Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ik las dat er nogal wat cachers daar mee doen in een groot project: het verzamelen van betere en nieuwere gegevens zodat o.a. de kaarten een beetje up-to-date worden.

Het vrijwilligerswerk hiervoor is door de staat georganiseerd. National Map Support Functions, Volunteer Opportunity

De site om wat te weten te komen is: The National Map Corps

En als je je afvraagt: 'waar beginnen ze aan?' dan is er een handleiding (documnet pdf): The National Map Corps GPS Volunteer Guide

Weet iemand of onze Topo-dienst ooit iets heeft geregeld om kaartafwijkingen aan te melden?

En over een eventuele NAP-bouten hunt bij ons: daarover later meer.

Geplaatst (bewerkt)
Weet iemand of onze Topo-dienst ooit iets heeft geregeld om kaartafwijkingen aan te melden?

Voor zover ik weet kun je dat gewoon aanmelden.

"Nadeel" is dat niet alleen de topodienst kaarten maakt.

Kom je bijv. een foutje tegen in de kaartjes van TT3, dan kun je dat beter bij TeleAtlas aanmelden dan bij de RD ;)

Maar voor zover ik weet wordt dat allemaal geregistreerd en verwerkt.

Vaak zijn de afwijkingen/fouten alreeds bekent, maar vanwege de kosten en het vele werk wordt daar pas later iets over bekend.

Als je wil weten wat er allemaal nog gaat veranderen, kun je een blik werpen op De Nieuwe Kaart van Nederland

bewerkt door dmace
Geplaatst

Ik wil best aan het updaten van de RD-kaarten meewerken, als dat dan maar wel BETAALBARE digitale RD-kaarten oplevert.

tot cache,

team Wij Drie ;)

Geplaatst
Ik wil best aan het updaten van de RD-kaarten meewerken, als dat dan maar wel BETAALBARE digitale RD-kaarten oplevert.

Ik had in een ander draadje al eens opgegooid om een soort kaarten-base te laten maken door meerdere vrijwilligers, a la GC.com

Iedereen doet z'n eigen postcode, dus echt veel werk is dat niet, en dan moeten we er alleen nog bruikbare kaarten van maken.

Met alle tips van DeBruineBeren wordt dat een makkie qua werk.

Nou alleen nog al die vrijwilligers bij elkaar rapen.

Kaarten die je zelf hebt gemaakt zijn GRATIS, toch?

Geplaatst
Kaarten die je zelf hebt gemaakt zijn GRATIS, toch?

Kaarten die je zelf maakt op basis van Garmin materiaal mag je gebruiken voor jezelf. Verspreiden is vooralsnog NIET toegestaan via dit forum/website totdat we (geocaching.nl) een duidelijke uitspraak hebben van de importeur.

Alle links naar dit soort kaarten worden tot die tijd in ieder geval verwijderd.

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...