Spring naar bijdragen

Ervaringen met Garmin276C?


Piet&Lein

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Ik geloof niet dat er hier iemand is die dit ding gebruikt. Voor wat het doet en kan is het ding volgens mij ook te duur.

 

Voor hetzelfde geld wat het apparaat kaal kost heb je een Garmin 60 CS en een Garmin V samen en beide compleet met alle snoeren, CDr's met route software en auto bevestigingsdingetjes :beerchug:

 

De 276C navigeert niets beter volgens mij dan de 60 CS en de Garmin V en de 276C is een semi outdoorapparaat dus gegarandeerd minder geschikt voor geocachen dan de 60CS en de Garmin V ieder apart.

 

Als je het ding voor een leuk prijsje kunt kopen is het natuurlijk een ander verhaal, maar normaal kost hij kaal ongeveer € 875,00 en dan kun je er nog niet mee navigeren.

 

De combinatie die ik je net noemde (60CS en Garmin V Plus Cityselect routing software en PC-kabel en dashboardsteun) betaal je 50 euro meer, dus € 925,00

 

Wil je dezelfde accessoires en CD kopen bij de 276C en de benodigde geheugenmodule dan ben je € 1400,00 kwijt

 

Ik besef me dat dit niet helemaal je vraag was, maar ik weet niet meer :rolleyes:

 

GRTZ

 

Kruimel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ervaring met de 276c

 

Je kunt dit zelf zien op bij product comparison marine op www.garmin.com waarbij als je de 60cs zou willen vergelijken met de 276c

Ook tot een andere conclusie kunt komen afhankelijk van je wensen.

 

de 276c is gemaakt voor de hoofdzakelijk op het water, maar men is het wel over eens dat gebruik alleen op het water en beetje te beperkt is en gebruik aan de wal kan in een handomdraai.

 

Als je de prijs in dat opzicht niet zo belangrijk vind maar meer let op bepaalde mogelijkheden dan is de 276c zeker geen slechte keus en ik ken menig zeiler die hem dubbel gebruikt.; op de boot en in de auto.

 

Autorouting mapsource software is bruikbaar.

- de grote van het scherm i.t.t. een normale handheld

- garmin datacards ; voor langere trips met beperkte behoefte aan bijkomende electronica zoals een laptop

zijn datacards ideaal voor het snel wisselen

- 3000 waypoints i.p.v. 1000 en toch past het apparaat in een redelijke (binnen)zak

-nachtkaart op het water

 

Als handheld zijn wat zaken waar je rekening mee moet houden;

 

-de antenne is los;voor geocaching is wel een kleiner antennetje te regelen

Hij heeft echter geen compas, barometer of verticale vergelijkingen; niet echt zwaarwegend als de datacard

en de grote van het scherm de doorslag geven.

- de powerrange is goed maar via 1 accu; dus geen handige rechargeble batteries

Een lege accu is niet eenvoudig te vervangen voor een paar batterijtjes, maar een handige knutselaar weet altijd een oplossing.

 

De ervaring is vanuit dit perspectief boot / auto / scherm / datacard en wat aanpassing geocaching toch zeer positief te noemen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
Gast Marc Gelmers

Ik heb er een en perfect fietsen lopen auto motor en boot!

 

voor lopen en fietsen aan de grote kant maar werkt perfect en zeer gebruiks vriendelijk en allroun ja duur is ie wel

 

groet marc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8 months later...

Op het moment heb ik tijdelijk een 276C in mijn bezit om te kijken wat deze allemaal kan. :cry:

Deze gps is zeer geschikt voor de boot en auto maar kan ook perfect op de motor gebruikt worden. (omdat deze wel goed de routes en tracks aangeeft)

Goed te gebruiken voor de tourtochten die via gpstracks.nl te downloaden zijn.

Om er mee te wandelen is deze gps iets minder geschikt omdat hij wat zwaarder is en eigenlijk wat te groot is om makkelijk vast te houden.

Persoonlijk vindt ik het een pracht apparaat.(het kost wat maar dan heb je ook wel wat) :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...