mathlener Geplaatst 13 oktober 2004 Geplaatst 13 oktober 2004 Ik ben op zoek gegaan naar RD punten in de omgeving Tiel en heb daar ook de watertoren bezocht. Prof. Y. Lupardi vertelde in een ander thread dat ik daar op zoek moest gaan naar de hoogste mobilofoonantenne midden op de toren. Er zijn echter helemaal geen antennes meer aanwezig op de toren, waardoor dit meetpunt volgens mij onbruikbaar is geworden. Op de grond heb ik tot nu toe ook geen andere meetpunten gezien. Foto van de watertoren Tiel Kunnen we dat nog op de één of andere manier doorgeven aan het Kadaster? André
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 13 oktober 2004 Geplaatst 13 oktober 2004 Inderdaad is opgegeven: nummer 399313 (04), actief naam Watertoren Tiel rd-coördinaten 158842 433448 omschrijving Hoogste mobilofoonantenne midden op de toren. Ik kan helaas de schets niet laten zien maar die geeft een toren met een ronde bus bovenop en in de steel dikke verticale verstevigingslijsten. En midden bovenop de toren staat een grote rechte mast zeker net zo hoog als de bovendoos is. Volgende week (hoop ik) komt de site online. Dan kan je de foto loggen, verhaaltje er bij enz. Bewaar hem dus nog even. Heb je ook beelden van de omgeving of de toren van diverse richtingen gezien? Het Kadaster is blij met deze meldingen zeker als bijgeleverde foto's dit ondubbelzinnig bewijzen. Het aanmeldingskanaal loopt via mij. Ik ben een tussengeschoven filter vanwege not_found =/= not_there mogelijkheid.
mathlener Geplaatst 14 oktober 2004 Auteur Geplaatst 14 oktober 2004 Bewaar hem dus nog even. Heb je ook beelden van de omgeving of de toren van diverse richtingen gezien? Het Kadaster is blij met deze meldingen zeker als bijgeleverde foto's dit ondubbelzinnig bewijzen. Het aanmeldingskanaal loopt via mij. Ik ben een tussengeschoven filter vanwege not_found =/= not_there mogelijkheid. Ik heb de toren helaas niet vanuit meerdere richtingen gefotografeerd, maar ik woon er hemelsbreed maar een paarhonderd meter vanaf, dus dat moet niet zo moeilijk zijn. Ik zal ze binnenkort even maken en bewaren. Het is inderdaad wel goed dat jij als contactpersoon fungeert, anders wordt het kadaster misschien overspoeld met meldingen die inderdaad niet altijd hoeven te kloppen. André
mathlener Geplaatst 29 oktober 2004 Auteur Geplaatst 29 oktober 2004 (bewerkt) @ Prof. Y. Lupardi: Hoe zit het nu eigenlijk met meetpunten die door het kadaster al als vervallen zijn opgegeven? Als voorbeeld neem ik punt 390351 - STEEN RD EIJERKAMPSEWG ECHTELD. Ik heb de omgeving onderzocht en heb daar geen RD steen aangetroffen. De Eijerkampseweg is hoogstwaarschijnlijk naar het noorden verlegd en heel misschien de A15 ook. Ik vraag me af of de steen nu echt is weggehaald, of dat hij alleen maar een paar cm. onder de grond is verdwenen. Kan jij bij het kadaster ook opvragen waarom ze het meetpunten hebben laten vervallen? Of kan ik zelf nog ergens navraag doen wat er op die lokatie nu precies is veranderd? André 29 oktober 2004 bewerkt door mathlener
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 29 oktober 2004 Geplaatst 29 oktober 2004 nummer 399313 (04), actief naam Watertoren Tiel rd-coördinaten 158842 433448 omschrijving Hoogste mobilofoonantenne midden op de toren. Ik had hem tussen neus en lippen door aan het kadaster verteld maar die is even ondergesneeuwd. Ik heb opnieuw heden dit punt onder hun aandacht gebracht.
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 29 oktober 2004 Geplaatst 29 oktober 2004 @ Prog. Y. Lupardi: Hoe zit het nu eigenlijk met meetpunten die door het kadaster al als vervallen zijn opgegeven? Als voorbeeld neem ik punt 390351 - STEEN RD EIJERKAMPSEWG ECHTELD. [...] Kan jij bij het kadaster ook opvragen waarom ze het meetpunten hebben laten vervallen? Of kan ik zelf nog ergens navraag doen wat er op die lokatie nu precies is veranderd? André Bij RD-NAP Mutaties staan wel wat punten maar de jouwe is er niet bij. De steen zou in het verlengde van een weg liggen zo te zien op de schets. Als je met je GPS die weg afloopt ligt die dan nog op zijn plaats? Op de schets lijkt die W-O te lopen. in wel geval de Northing konstant moet blijven. Is het nog dezelfde weg dan wordt het meetlintje nodig. Grote kans dat die steen er dan nog zit of dat je een opgevuld (met andere grond) gat aantreft. Maar zijn de A15 en die weg N-verschoven zijn dan zal het noppes niks zijn. Groot materieel en veel ervaring in het verwijderen van RD-Stenen
mathlener Geplaatst 29 oktober 2004 Auteur Geplaatst 29 oktober 2004 Bij RD-NAP Mutaties staan wel wat punten maar de jouwe is er niet bij. De steen zou in het verlengde van een weg liggen zo te zien op de schets. Als je met je GPS die weg afloopt ligt die dan nog op zijn plaats? Op de schets lijkt die W-O te lopen. in wel geval de Northing konstant moet blijven. Is het nog dezelfde weg dan wordt het meetlintje nodig. Grote kans dat die steen er dan nog zit of dat je een opgevuld (met andere grond) gat aantreft. Maar zijn de A15 en die weg N-verschoven zijn dan zal het noppes niks zijn. Groot materieel en veel ervaring in het verwijderen van RD-Stenen De weg (Eijerkampseweg) is in ieder geval richting het Noorden verplaatst. Er ligt op de oude plek geen asfalt meer, dus ze zullen inderdaad met groot materieel aan de slag zijn geweest. Misschien ga ik binnenkort nog eens kijken of ik met een prikstok nog iets kan vinden, maar ik vrees nu ook dat de steen gewoon echt weg is. Maar ik zie bij de RD-NAP Mutaties nu wel punt 399313 (watertoren Tiel) staan. Het is wel leuk om te zien dat onze waarnemingen gebruikt worden. André
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 november 2004 Geplaatst 1 november 2004 In tegenstelling tot een verdwenen cache is een verdwenen of onbruikbaar meetpunt een doelpunt als het ware. En die wordt pas geteld als het Kadaster die opneemt in de mutatielijst: 399 313 18 oktober 2004 Mobilofoonantenne verdwenen. Goal!!!!
mathlener Geplaatst 1 november 2004 Auteur Geplaatst 1 november 2004 In tegenstelling tot een verdwenen cache is een verdwenen of onbruikbaar meetpunt een doelpunt als het ware.En die wordt pas geteld als het Kadaster die opneemt in de mutatielijst: 399 313 18 oktober 2004 Mobilofoonantenne verdwenen. Goal!!!! Dat lijkt me wel een leuke. Dan kan ik nog wel een paar keer scoren, want ik heb er gisteren ook weer een paar gevonden: 390508 - Spoorwegviaduct - A15: Viaduct geheel verdwenen. 390339 - Kerncentrale Dodewaard: Schoorsteen is al gedeeltelijk gesloopt. Krijgen we dan ook bonus punten als een verdwenen meetpunt weer gevonden wordt? Zie: 390352 - DUIKER HEESWEG -T SPIJKER. Kunnen we dat punt ook nog melden aan het Kadaster? En ik begrijp eigenlijk niet waarom 390341 - WATERTOREN KOERHEUVEL RHENEN als 'vervallen' staat aangegeven. Het is dan wel een appartementencomplex geworden, maar de torenspits ziet er toch hetzelfde uit. Het zou natuurlijk kunnen dat bij de verbouwing / restauratie de spits eraf is gehaald en niet meer goed is teruggezet, of dat er om een andere reden een grote afwijking in de torenspits zit. Het is jammer dat we in de huidige lijst van de RD niet kunnen zien waarom een punt onbruikbaar is geworden. André
gr2 Geplaatst 1 november 2004 Geplaatst 1 november 2004 Het Cairnteam begint ernstig te twijfelen aan de slagvaardigheid en betrouwbaarheid van het kadaster. Hoe kan men nu betrouwbare opgave doen van de begrenzing van percelen als allerlei meetpunten zijn verdwenen? Meetpunten waarvan men dacht dat ze nog veilig en onwrikbaar in het landschap aanwezig waren? Volgens ons zit er weinig anders op voor het kadaster om er in voorkomende gevallen maar een slag naar te slaan, als burgers precieze opgave wensen van grenzen, perceelsoppervlakten e.d. Tot nu toe liep dat niet in de gaten maar dankzij de meetpuntenjacht wordt dat wel anders.
pa3fus Geplaatst 1 november 2004 Geplaatst 1 november 2004 Vandaag ben ik bij punt 459510 ook wat vreemds tegengekomen. Er zat in plaats van een meetpuntbout een gewene messing schroef met ring in de muur op de plek waar ik de meetbout dacht te vinden. Komt dit vaker voor of is de meetbout verwijderd en deze schroef erin gezet ? De bewoner zelf wist enkel te vertellen dat gedurende de 13 jaar dat men in de woning zat er volgens hun niets aan gewijzigd is. Gezien de nieuwe bebouwing in noordelijke richting kan de kerktoren van Zaltbommel ook niet meer waargenomen worden. Het punt staat nog wel als actief in de lijst. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn, voor eventuele vragen over dit punt kan ik via een PM wel foto's met hogere resolutie mailen. Groeten Jan-Willem
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 november 2004 Geplaatst 1 november 2004 @mathlener: Je hebt het geluk (?) dat je in een buurt woont wordt waar veel gesloopt (en opgebouwd: de Betuwe lijn) wordt. In principe zou de reden van opheffing in de mutatielijst https://rdinfo.kadaster.nl/ moeten staan. Maar daar schijnen niet alle afgedankte punten vermeld te worden. Bij een restauratie wordt zeker als die ingrijpend is (en daar ziet het wel naar uit) ook het dak vervangen. En die komt nooit precies terug te staan. Het ultimate bewijs van niet-bruikbaar van een punt is als die bij de landmeter zijn netwerk eruit springt omdat die niet passend is te krijgen in het geheel. Een in zijn geheel verzakt viaduct valt soms niet op .
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 1 november 2004 Geplaatst 1 november 2004 Vandaag ben ik bij punt 459510 ook wat vreemds tegengekomen. Er zat in plaats van een meetpuntbout een gewone messing schroef met ring in de muur op de plek waar ik de meetbout dacht te vinden. Komt dit vaker voor of is de meetbout verwijderd en deze schroef erin gezet ? De bewoner zelf wist enkel te vertellen dat gedurende de 13 jaar dat men in de woning zat er volgens hun niets aan gewijzigd is. Gezien de nieuwe bebouwing in noordelijke richting kan de kerktoren van Zaltbommel ook niet meer waargenomen worden. Het punt staat nog wel als actief in de lijst. Ik hoop dat de foto's duidelijk genoeg zijn, voor eventuele vragen over dit punt kan ik via een PM wel foto's met hogere resolutie mailen. Groeten Jan-Willem Ja, het is een miezerig boutje. Mogelijk omdat die in cement zit hebben ze de oplossing: busje dat uitzet door de schroef en zich vastklemt zonder het cement te laten barsten. Het bewijs van bruikbaarheid is: er zijn op de detailfoto nog sporen van geel landmeterskrijt te zien!! Dat ze de toren van Zaltbommel laten zitten als meetpunt: tja wie weet wil een landmeter bovenop een nieuwbouw flat wel die toren gebruiken!
Prof. Y. Lupardi Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 Ik heb een lijstje gemaak van de toestand tot heden voor zover ik er zicht op heb. Ik zal het aankaarten bij het kadaster en ik zal resultaten vermelden hier. Men kan ook zelf de mutatielijst van RD-Info in de gaten houden. Aanvullingen en verbeteringen zijn welkom!: 300101 Peiler Berkheide Staat op topo-kaarten met naam vermeld, maar helaas. Deze duintop heb ik al tijden geleden bezocht. Beschadiging gemeld en hij is inmiddels vervallen verklaard. 450509 verkeerde schets. Dit is inmiddels bevestigd. De bout is (nog) niet gezien (begroeing+hek) maar is waarschijnlijk nog gewoon aanwezig. De muur ziet er voor zover zichtbaar onbeschadigd en ongerestaureerd uit. Punt blijft actief. 399512 is geheel verdwenen. Dit is bevestigd. 320526 huis afgebroken. Ook deze is inmiddels bevestigd. 399313 Watertoren Tiel. Is bevestigd als foetsie. Staat in mutatielijst. 509502 bruggetje op grens (Chaam). Er is verzakt kapot mertselwerk gezien Het wordt aangemeld. Ik zal vragen of scheuren in muren een goede visuele indicatie geven van de onbruikbaarheid. 490333 Nieuwmoer Steen van RD-steen beschadigd door 'Klepelmaaier'? Bout zit er nog. Zal waarschijnlijk bruikbaar blijven. (mijn mening) 370535 Zal worden voorgedragen voor 'foetsie' want na bekijken van de detailfoto's geconcludeerd: gat in steen. 399502 Culemborg brug. Zal voor foetsie worden aangemeld 390508 - Spoorwegviaduct - A15: aanmelding: viaduct foetsie 390339 - Kerncentrale Dodewaard: schoorsteen wordt afgebroken. Aanmelding dus als foetsie. 390352 - DUIKER HEESWEG -T SPIJKER. wederopstanding? Ik zal navragen en als we geluk hebben is die afgevoerd geraakt vanwege een 'kan niet vinden' melding :-) 390341 - WATERTOREN KOERHEUVEL RHENEN Vanwege de grootscheepse verbouwing zal het dak ook wel totaal vernieuwd zijn. En men heeft geen moeite willen doen om de nieuwe spits opnieuw in te meten. Ik zal het kadaster daarom niet vragen om een wederopstanding te regelen.
gr2 Geplaatst 2 november 2004 Geplaatst 2 november 2004 (bewerkt) Mis is het ook bij 209312. Maar dit punt is 'niet actief'. En bij 370542 staat ten onrechte de aanduiding 'Schielandhuis' op de schets. 2 november 2004 bewerkt door gr2
Aanbevolen berichten