Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

thumb1.gif

Ik kreeg bericht binnen dat er een Wereld GISdag bestaat. Die wordt gevierd op 17 november a.s.

Even ter verduidelijking: GIS staat voor Geografische Informatie Systemen .

Je kan er over lezen bij: De Wereld GISdag

Vorig jaar was een activiteit aan de de TU Delft "In de ochtend 'schat zoeken' met GPS voor een aantal leerlingen van een basisschool uit de buurt "

De activiteiten op die dag zijn vooral workshops, colleges etc. Lees maar eens het verslag van vorig jaar.

Grappig zijn ook de resulaten van 'de nieuwe stad' die kinderen bedacht hebben zoals hier (sorry voor het grote plaatje):

gw2.gif

Ook in andere landen wordt aandacht aan deze dag besteed. Lees maar (Engels) GIS Day 2004

In Belgie doet waterschap Zeeuws-Vlaanderen iets samen met een school.

In India (Gujarat) zijn er workshops e.d bij het Institute of Rural Management.

De vraag is: wat kunnen wij aan kennis, activiteiten en leukigheid toevoegen aan deze dag? Geocaches?

Meetpunten huntje? Iemand een idee?

Ik heb het maar hier in deze forum afdeling gezet omdat ik in de veronderstelling verkeer dat hier nogal wat GIS-gerichte personen komen.

Geplaatst
De vraag is: wat kunnen wij aan kennis, activiteiten en leukigheid toevoegen aan deze dag?

Het lijkt mij natuurlijk wel leuk een soort visuele geocaching te doen.

Even lobbieen bij de mannen van Thales Navigation kan wellicht een aantal MobileMapper handhelds opleveren. Daarin kan dan, met ArcView, een fraaie piratenkaart geplot worden met een aantal schatkisten die de kinderen dan "in het veld" op gaan zoeken.

treasure.gif

In die caches zitten vervolgens weer leuke opdrachten om ze meer GIS-aware te maken.

Geplaatst

aardig ideetje!

Ook wel funny dat ESRI er een pagina aan besteed en er kennelijk ook wat mee doet, maar dat er geen events zijn in nederland als ik zoek op www.gisday.com.

Maar ja, er gaat wel vaker wat mis bij ESRI ;)

• Onlangs hier   0 leden

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Nieuwe aanmaken...