding kijken hoe dat op jouw apparaat moet.

Gast peter1973
Geplaatst

ik heb gelijk eens geprobeerd en het is gelukt

bedankt hiervoor

blijft er nog een vraag over kan ik de magellan meridian ook updaten of is dat nooit nodig

groet peter

groet peter

De coördinaten zijn niet zozeer zuiverder, maar de notatie is anders.

De notatie die jij blijkbaar gebruikt is ddºmm'ss", wat inhoudt dat je een positie noteert in graden (dd), minuten (mm) en seconden (ss).

De notatie die bij geocaching wordt gebruikt is ddºmm.mmm', wat inhoudt dat je de positie noteert in graden (dd), minuten (mm) en duizendsten van minuten (.mmm).

Het is dus een andere manier van noteren van de zelfde positie.

Daarnaast moet je kaartdatum voor het geocachen staan op WGS84.

Dus letten op 2 zaken:

- notatie in ddºmm.mmm'

- kaartdatum op WGS84

Je moet maar even in de handleiding kijken hoe dat op jouw apparaat moet.

Geplaatst
blijft er nog een vraag over kan ik de magellan meridian ook updaten of is dat nooit nodig

Hier vind je de nieuwste Magellan firmware versies.

Of het verstandig is om te updaten? Tja, dat zul je zelf moeten beoordelen. Als je apparaat nu goed werkt lijkt het me niet nodig.

Maar het kan eigenlijk ook nooit kwaad om wel de laatste versie te installeren.

Geplaatst

Jaren van ervaring met updaten van software (en firmware) heeft mij 1 ding geleerd: als het werkt, niks verder aan doen!

Voordat ik tot die overtuiging kwam: Hoe vaak ik wel niet een oude versie heb moeten terug zetten omdat de nieuwste superdeluxe versie met veel meer toeters en bellen gewoon een paar afschuwelijke bugs had die pas te voorschijn kwamen bij daadwerkelijk gebruik.!

Komt er een nieuwe versie dan zeg ik altijd: wachten maar op de bugs-reports van gebruikers; dan beraad ik mij wel opnieuw.

Je kan altijd proberen om aan 'the forefront of technology' te zitten maar het kost je wel heel veel tijd en moeite, al die terugtrekkende bewegingen.

Dus vraag je in dit geval af: welke moeilijkheden heb ik op dit moment?

Zijn die met de nieuwe versie opgelost?

Zijn er nieuwe toeters en bellen waar ik smachtend naar uitgekeken heb?

Geplaatst

Ik heb de firmware van mijn Meridian pas geupdate toen ik een SD-kaartje ging gebruiken om er o.a. gedetailleerde kaarten in op te slaan. Voor de update werd het SD-kaartje niet 'herkend'. Daarna dus wel. Er zitten nu ook wat handige extra functies in de firmware maar verder sluit ik mij bij de rest aan: 'doet ie het goed, niet aankomen dan'.

Henk :cry:

Geplaatst

Ik denk daar anders over. Van alles wat ik gebruik moet ik gewoon de laatste firmware hebben en dus moet alles op to date zijn en blijven.

Zels als er alleen maar een vreemde taal is bijgevoegd die ik niet eens kan spreken, dan nog moet de nieuwe erop. Men heeft toch niet voor niets hun best gedaan om je een upgrade te bezorgen? :cry:

Als het niets is, kun je altijd nog een downgrade doen, toch?

Kruimel_tr_2.gifIf you want it done your way, do it yourself!

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...