Spring naar bijdragen

Coordinaten omrekenen (top atlas)


Team Gelaen

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

hm, dank je wel.

 

Echter hij geeft als voorbeeld iets van: 328,8.... 187,.... , volgens mij zijn dat geen RD coordinaten. Ik heb de uitleg van prof Lupardi gebruikt om mijn Meridian Gold op RD te zetten en daar lijken de coordinaten die hij opgeeft als voorbeeld helemaal niet op. Volgens mij dus geen RD, of zie ik dat verkeerd.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de boshut van de boswachter hebben ze altijd wel een kaart hangen van hun verzorgingsgebied. En dat is een topografische kaart meestal op schaal 1:25.000. Op de papieren kaarten staan aan de randen de vakken genummerd met 3 cyfers. Op zijn kaart staat links omhoog gaand de northing 328 en de easting 187.

 

Aangezien het kilometer blokken zijn kom je gauw in de verleiding om er een komma in te gooien.

Misschien staat zijn werkhut op 187440 / 328625 .

Het ligt in gemeente Schinnen waar een bos ligt ten N van de snelweg en ten Z van Sweikhuizen bij Oude Kerk en Huis Schinnen.

 

Of zit ik nu helegaar fout te loeren op mijn kaart? :cry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het ligt in gemeente Schinnen waar een bos ligt ten N van de snelweg en ten Z van Sweikhuizen bij Oude Kerk en Huis Schinnen.

 

Of zit ik nu helegaar fout te loeren op mijn kaart?

 

Nee klopt helemaal. Ik had in de GPS instellingen voor RD ergens een West staan in plaats van een Oost :cry: , en ik kreeg hele rare coordinaten (uiteraard).

 

Intussen ook via Hawkeyes de goede coordinaten doorgekregen.

 

Iedereen dank voor de hulp.

 

Jan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...