thira en candor Geplaatst 17 januari 2005 Auteur Geplaatst 17 januari 2005 Maar ja, je moet er wel heel erg hard voor vechten kan ik je vertellen. Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zich heel snel laten overbluffen door dat soort (opsporingsboeren) mensen. En dan was er weer een cache minder geweest.
Kruimeldief Geplaatst 17 januari 2005 Geplaatst 17 januari 2005 Het probleem is toch nog goed opgelost.Maar ben ook blij dat ik toch iets heb gewonnen.Eind goed ,bijna alles goed. Gefeliciteerd. Ik ben oprecht blij voor je. Ik ken niet zulke boswachters, die ik ken gapen en willen niet eens uit de stoel komen, laat staan een cache goedkeuren.
masterchef Geplaatst 23 januari 2005 Geplaatst 23 januari 2005 Hej Ik lees nu dit hele draadje en ik heb zelf net overleg gehad met SBB en ik heb totaal geen problemen gehad. Ik heb het zo aangepakt; Eerst een route uit zetten op de kaart en dan gaan lopen met GPS en alles nadien goed uit gewerkt en opgestuurd naar SBB. Kreeg de dag erna al een mondeling acc. Heb SBB goed uitgelegd wat de bedoeling is van Geocachen, ook het puntje aan gehaald dat SBB zelf ook caches heeft verstopt! Verder zijn er voor mijn cache wel strikte regels opgelegd een daar van is dat de geocachers niet elke keer het zelfde padje naar de cache lopen maar ff zoeken naar een andere weg er naar toe (dit geldt voor het laatste stukje) Greetz masterchef
Kruimeldief Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 (bewerkt) Ik denk dat dit de normale aanpak van elke cacher is. Deze aanpak wil niet zeggen dat het synoniem staat met een goedkeuring. Iedereen zet eerst een route uit anders kan hij geen teostemming vragen Trouwens, ik weet wel dat SBB 19 GPS wamdelroutes heeft uitgezet, maar dat ze ook caches hebben geplaatst,is mij totaal onbekend. Ik kanhet ook niet vinden op de site van SBB. Kruimel 24 januari 2005 bewerkt door Kruimeldief
Geothean Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Trouwens, ik weet wel dat SBB 19 GPS wamdelroutes heeft uitgezet, maar dat ze ook caches hebben geplaatst,is mij totaal onbekend. Ik kanhet ook niet vinden op de site van SBB. Dat hebben ze toch echt hoor, Kijk maar hier
Kruimeldief Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Trouwens, ik weet wel dat SBB 19 GPS wamdelroutes heeft uitgezet, maar dat ze ook caches hebben geplaatst,is mij totaal onbekend. Ik kanhet ook niet vinden op de site van SBB. Dat hebben ze toch echt hoor, Kijk maar hier Ik zie het. Hmmm, mijn eerste gedachte is.... Daarom krijgen we bijna geen toestemming meer? Ze zien ons waarschijnlijk als concurrenten. Weet je, dit vind ik dus kinderachtig. Waarom niet onze caches naar goeddunken goedkeuren en er op hun site naar verwijzen? Kruimel Er moet niet zoveel abstract worden gedingest!
masterchef Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Ik zie het. Hmmm, mijn eerste gedachte is.... Daarom krijgen we bijna geen toestemming meer? Ze zien ons waarschijnlijk als concurrenten.Weet je, dit vind ik dus kinderachtig. Waarom niet onze caches naar goeddunken goedkeuren en er op hun site naar verwijzen? Neen dit is niet kinderachtig GEOCACHEN valt binnen het beleid van SBB en is een leuke manier om meer van de NATUUR te laten zien! Dat is wat wij met zijn allen toch ook willen? En dat wij daar minder toestemming voor krijgen ben ik niet met je eens, de routes van SBB veranderen regelmatig, de caches die wij verstoppen zijn permanent op een plaats aanwezig. Vandaar dat er strikte regels gelden voor mijn cache! geocachers niet elke keer het zelfde padje naar de cache lopen maar ff zoeken naar een andere weg er naar toe (dit geldt voor het laatste stukje) Dit is een van de regels die ik moet vermelden op de site. En dit is alleen om te voorkomen dat er nieuwe paden ontstaan die de NATUUR kunnen schaden! Masterchef
Goofy Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Ik ben het niet helemaal met Kruimel eens, niks kinderachtig. In het Robbenoordbos (kop Noord Holland) liggen 2 routes van SBB. De Boswachter (ja dezelfde die zich hier als eens eerder heeft gemeld) heeft geen bezwaar tegen het plaatsen van meer caches. Ze heeft ons zelfs gevraagd: de bestaande caches te controleren qua route en kistje en de mogelijkheid van nieuwe te onderzoeken. Er zijn door haar wel wat problemen gesignaleerd zoals: ze zijn verantwoordelijk voor alles wat zich in hun gebied afspeeld. vb Een bezoeker die een cache zoekt crosst door de struiken en komt onder de teken te zitten. Deze spreekt daarop de Boswachter aan en de rapen zijn gaar (is gebeurd). Het alternatief is dan dat ze het gebied voor bezoek sluiten maar dat ook de bedoeling niet zijn Uit hoofde van die verantwoordelijkheid en het min of meer autonoom zijn van de boswachter over hun gebied kan ik me best voorstellen dat de een het wel accepteerd (de verantwoording neemt) en de ander niet. Veel hangt dus of van een goed gesperk en overleg VOORAF.
Kruimeldief Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Neen dit is niet kinderachtig GEOCACHEN valt binnen het beleid van SBB en is een leuke manier om meer van de NATUUR te laten zien! Wat een onzin. Geocachen valt helemaal niet binnen het beleid van SBB. Nog even en ze hebbeb het geocachen uitgevonden. Was er maar een beleid binnen het SBB ten aanzien van het Geocachen, dan was er niet zoveel willekeur. Was het beleid van het SBB maar een regel die voor alle afelingen van het SBB geldt en voor heel Nederland. Dan wisten we waar we aan toe waren. Dan was er niet zoveel gezeur over het SBB. Dan zou niet de ene SBBmedewerker alles tot zeer veel goed vinden, de andere SBBmedewerker helemaal niets goed vinden en weer een andere SBBmedwerker er over na wil denken als hij eerst geld heeft gezien. We hebben het hierbij steeds over hetzelfde. Een cache verstoppen op een plek waar de SBB grondeigenaar is. En dat wij daar minder toestemming voor krijgen ben ik niet met je eens Hiermee zeg je dus dat we niet minder toestemming krijgen? Dan zou ik maar eens dit forum beter gaan lezen. Vergeleken met een jaar terug is het echt moeilijker om toestemming te krijgen. De reden die wordt opgegeven varieert, van het niet mee willen werken aan zo flutspelletje tot het niet goedvinden dat er zoveel mensen in het bos komen. En dan heb ik het niet over gevoelige gebieden maar gewoon werkbos waar iedere burger dagelijks doorheen kan kruisen. Het niet kunnen krijgen van goedkeuring komt meestal doordat de desbetreffende sbbmedewerker geen zin heeft om op te staan die dag, of denkt dat het dragen van een uniform en het uitvoeren van het gezag zijn libido versterkt of gewoon niet weet waar je het over hebt en bang is dat er een invasie in het bos op komst is. Daarbij niet willen begrijpen dat een gemiddelde cache maar 20 a 30 keer wordt bezocht. de routes van SBB veranderen regelmatig, de caches die wij verstoppen zijn permanent op een plaats aanwezig. Ja en? Het is juist voor het geocachen ook niet de bedoeling dat de route steeds veranderd, of de cache op een andere plek komt. Dat zou betekenen dat je dezelfde cache vaker kunt loggen. Wat een lol (NOT) geocachers niet elke keer het zelfde padje naar de cache lopen maar ff zoeken naar een andere weg er naar toe (dit geldt voor het laatste stukje) Dit is een van de regels die ik moet vermelden op de site. En dit is alleen om te voorkomen dat er nieuwe paden ontstaan die de NATUUR kunnen schaden! Mooi, maar we hebben het ook over gewone bossen waar op een zondag 10 cachers komen en duizenden andere boslopers. Kruimel
Kruimeldief Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Ik ben het niet helemaal met Kruimel eens, niks kinderachtig. Ik denk dat je me verkeerd hebt gelezen. Tenminste, als ik je verdere verhaal lees. Ik heb het over kinderachtig dat het SBB nu zelf ook caches in een bos heeft uit staan. Kruimel
masterchef Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Met beleid bedoel ik dat SBB zelf ook caches heeft staan! en niet het ALGEMENE beleid van SBB. Vanaf de site van SBB Visie recreatie bij staatsbosbeheer Bos en natuur spelen een belangrijke rol in recreatie en toerisme. Het aanbieden van recreatiemogelijkheden in de natuur is al sinds de oprichting een van de hoofdtaken van Staatsbosbeheer. Staatsbosbeheer biedt bezoekers mogelijkheden tot rust te komen en zich in de natuur te ontspannen. Bezoekers worden ook in de gelegenheid gesteld zich te verdiepen in natuur en landschap. En er zijn mogelijkheden voor fysieke inspanning. Op deze wijze wil Staatsbosbeheer bijdragen aan gezondheid, welzijn en de kwaliteit van het bestaan. Daarnaast is recreatie bij uitstek een middel om maatschappelijk draagvlak te ontwikkelen voor natuur, landschap en het beheer daarvan. Oke de ene boswachter doet moeilijk en de andere niet! (zou dit mischien komen door dat onze mede cachers wel eens een cache zonder toesteming hebben neer gelegd?) En ik denk dat dat wel eens gebeurt is in de begin jaren van het geocachen! Ja en? Het is juist voor het geocachen ook niet de bedoeling dat de route steeds veranderd, of de cache op een andere plek komt. Dat zou betekenen dat je dezelfde cache vaker kunt loggen. Wat een lol (NOT) Dat is geen lol maar zo gaat SBB met hun routes en caches om. (ik weet dus niet of de caches van SBB kan loggen op GC.COM) Nou hier over kun je ook meer info vinden op de site van SBB struinen met satelieten Van de boven genoemde site Routes Kies uit het aanbod van GPS-routes van Staatsbosbeheer (let op: zowel routes als coördinaten wisselen regelmatig). Greetz Masterchef GEOCACHEN IS EEN VORM VAN RECREATIE!
Kruimeldief Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Oke de ene boswachter doet moeilijk en de andere niet! (zou dit mischien komen door dat onze mede cachers wel eens een cache zonder toesteming hebben neer gelegd?) En ik denk dat dat wel eens gebeurt is in de begin jaren van het geocachen! Nee, dat kom daar niet door. Dat komt doordat het SBB geen duidelijk beleid heeft ten aanzien van het geocachen. Dat komt doordat de ene boswachter weet waar het over gaat en de andere denkt dat het een kinderspelletje is. Dat komt doordat de ene boswachter best wel belangstelling heeft en met je mee op pad wilt gaan en de ander denkt dat de poten onder aan zijn kont bij zijn lichaam horen en niet bij de stoel waar hij op zit. Juist omdat ze geen duidelijk beleid hebben is het moeilijk om iets voor elkaar te krijgen. Dat heeft niets te maken met de cacher die al eens illegaal een cache verstopt heeft. Ik ken cachers die nog nooit een cache verstopt hebben en voor wat voor een cache dan ook geen vergunning krijgt en er zijn cachers die toestemming krijgen om een pad te banen als het er nog niet is. Er zijn cachers die een spijker in een boom mogen rammen die er aan de andere kant weer zowat uitkomt en er zijn cachers die nog geen scheet in een bos mogen laten. ligt aan de boswachter en aan de streek. Niet aan het soort bos. Gewoon boerencarambalenbos waar al jaren door geen enkel dier meer gepaard, en geen enkel paard meer gedierd is. Eigenlijk is er maar een woord voor: Willekeur. Maar goed, niet alle grond is van het SBB. Als ik in een waterwingebied het bos in duik moet ik bij het waterschap zijn of een waterleidingbedrijf. Ja en? Het is juist voor het geocachen ook niet de bedoeling dat de route steeds veranderd, of de cache op een andere plek komt. Dat zou betekenen dat je dezelfde cache vaker kunt loggen. Wat een lol (NOT) Dat is geen lol Dat zeg ik: NOT maar zo gaat SBB met hun routes en caches om. (ik weet dus niet of de caches van SBB kan loggen op GC.COM) Dat denk ik niet. Ik kom ze niet tegen op .com als ik nearby caches opvraag. Hoop maar dat SBB dan wel toestemming heeft om geregistreerde naam als geocaching te mogen gebruiken En met al dat getouwtrek tussen grote groepen cachers aan de ene kant en al die onwelwillende SBBers aan de andere kant, voel ik niet de behoefte om ook maar een cache van hun te lopen. Dat zou ik alleen maar jeuk van krijgen op een plek waar ik bijna niet kan krabbelen. Nou hier over kun je ook meer info vinden op de site van SBB struinen met satelieten De site is bekend. Het is een van de links van geocaching.nl GEOCACHEN IS EEN VORM VAN RECREATIE! Ja dat is s*x met een baviaan ook. Maar de slogan is iets anders: Geocaching, The Sport Where You Are The Search Engine Recht is iets kroms dat verbogen is.
Arend Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Ik heb ook een maand of 2 geleden een cache geplaatst op de rand van sbb grond. Ik heb gebeld met het hoofdkantoor en na een korte telefonische uitleg, had ik al een ja woord te pakken...
Goofy Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Ik ben het niet helemaal met Kruimel eens, niks kinderachtig. Ik denk dat je me verkeerd hebt gelezen. Tenminste, als ik je verdere verhaal lees. Ik heb het over kinderachtig dat het SBB nu zelf ook caches in een bos heeft uit staan. Kruimel <{POST_SNAPBACK}> Het moet me toch van het hart: n.a.v. het lopen van een SBB routes en het vinden van de kist zijn we in okt 2001 met geocachen begonnen. Er lagen toen nog maar 100 geocaches in Nederland. Je kan dus niet stellen dat SBB NU pas caches in een bos heeft uitstaan.
masterchef Geplaatst 24 januari 2005 Geplaatst 24 januari 2005 Ik kap nu met deze discusie want er zijn hier namelijk mensen die denken alles beter te weten. Verder wil ik iedereen aanraden om alles duidelijk aan de boswachter uit te leggen en Houd een ding in je achter hoofd NEE heb je en Ja kun je krijgen Greetz Masterchef
Aanbevolen berichten