Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
camelion  Vandaag, 09:59 Post #150 

Jippieeee, ik heb toestemming in combinatie met een kostenloze vergunning!

Wordt wel een wandeling van 12 a 15 kilometer

Inderdaad gefeliciteerd, en gelijk een lange route. Mooi zo. :huh:

De boswachterij van SBB in onze contreien is ook al positief; sterker nog: "zet maar een mooie route uit en wellicht kan ik je nog helpen met wat leuke verhaaltjes/legenden"aldus de boswachter. Verder kende hij het fenomeen GPS wel en had ook al positieve geluiden gehoord uit Dwingeloo. Hierbij denk ik dan aan de nieuwe cache 14.000 jaar tastbare geschiedenis by Masterchef.

Eindelijk wordt/is de lucht geklaard? :oops:

Geplaatst

Wordt wel een wandeling van 12 a 15 kilometer  :huh:

Gefeliciteerd. Ik kan haast niet wachten. Wordt het BB5? Nu nog het GelderschLandschap over de streep trekken. Hoe kunnen we het positieve van SBB op het GL overbrengen.

Geplaatst (bewerkt)

Wordt wel een wandeling van 12 a 15 kilometer  :huh:

Gefeliciteerd. Ik kan haast niet wachten. Wordt het BB5? Nu nog het GelderschLandschap over de streep trekken. Hoe kunnen we het positieve van SBB op het GL overbrengen.

Heb intussen een naam bij GL. Ga mijn geluk herbeproeven. Als dat lukt, wordt BuB3 alsnog een multi. Maar, ik heb er een hard hoofd in. GL werkt niet echt mee hier. Als ze wel een beetje willen meewerken staat Petrea ook nog op mijn lijstje (ook van Buys Ballot geweest)

Of het BuB5 wordt weet ik nog niet. Heb er nog 3 klaar liggen. Wat het wel wordt is een tocht over Welna (was ook al van Buys Ballot), Tongerense Heide en Smitsveen.

bewerkt door camelion
Geplaatst
Heb intussen een naam bij GL. Ga mijn geluk herbeproeven. Als dat lukt, wordt BuB3 alsnog een multi. Maar, ik heb er een hard hoofd in. GL werkt niet echt mee hier. Als ze wel een beetje willen meewerken staat Petrea ook nog op mijn lijstje (ook van Buys Ballot geweest)

Mocht wel lukken dan wil ik graag (via een PB) die naam van het GL.

Geplaatst
Het blijft de verantwoording van diegene die daar loopt. Natuurlijk is het handig dat het nog even in de cache beschrijving staat vermeld, maar voor de rest moet je gewoon even op de bordjes letten toch? Of je nou wel of niet met een GPS loopt.

Lijkt mij ook. Geen reden voor het verbieden van caches die zelf gewoon op legale plaatsen liggen. Je geeft de winkeleigenaar tenslotte ook niet de schuld van de door-rood-rijders die op weg zijn naar die winkel..

Bij diezelfde winkel is foutparkeren ook nog steeds verboden en de verantwoordelijkheid van de eigenaar van het foutgeparkeerde vehicel.

Nico

• 3 weeks later...
Geplaatst

Ik heb dit draadje even doorgelezen en ik zie veel ervaringen staan met de SBB. Maar heeft er iemand ervaring met Natuur monumenten? Hoe soepel zijn zij met het geven van toestemmingen?

Corrie TEAM NL1EDE

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er

genoeg van te hebben

Geplaatst

Ter Info :

In België is er wat Geocaching betreft geen wettelijke regeling.

Voor het leggen van een cache kan je zelfs een boete krijgen.

(onder de regel : illegaal storten)

Wij hebben hier jammer genoeg geen landelijk bestuur dat onze bossen beschermt.

Hier in Belgie is elke gemeente/dorp verantwoordelijk voor z'n eigen bos.

Gelukkig staan de meeste boswachters/houtvesters een cache oogluikend wel toe.

(zolang de cache geen overlast en/of schade veroorzaakt kennen we hier voorlopig weinig of geen problemen)

Jullie mogen jezelf dus eigenlijk nog gelukkig prijzen dat er een landelijke regeling bestaat. (ook al kost je dat 17 euro per cache)

:thumbup:

Met groeten,

Prunie

Geplaatst

Grappig. Zojuist heb ik nog gereageerd op een mailtje van een Vlaams team, dat informeerde naar mijn ervaringen met Natuurmonumenten, beheerder van De Plateaux-Hageven, waar mijn cache vorig jaar is ontvreemd door een boswachter die zich ‘Piet Piraat’ noemt. En dat terwijl ik de cache had geplaatst langs een voor motorvoertuigen toegankelijke weg bij de omheining van landbouwgebied.

Nadat elke poging tot overleg met Natuurmonumenten was stukgelopen heb ik de cache maar buiten het natuurgebied herplaatst. De actie en opstelling van Natuurmonumenten heb ik echter als onfatsoenlijk en onredelijk ervaren.

De Plateaux-Hageven wordt echter gezamenlijk beheerd door Nederlandse en Belgische instanties en ik heb het team, dat hun eerste cache wil plaatsen, geadviseerd contact op te nemen met de Vlaamse Hageven-beheercomponent. Mogelijk stellen die zich soepeler en redelijker op dan hun Nederlandse collega’s.

Geplaatst

ik heb in februari een cache geplaatst in nationaal park Loonse en Drunense duinen. Dit is een natuurgebied van Natuurmonument en ik heb hierover ook een gesprek gehad met de boswachter aldaar. Hij stond er zeer positief tegenover en vroeg alleen of hij de route mocht hebben. Hij vertelde me ook dat het verstandig was om zijn naam in de cacheomschrijving en op de cache te vernoemen zodat vrijwilligers van Natuurmonument niet "per ongeluk" de cache zouden meenemen tijdens een controle in dit gebied.

Ervaringen met Natuurmonument in midden Brabant is dus positief.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...