deBruineBeren Geplaatst 19 oktober 2004 Geplaatst 19 oktober 2004 Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk. Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan. Maar je kunt ze wel zelf maken. Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS. Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd. Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld. Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.
0 deBruineBeren Geplaatst 20 november 2005 Auteur Geplaatst 20 november 2005 Ik krijg steeds standaardmails van je terug met "kaarten Garmin GPS" als ik je mail met de screenshot. Ik kan dus geen PM sturen. <{POST_SNAPBACK}> Klopt als je mij een email stuurt met als onderwerp "Kaarten Garmin GPS" dan stuurt mijn emails server je automatisch een email met de handleiding terug. Deze emails komen dus niet in mijn persoonlijke inbox. Ik zal even op de server kijken om te zien wat je mij gestuurt hebt. Als je alles over moet trekken is dat geen handig programma. Ik wacht wel op de topokaart van Nederland. <{POST_SNAPBACK}> Of het een handig programma is of niet, moet iedereen zelf maar bepalen. Ik weet geen beter programma om zelf kaarten voor een garmin gps te maken. Of handig ook makkelijk en simpel is, is een andere vraag. Maar ook wij wachten "vol verwachting klopt ons hart" op de topo's van garmin/sailtron. Doen we al meer dan een jaar, en het lijkt er op dat ze het ook dit jaar weer niet gaan redden.
0 team-omega-25 Geplaatst 21 november 2005 Geplaatst 21 november 2005 BruineBeren, Hartelijk bedankt voor de handeiding . In ieder geval weer voldoende leesvoer voor het komende slechte weer! Groeten, Henk
0 rafke Geplaatst 2 maart 2006 Geplaatst 2 maart 2006 Bedankt! Zeer interessante documentatie... Zal ik wel even zoet mee zijn!
0 bosjager Geplaatst 4 maart 2006 Geplaatst 4 maart 2006 bedankt en goed ontvangen. nu maar tekenen......zal wel even duren.... tekst en uitleg zag er goed uit en begrijpelijk. goede links Thankssss..
0 The Scorpios Geplaatst 14 maart 2006 Geplaatst 14 maart 2006 Of het een handig programma is of niet, moet iedereen zelf maar bepalen.Ik weet geen beter programma om zelf kaarten voor een garmin gps te maken. Of handig ook makkelijk en simpel is, is een andere vraag. Maar ook wij wachten "vol verwachting klopt ons hart" op de topo's van garmin/sailtron. Doen we al meer dan een jaar, en het lijkt er op dat ze het ook dit jaar weer niet gaan redden. <{POST_SNAPBACK}> Hoe is de stand eigenlijk? Zijn er voor Nederland geen kaarten beschikbaar zoals voor Belgie en Ozi? Dit overtekenen lijkt me veel werk of zie ik beren op de weg
0 deBruineBeren Geplaatst 15 maart 2006 Auteur Geplaatst 15 maart 2006 Of het een handig programma is of niet, moet iedereen zelf maar bepalen.Ik weet geen beter programma om zelf kaarten voor een garmin gps te maken. Of handig ook makkelijk en simpel is, is een andere vraag. Maar ook wij wachten "vol verwachting klopt ons hart" op de topo's van garmin/sailtron. Doen we al meer dan een jaar, en het lijkt er op dat ze het ook dit jaar weer niet gaan redden. <{POST_SNAPBACK}> Hoe is de stand eigenlijk? Zijn er voor Nederland geen kaarten beschikbaar zoals voor Belgie en Ozi? Dit overtekenen lijkt me veel werk of zie ik beren op de weg <{POST_SNAPBACK}> In dit draadje kan je lezen hoe het gaat met de Nederlandse Topo voor Garmin GPSen. Als ik het goed begrijp nog ff wachten. En ja, heel Nederland tekenen is veel werk.
0 flatfisher Geplaatst 9 april 2006 Geplaatst 9 april 2006 Bruine Beren, Mijn dank voor dit draadje, daarom ook deze reply. Blijft het actueel he?! Overigens wilde ik nog even meedelen dat ik de software niet gebruik om echte kaarten te maken, maar alleen een POI-database. Mijn GPS 60 geeft namelijk geen kaarten weer, maar heeft wel 1 Mb POI-ruimte. Die is standaard gevuld met een World City Database. Bij Garmin kan je software downloaden waarmee je die altijd weer terug kunt krijgen. Bij het gebruik van de Software moet je wel even goed uitproberen en kan het geen kwaad om je .pm bestand af en toe in Notepad te openen. Dan zie je de code en kan je hier en daar wat kleine aanpassingen maken. Uiteindelijk heb ik zelf een soort standaardcode gemaakt waarmee ik wel POI kan downloaden met de freeware software. Het heeft te maken met dat je POI kunt indexeren ofzo. Nou ja, ik ben ook geen whizzkid of programmeur maar het werkt, ik heb al een aardig stukje Bosatlas omgezet en maak daar dankbaar gebruik van. Ik bedoel maar, voor mij is het interessanter om te weten waar Vinkeveen, Woerden en Rosmalen liggen dan Moskou, Parijs of New York... Groet Flatfisher
0 De Hammenaartjes Geplaatst 26 juni 2006 Geplaatst 26 juni 2006 Mail met de handleiding snel ontvangen, zo te lezen vergt het nogal wat tijd. Ben wel van plan om het eens uit te proberen als het een keertje slecht weer is. In ieder geval bedankt voor de handleiding.
0 runen Geplaatst 27 september 2006 Geplaatst 27 september 2006 Ik dank de bruine beren voor de goede uitleg om kaarten in mijn garmin GPS te krijg. vr. groeten, Ruud
0 apiedi@k Geplaatst 7 november 2006 Geplaatst 7 november 2006 Bedankt voor de info. Na er even mee gespeeld te hebben zie ik wel gebruiks mogelijkheden. groetjes Di@k
0 Gast kwakeltje Geplaatst 11 november 2006 Geplaatst 11 november 2006 Bedankt voor de mooie handleiding. De spelfoutjes zien we maar over het hoofd. Ook positief bedoeld. Ik wil nog wel wat inhoudelijk commentaar kwijt. Voor mij is nog steeds niet duidelijk hoe het ziet met de levels. Ik heb zelf 2 kaarten gemaakt van terreinen bij mij in de buurt. De gemaakte overzichtskaart geeft alleen de waypoints van CGPSmapper. Ik vermoed dat dat zit in de levels. Ik ga er nog wel op "studereren". Verder zou je in de handleiding nog in kunnen gaan op het transparant maken in Mapsource. Ik vond daarover elders op internet wat info. Je moet dan in het een na hoogste level één object aanmaken en de kaart op transparant zetten. Helaas is het mij nog niet gelukt de kaarten in mapsource te krijgen. Met Img2gps krijg ik ze wel in mijn GPS. Wellicht doe ik nog wat fout. In ieder geval bedankt voor de handleiding. Groetjes, Bert
0 Jurgen & Co Geplaatst 11 november 2006 Geplaatst 11 november 2006 (bewerkt) Transparant Misschien helpt jou Geodude. 11 november 2006 bewerkt door Jurgen & Co
0 tarske Geplaatst 8 februari 2007 Geplaatst 8 februari 2007 Hallo bruine beren , Ik heb problemen met de zelfgemaakte kaart , Als test heb ik een klein kaartje over getekend en alle instucties gevolgd, wanneer ik op“Overzicht.bat” dubbel klik gaat er een venster open en vlug weer dicht, maar ik krijg geen"Overzicht.img"en "Overzicht.TDB " Om cgpsmapper.exe op te starten met de juiste parameters is er een bestand “Overzicht.bat” gemaakt. Je vindt dit bestand in de map “Eigen Kaarten” op je bureaublad. Start “Overzicht.bat” op door er op te dubbel klikken met je linker muisknop. Er wordt een nieuw venster geopend en afhankelijk van de grootte van de kaart(en) weer snel gesloten. In de map “Eigen Kaarten” vindt je nu twee nieuwe bestanden. Overzicht.img - Dit is de overzichtskaart voor MapSource®. Overzicht.TDB - Dit is het databestand voor MapSource®
0 Team-Eppie Geplaatst 8 februari 2007 Geplaatst 8 februari 2007 Hallo bruine beren ,Ik heb problemen met de zelfgemaakte kaart , Als test heb ik een klein kaartje over getekend en alle instucties gevolgd, wanneer ik op“Overzicht.bat” dubbel klik gaat er een venster open en vlug weer dicht, maar ik krijg geen"Overzicht.img"en "Overzicht.TDB " Om cgpsmapper.exe op te starten met de juiste parameters is er een bestand “Overzicht.bat” gemaakt. Je vindt dit bestand in de map “Eigen Kaarten” op je bureaublad. Start “Overzicht.bat” op door er op te dubbel klikken met je linker muisknop. Er wordt een nieuw venster geopend en afhankelijk van de grootte van de kaart(en) weer snel gesloten. In de map “Eigen Kaarten” vindt je nu twee nieuwe bestanden. Overzicht.img - Dit is de overzichtskaart voor MapSource®. Overzicht.TDB - Dit is het databestand voor MapSource® Start je overzicht.bat wel vanuit de aangegeven map? (misschien komt de vraag wat simpel over, maar als het bestand zich ergens anders bevind zullen daar waarschijnlijk ook de aangemaakte bestanden staan)
0 deBruineBeren Geplaatst 8 februari 2007 Auteur Geplaatst 8 februari 2007 Hallo bruine beren ,Ik heb problemen met de zelfgemaakte kaart , Als test heb ik een klein kaartje over getekend en alle instucties gevolgd, wanneer ik op“Overzicht.bat” dubbel klik gaat er een venster open en vlug weer dicht, maar ik krijg geen"Overzicht.img"en "Overzicht.TDB " Om cgpsmapper.exe op te starten met de juiste parameters is er een bestand “Overzicht.bat” gemaakt. Je vindt dit bestand in de map “Eigen Kaarten” op je bureaublad. Start “Overzicht.bat” op door er op te dubbel klikken met je linker muisknop. Er wordt een nieuw venster geopend en afhankelijk van de grootte van de kaart(en) weer snel gesloten. In de map “Eigen Kaarten” vindt je nu twee nieuwe bestanden. Overzicht.img - Dit is de overzichtskaart voor MapSource®. Overzicht.TDB - Dit is het databestand voor MapSource® Als het goed is staat er wel een bestandje "Log.txt" in de map. Wat staat er in dit bestandje ?
Vraag
deBruineBeren
Helaas is het aanbod van Nederlandse kaarten voor de Garmin GPS nog al beperk.
Garmin biedt met hun MapSource alleen MetroGuide en City Select aan.
Maar je kunt ze wel zelf maken.
Wil je weten hoe, stuur dan een e-mail naar deBruineBerenSoft@planet.nl
Gebruik als onderwerp: Kaarten Garmin GPS
Je krijgt dan een e-mail terug met als bijlage een handleiding hoe je zelf kaarten kunt maken voor de Garmin GPS.
Let op dat je het onderwerp exact over tikt, de e-mail worden automatisch gegenereerd.
Je zult alleen dan een e-mail terug ontvangen als je het onderwerp juist het ingevuld.
Gebruik geen e-mail adressen van Tiscali.nl of Hotmail.com, helaas accepteren deze internet providers geen e-mails van mij.
102 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten