Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Wordt een oud punt vernieuwd of maakt men een totaal nieuw KernNet meetpunt dan gebruikte men tot voor kort betonnen vierkante stenen met een kaal en ingeboord boutje er op/in.

Sinds kort gebruikt men een nieuwe methode ter vastlegging die wat beter bestand is tegen beschadiging, verschuiving e.d. Zie maar dit eerste beeld dat in het fotoalbum is opgedoken waarbij ik ook een uitleg heb geplaatst : RVS-kernnetbout in het grondanker R.D.

Geplaatst
:)

Waarschijnlijk past er zelfs een cache in. Toestemming van het Kadaster nodig?

Hmm, ik denk eerder dat je toestemming nodig hebt van de beheerder/eigenaar van het stuk grond waar dat anker is geplaatst. Ik denk dat het kadaster minder moeilijk doet. Maar dat is slechts mijn geringe inschatting.

Geplaatst

Mij schiet een tekst te binnen over hoe RijksWaterstaat tegen zijn NAP-boutjes aankijkt:

"Het feit dat een peilmerk in een opstal is aangebracht geeft geen recht tot algemeen gebruik ervan. Terreinen mogen niet betreden worden zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker van de betreffende opstal."

Kernnetbouten zitten bij voorkeur naast rustige weggetjes waar je met de auto kan komen zodat je niet erg veel hoeft te sjouwen over grote afstanden. Dus wordt dat de berm van een weg. En die is altijd van iemand. Er wordt toch ook gemaaid?

De ondergrondse ruimte bij de nieuwe merken is niet zo groot. Er zou een microcache in passen. Ik weet niet hoe het Kadaster aankijkt tegen het feit dat hun luxe nieuwe vertroetelde Kernnet punten gebruikt worden als speeltje.

Wat wel zou kunnen is: adopteer zo'n punt, doe er een kaartje in gericht aan de landmeters en of ze een foto willen zenden van zichzelf ter plekke en hun spullen oid.

Maar ik weet niet of landmeters ook standaard een digicam bij zich hebben.

Ik verzin zo maar wat hoor...

Geplaatst

Vaak wel, althans, ik had dat wel bij het meten van waterstanden adhv NAP bouten. Landmeters komen de gekste dingen tegen onderweg, dus het was ook vaak wel grappig om de plaatjes te zien.

Geplaatst
[...]Zie maar dit eerste beeld dat in het fotoalbum is opgedoken waarbij ik ook een uitleg heb  geplaatst :  RVS-kernnetbout in het grondanker R.D.

Herstel, herstel.

Ik had even een blackout. Dit is niet de eerste die gelogd is in het album. Die eer valt te beurt aan Team Professor X met het punt 179330 de benoemd word als "Steen R.D. Beilerweg". Ergens had ik wel het gevoel: ik heb dit eerder gezien zo'n RSV bout, maar ik kon het niet terug vinden.

Mijn excuses voor de ietwat verkeerde info.

Geplaatst
Prof. Y. Lupardi Geplaatst op Vandaag, 10:46

De ondergrondse ruimte bij de nieuwe merken is niet zo groot. Er zou een microcache in passen. Ik weet niet hoe het Kadaster aankijkt tegen het feit dat hun luxe nieuwe vertroetelde Kernnet punten gebruikt worden als speeltje.

Wat wel zou kunnen is: adopteer zo'n punt, doe er een kaartje in gericht aan de landmeters en of ze een foto willen zenden van zichzelf ter plekke en hun spullen oid.

Ik verzin zo maar wat hoor...

Goed idee waarde collega :) . Een kaartje met een verzoek/vraag aan de gebruiker van deze kernnetpunten zal zeker in goede aarde vallen. Landmeters zijn erg pietje precies, maar altijd in voor een aangename landmeetkundige verrassing onder de grond. Een fraai GPS basisstation boven je gevonden punt geeft een leuke foto (of een gewone opstelling van een driepoot). Zal eens een kaartje droppen in "ons" gevonden putje :( .

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...