Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

De Zoek op adres functie werkt niet meer.

Je moet de locatie waar je naar toe wilt gaan met de cursor aanwijzen.

Hoe kan ik nu de locatie van een straat b.v. in Amsterdam met de cursor aanwijzen als ik niet weet waar die straat zich bevindt. Straat opzoeken met "find" kan niet. Wie heeft hier een oplossing voor?

Geplaatst (bewerkt)

Zie voor zo'n overzicht http://f4.grp.yahoofs.com/v1/cCTtQbpK0u-P0...dex_euromg6.txt

Leuk is overigens ook om eens EuroMGv6.img naar je GPS te sturen met sendmap. Een "Autorouting Basemap" van Europa is het resultaat, en find werkt ook ineens weer compleet. Alleen krijg je altijd de korste route (over zandpaden en zo) ipv de snelste.

bewerkt door superboppe
Geplaatst (bewerkt)
Leuk is overigens ook om eens EuroMGv6.img naar je GPS te sturen met sendmap. Een "Autorouting Basemap" van Europa is het resultaat, en find werkt ook ineens weer compleet. Alleen krijg je altijd de korste route (over zandpaden en zo) ipv de snelste.

Ik neem aan dat je een 60 met USA basemap hebt.

Want als ik het bij mijn 60 met Euro basemap doe zie ik geen verschil.

En de find werkt alleen maar op steden en niet op adres.

De route die hij dan berekend is hemelsbreed naar de dichts bij zijnde snelweg of N weg en dan verder.

Wel goed nieuws voor een ieder met een USA basemap, kunnen ze toch de Euro basemap er in zetten.

Maar ja, waarom dan niet gelijk de kaarten van Nederland er in zetten ?

bewerkt door deBruineBeren
Geplaatst
Zie voor zo'n overzicht http://f4.grp.yahoofs.com/v1/cCTtQbpK0u-P0...dex_euromg6.txt

De link werkt hier niet.

Groet Stef

Kijk in http://groups.yahoo.com/group/map_authors/files/ en zoek naar de file img_index_euromg6.txt .

Geplaatst

Ik neem aan dat je een 60 met USA basemap hebt.

Want als ik het bij mijn 60 met Euro basemap doe zie ik geen verschil.

Klopt
En de find werkt alleen maar op steden en niet op adres.
Klopt ook. De straatnamen en huisnummer index zit alleen in de detail files (nnnnnnnn.img), en in EuroMGv6_mdr.img. Maar die is te groot voor zo'n klein GPSje als de 60.
De route die hij dan berekend is hemelsbreed naar de dichts bij zijnde snelweg of N weg en dan verder.

Wel goed nieuws voor een ieder met een USA basemap, kunnen ze toch de Euro basemap er in zetten.

Helaas blijken een aantal "Find" functies nu niet meer optimaal te werken. :ph34r: Dit heeft te maken met het niet opbouwen versturen van de juiste indexen met sendmap. Mapsource doet dit wel goed.
Maar ja, waarom dan niet gelijk de kaarten van Nederland er in zetten ?

Ik zou eigenlijk een eigen Europese City names kaart willen maken. Dan heb ik alles, de rest van de basemap is niet zo nodig. Autorouting via basemap is leuk, maar werkt niet goed (via Mapsend). Enig advies hoe dat aan te pakken? MapDekode?

Geplaatst
Ik zou eigenlijk een eigen Europese City names kaart willen maken. Dan heb ik alles, de rest van de basemap is niet zo nodig. Autorouting via basemap is leuk, maar werkt niet goed (via Mapsend). Enig advies hoe dat aan te pakken? MapDekode?

Hier kan je tekst bestanden downloaden met steden en hun cooordinaten.

Geplaatst
Als je de 60C(S) voor automatische routering wilt gebruiken, wordt je via de officiële Garmin verkoopkanalen vertelt dat je hier voor City Select 6.0 moet kopen.

Velen van ons hebben echter MetroGuide 6.0 omdat deze gebruikt werd voor routering bij oudere modellen Garmin GPSen.

Groot was dus ook de verbazing toen bleek dat dit niet meer kon met de 60C(S).

Als je gebruik maakt van MapSource om de MetroGuide 6.0 kaarten is je 60C(S) te zetten dan blijkt de automatische routering functionaliteit in eens verdwenen te zijn uit de MetroGuide 6.0 kaarten.

Als je echter gebruik maakt van een ander programma om de MetroGuide 6.0 kaarten in de 60C(S) te zetten blijk de routering functionaliteit nog wel in de MetroGuide 6.0 kaarten te zitten.

Wat moet je doen:

Om de MetroGuide 6.0 Kaarten in de 60C(S) te zetten moet je gebruik maken van sendmap20 versie 1.8

Download hier de nieuwste versie.

Verder heb je ook dit bestandje nodig NederlandMG6.zip

Pak beide bestanden uit en plaats de inhoud in de map van MetroGuide 6.0.

Normaal is dit C:\Garmin\EUROMG6 of C:\Program Files\Garmin\EUROMG6

Sluit vervolgens de 60C(S) aan via de USB kabel en dubbel klik op het bestand NederlandMG6.bat

Alle kaarten van Nederland staan nu in de 60C(S). :dribble:

Het lijkt er op dat er 1 maar aan dit verhaal zit.

De Zoek op adres functie werkt niet meer.

Je moet de locatie waar je naar toe wilt gaan met de cursor aanwijzen.

Ik ben erg nieuw hier en het is me nog niet geheel duidelijk maar voorkomt dit dus het probleem als ik een auto route in MapSource heb gemaakt en zet dit over op mijn GPS krijg ik hier een rechte lijn. Tevens wil ik vragen hoe ik kaart voor kaart in mijn 60cs zet zodat ik een route naar duistland in de GPS kan zetten of is dit teveel van het goede

Geplaatst
Ik ben erg nieuw hier en het is me nog niet geheel duidelijk maar voorkomt dit dus het probleem als ik een auto route in MapSource heb gemaakt en zet dit over op mijn GPS krijg ik hier een rechte lijn. Tevens wil ik vragen hoe ik kaart voor kaart in mijn 60cs zet zodat ik een route naar duistland in de GPS kan zetten of is dit teveel van het goede

Als eerste hartelijk welkom :dribble:

Om met MapSource een route te kunnen berekenen heb je kaart materiaal nodig met route informatie.

Dit zijn i.i.g Metroquide en City Select vanaf versie 6.

De GPSmap 60 beschikt over een auto route functie, als je dus een route van uit MapSource naar de GPSmap 60 laad zal deze de route zelf op nieuw berekenen op basis van het kaart materiaal dat in de GPSmap 60 zit.

Als er geen kaarten met route informatie in de GPSmap 60 zit zal je i.d.d. een rechte lijn krijgen.

Bij een GPSmap 60 gekocht in Europa zit een basis kaart met route informatie, op deze GPS zal je dus wel een route zien maar alleen over snelwegen.

Je moet dus zorgen dat er in de GPSmap 60 kaart materiaal met route informatie komt.

De "officiële" manier is om City Select kaarten in de GPSmap 60 te laden.

Dit kan gewoon met MapSource.

In de kaarten van MetroGuide v6 zit ook route informatie maar deze wordt er uit gehaald als je MapSource gebruikt om ze in de GPSmap 60 te zetten.

Vandaar de hier boven beschreven werkwijze.

Selectief kaarten in de GPSmap 60 zetten kan zowel met MapSource als Sendmap.

Je kunt de grafische interface voor Sendmap (zie bericht van pd0amn) gebruiken om het selecteren van de kaarten bij gebruik van Sendmap wat te vergemakkelijken.

• 3 weeks later...
Geplaatst

Een correct werkende zoek-functie met adressen en steden was het me wel waard om een officiele City Select te kopen. Kost wat, maar dan heb je ook wat, en dan verdient Garmin er ook nog wat aan.

Nu nog op zoek naar een manier om een basemap achtige kaart in mijn GPS te krijgen. Zoiets als op Mapcenter: een kaart met POI's van de Benelux en Frankrijk. Autorouting hoeft van mij niet zo nodig, maar zoeken buiten de gedownloade kaarten zou wel erg handig zijn.

Geplaatst

ik vroeg mij af of het mogelijk zou zijn om in de bstaande -city select - kaart

bijvoorbeeld in groene stukken die als bos aangemerkt zijn, zelf bospaden toe te voegen.

Dan hoef je ook niet te switchen, maar alleen je bestaande materiaal up te graden.

Ik heb in een yahoogroup van magellan gelezen dat ze deden, zou dat hier ook mogelijk zijn?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...