Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Het moet een tamelijk groot gebouw zijn geweest. En als je GPS je wijst dat het hier moet zijn en er is ook geen brievenbus voor nummer 309 dan is de situatie klip en klaar duidelijk:

geen bout, geen muur, geen gebouw: deze is echt foetsie. :no:

Ik zal hem doorgeven.

Een lichtpuntje: er komt een nieuw gebouw dat vast wel een geschikt stukje muur zal hebben om een bout in te metselen. ;)

Geplaatst

@ DaanVindZe

300403 is als foetsie geaccepteerd. Een goal voor jouw!

En ik mag verklappen dat de taak overgenomen gaat worden door:

Bronzen bout in de Z.W. kademuur; 20.43 m uit de N.W.poer; 0.46 m b.b.g.

Met de RD-coördinaten: 83423 453348. Vind hem!

@ waalvogel

320524 gaarne een bewijsfoto van het detail van de muur waar de bout zou zitten ongeveer.

@ Team Professor X

210518 niet alleen deze is/wordt afgevoerd maar ook alle bouten die bij spoorlijnen zitten en gevaarlijk geplaatst zijn. Niet meer bezoeken dus!! (zie draadje over gevaren en risico)

@ Piet&Lein

610313 is een echte foetsie. Een goal voor jullie!

Maar gelukkig: er zitten nog twee stationsbouten in de kapelmuur en eentje zal de taak overnemen na de verbouwing.

Geplaatst (bewerkt)

Gisteren even op meetpuntenjacht geweest. O.a. punt 119337 bezocht. Volgens de info van de schets is dit punt vervallen per 11-9-2004. De RD steen met bout ligt er echter nog in prima staat bij. Het infopaaltje van het Kadaster staat er ook nog. Foto's meetpunt

Ook bij punt 119332 is iets vreemd aan de hand. De steen ligt precies op het aangegeven coördinaat wat op de schets staat. Garmin GPS-12 afwijking = 0! Het coördinaat wat vermeldt staat in de waypointfile voor Ozi is echter fout. Dit geeft het coördinaat van het gemaal aan waar het meetpunt naar is genoemd.

kaartje waar meetpunt goed op staat. Verder staat op de schets dat het water hier de Nesser Zijlroede betreft. Dit is onjuist, het heet Douwe Tjeerdsrak. Dit is ook de naam zoals hij op de topografische kaart en de ANWB waterkaart staat.

bewerkt door Skries
Geplaatst

Vandaag heb ik weer een aantal punten bezocht,

hierbij heb ik gemerkt dat voor punt 450502 de silo waar het meetpunt op zou zitten is afgebroken.

Navraag bij de bewoonster bevestigde dit.

Dit punt is dus verloren gegaan... Eindelijk, de eerste tot nu toe. ;)

Voor het punt 450312 heb ik gemerkt dat de picknicktafel niet meer op die plaats staat, maar ervoor in de plaats zijn er vlakbij het fietspad 2 andere geplaatst. De steen op zich is nog keurig aanwezig, ligt enkel midden in het bos.

Hoe men dit soort punten kan gebruiken t.o.v. andere punten op zichtbasis is mij niet duidelijk.

Met een GPS is het natuurlijk anders. ;)

Groeten Jan-Willem.

Geplaatst
Ook bij punt 119332 is iets vreemd aan de hand. De steen ligt precies op het aangegeven coördinaat wat op de schets staat. Garmin GPS-12 afwijking = 0! Het coördinaat wat vermeldt staat in de waypointfile voor Ozi is echter fout. Dit geeft het coördinaat van het gemaal aan waar het meetpunt naar is genoemd.

kaartje waar meetpunt goed op staat. Verder staat op de schets dat het water hier de Nesser Zijlroede betreft. Dit is onjuist, het heet Douwe Tjeerdsrak. Dit is ook de naam zoals hij op de topografische kaart en de ANWB waterkaart staat.

Het blijkt dat sommige meetpunten zijn verplaatst. In Zoetermeer zijn we ook al zoiets tegengekomen.

De nieuwe lokaties zijn verwerkt in de loc files op geogames.nl. Daar staat het punt op de plek die jij op je kaartje aangeeft. De files op gc.nl zijn nog niet aangepast.

Zorg dus dat je de nieuwe files even download voor je op pad gaat.

Ik probeer de files op gc.nl te laten aanpassen.

Geplaatst

@ Skries

119337 . Zo gaaf, zo'n mooi paaltje er nog bij neergezet en dan toch nog afgevoerd van de lijst. Hoogstwaarschijnlijk is dit punt gebruikt tussen maart en september en toen is geconstateerd dat die niet bij de rest van de metingen wilde passen. Hierover is een melding gedaan (niet goed geld terug?) en die melding is serieus genomen..

119332 Ik zal de onjuistheden op de schets doorgeven.

@ pa3fus

450502 lijkt mij een doelpunt. Het is een 'foetsie' gestaafd door mondelinge overlevering (oral history) en on-the-spot foto's.

450312 ik zal doorgeven dat je vanaf de steen echt niet ver meer kan kijken. Voor professionele GPS metingen moet de hemel nagenoeg vrij van obstakels zijn tot op 15 graden van de horizon.

Geplaatst
@ waalvogel

320524  gaarne een bewijsfoto van het detail van de muur waar de bout zou zitten ongeveer.

Professor,

Bleef het een vage situatie vinden en kon nu de buren van het pand om info vragen. De foto die ik op heb gestuurd blijkt de foto van de schuur te zijn. De woning is afgebroken ivm het verleggen van de weg (lunterse Kade) De weg maakt nu een haakse bocht over de plaats waar het huis heeft gestaan vandaar dat de schets niet meer overeenkomt met de huidige situatie. De verwarring werd ook gekweekt doordat de bouwwvallige schuur nog enige tijd bewoond is geweest en waarvan de sporen nog ruimschoots aanwezig waren. Dus, een bewijsfoto zit er niet meer in.

Groeten,

Bert van der Waal van Dijk

Geplaatst

Ik heb de volgende zaken aan het kadaster doorgegeven:

200507: foetsie

269203: beschadigd

450502: foetsie

450312: schets verbetering, klacht over bebossing

250312: twijfel over schoorsteen

320540: het veranderde huisnummer

320535: schets verbetering

390519: foetsie

Mist iemand zijn gevonden 'verdwenen' of 'beschadigde' puntje in deze lijst: geef even een gil.

Geplaatst
Ik heb de volgende zaken aan het kadaster doorgegeven:

200507: foetsie

269203: beschadigd

450502: foetsie

450312: schets verbetering, klacht over bebossing

250312: twijfel over schoorsteen

320540: het veranderde huisnummer

320535: schets verbetering

390519: foetsie

Mist iemand zijn gevonden 'verdwenen' of 'beschadigde' puntje in deze lijst: geef even een gil.

Hallo Professor,

In mijn bericht van 15/11/2004 gaf ik aan dat het punt 320524, Luntersekade 14 verdwenen is. Wellicht is dit verwisseld met nummer 390519 in bovenstaande lijst. De grenssteen op de Veenendaalsestraatweg is nog wel degelijk terug te vinden, maar de kop is beschadigd (bout is weg). Geldt dit dan ook als foetsie?

Groeten,

Bert van der Waal van Dijk

Geplaatst (bewerkt)

390519 : op de beschrijving wordt een bout vermeld. Die is er niet en dus is het een foetsie. Zie mijn commentaar bij de foto's. ;)

320524: zie mijn commentaar bij de foto. Dat wordt waarschijnlijk een 'Terug naar Ederveen'. :ph34r:

Edit Camelion: Foute bericht verwijderd en tekst daarover hier weggehaald

bewerkt door camelion
Geplaatst

Ik heb bericht van het Kadaster over de aangemelde zaken. Ik pak ze punt voor punt op. Bij de foto's van de desbetreffende punten zal ik ook commentaar zetten.

--->>>GOAL voor Rob67ert

>nummer 199201 (11), actief

>naam Bunker Wijk aan Zee

Gemeld was dat de bunker ontoegankelijk is door hek en bewaking met geen indicatie wie wat bewaakt waarvoor. Zie maar de foto's.

In zo'n geval wordt het punt afgevoerd. De tijd van een landmeter is kostbaar, die gaat geen uren besteden om toegang te regelen. Maar niet getreurd: er is een vervanging in de buurt die in onze volgende update te voorschijn zal komen. Dus Rob67ert, kijk even bij je foto's voor meer nieuws, ik ga het nieuwe punt voor je niet hier verklappen.

>nummer 300555 (11), actie

>naam Elisabeth ziekenh. Leiderdorp

In de publicatie en schets zal de naam worden aangepast. Het heet nu Rijnlands Ziekenhuis.

--->>> GOAL voor Chrispy

>nummer 319518 (11), actief

>naam Drechtdijk 147 Vrouwenakker

>rd coördinaten 113808, 471363

Men vertrouwt de gevonden pin niet. Hij is anders dan die was.

Stationspunt 11 wordt vervangen door nr. 13. Voor het nieuwe hunt-punt zie de tekst bij de foto.

---->>> nog meer gezoek voor DaanVindZe

>nummer 300535 (12), actief

>naam Fietsviaduct Aziëweg

>rd coördinaten 94377, 453805

De vraag is: kan het fietsviaduct in zijn geheel ooit verplaatst zijn? het blijft nu een raadsel. Er zou verwarring kunnen zijn opgetreden met andere punten. Deze zijn:

SP11: X=94434 Y=453865 Messing bout in de Z.betonnen rand aan de spoorlijn boven

de Leidsche Wetering; 12.13 m W. van de stenen voet van de bovenleidingsmast

13-16; 0.10 m uit de Z.kant.

SP13: X=94426 Y=453868 Bronzen bout in de Z.betonnen rand van de pijler ten W.

van de Leidsche Wetering; 1.40 m b.b.g.

Staat die laatste ook niet op de foto? En die bij de spoorlijn lijkt mij gevaarlijk. Maar dat kan meevallen. Zoniet die moet die als 'gevaarlijk en op spoorlijnterrein' ook niet worden gebruikt.

Als het mooi weer wordt moet er maar eens een hele ploeg hunters op af. Kunnen we daar een picknick houden?

>nummer 300409 (11), actief

>naam Put Houtkade

>rd coördinaten 88306, 452594

Waarschijnlijk heeft een landmeter hier zijn eigen interne nummering gebruikt die in dit geval heel verwarrend kan werken vanwege de gelijkenis van de getallen.

--->>> GOAL voor kleine

>nummer 200507 (11), actief

>naam Elandweg 66 Swifterbant

>rd coördinaten 170189, 506031

Geen bout, geen muur geen gebouw. Dus deze wordt, dat is wiedes, afgevoerd.

>nummer 269203 (11), actief

>naam Steen R.D. Gooimeerdijk

>rd coördinaten 145894, 482070

De steen mag dan nog zo afgeknaagd zijn, hij blijft meedoen zolang het ingebeitelde kruis zichtbaar is. Wat hier het geval is.

>nummer 200310 (12), actief

>naam Steen R.D. Binnenhavenweg

>rd coördinaten 161142, 504438

Gerapporteerd als beschadigd maar dit is niet aan de foto te zien. Tot nader bericht (zit de bout ernog vast en stevig in?) blijft die als aanwezig en bruikbaar gelden.

--->>> GOAL voor pa3fus

>nummer 450502 (11), actief

>naam Broekstraat 5 Uden

>rd coördinaten 168250, 407709

Een duidelijk bewijs van verdwijning: geen bout, geen muur,geen silo.

>nummer 450312 (12), actief

>naam Steen R.D. Slabroek

>rd coördinaten 170716, 411384

>omschrijving Steen R.D. 0.25 m b.b.g.

De bebossing is geen probleem zolang je nog de weg kan zien want vandaaruit kan je dan verder meten.

De schets met het picknickbankje op de verkeerde plaats wordt aangepast.

--->>> GOAL voor doofie

>nummer 250312 (01), actief

>naam PEN-centrale Over-Diemen

>rd coördinaten 129980, 483620

>omschrijving As schoorsteen.

De schoorsteen op de schets is anders, zo is bevestigd. Dit punt wordt afgevoerd.

>nummer 320540 (11), actief

>naam Oude Holleweg 27 Renswoude

>rd coördinaten 163835, 452974

De verandering van het huisnummer zal verwerkt worden in beschrijving en schets.

>nummer 320535 (11), actief

>naam Moorsterweg 9 Woudenberg

>rd coördinaten 161127, 457409

Op de schets zal de T-kruising veranderd worden in een gewone kruising van wegen.

>nummer 390519 (11), actief

>naam Grenssteen Veenendaalsestr.weg

>rd coördinaten 165477, 446117

>omschrijving Messing bout in de top van de oude provinciale grenssteen 2.20

>m ten W. van het fietspad 0.30 m b.b.g.

Dit leek een foetsie te zijn maar: er zit vlakbij een andere grenssteen en verwisseling kan plaats hebben gehad. Dit punt kan een afgevoerde zijn n.l.

stationspunt 12: X=165476 Y=446093 Messing bout (verdwenen) in de O.kant van de provinciale grenssteen; 1.20 m ten W. van het fietspad; 0.03 m onder de bovenkant.

Dat wordt dus: 'terug naar de grens' voor meer duidelijkheid.

Geplaatst
---->>> nog meer gezoek voor DaanVindZe 

>nummer 300535 (12), actief

>naam Fietsviaduct Aziëweg

>rd coördinaten 94377, 453805

De vraag is: kan het fietsviaduct in zijn geheel ooit verplaatst zijn? het blijft nu een raadsel. Er zou verwarring kunnen zijn opgetreden met andere punten. Deze zijn:

SP11: X=94434 Y=453865 Messing bout in de Z.betonnen rand aan de spoorlijn boven

de Leidsche Wetering; 12.13 m W. van de stenen voet van de bovenleidingsmast

13-16; 0.10 m uit de Z.kant.

SP13: X=94426 Y=453868 Bronzen bout in de Z.betonnen rand van de pijler ten W.

van de Leidsche Wetering; 1.40 m b.b.g.

Staat die laatste ook niet op de foto? En die bij de spoorlijn lijkt mij gevaarlijk. Maar dat kan meevallen. Zoniet die moet die als 'gevaarlijk en op spoorlijnterrein' ook niet worden gebruikt.

Als het mooi weer wordt moet er maar eens een hele ploeg hunters op af. Kunnen we daar een picknick houden?

;)

Het moet punt 13 zijn. De beschrijving klopt. Ik zal de coordinaten binnenkort controleren.

Een complete expert picknick zal niet nodig.

Geplaatst

Misschien wil iemand anders eens een poging wagen deze te vinden.

Misschien Markymarkies. Die opereert ook in deze omgeving.

het meetpunt

De schets lijkt een beetje out of date te zijn. En de coordinaten komen met mijn GPS midden in de bosjes uit.

2521309411_2b.jpg

Geplaatst

Die twee langwerpige bobbels in het asfalt. Waar zouden die door komen?

Mogelijk is de westelijke leuning met rand (die er uit moet hebben gezien als de oostelijke rechts op de foto) verdwenen.

Kijk eens naar het plafond van de fietstunnel ter plekke. Is alles wel even oud?

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...