Gast garmin4711 Geplaatst 20 september 2004 Geplaatst 20 september 2004 Hallo allemaal, ik heb sinds een paar dagen een Garmin Legend waar ik redelijk mee overweg kan! Maar wat er ook niet instaat ( gebruiksaanwijzijng ) is hoe je een *.map kunt laden in het geheugen en ook niet welke software je er voor kunt gebruiken! Route`s, waypoint`s en track`s zijn geen probleem, maar vind niets over het wegschrijven van kaarten ( map ) naar de gps. Ik heb veel doorgelezen op dit Forum maar ben hierover niets tegengekomen! Wie kan mij helpen? P.s. Ik zoek GEEN kaarten, maar software om het naar het geheugen te schrijven!
dutch-locutus Geplaatst 20 september 2004 Geplaatst 20 september 2004 Lees mijn antwoord op jou PM nog eens door... en een beetje tussen de regels door lezen . Grtz Locutus
dutch-locutus Geplaatst 20 september 2004 Geplaatst 20 september 2004 P.s. Ik zoek GEEN kaarten, maar software om het naar het geheugen te schrijven! Mapsource is dat programma, wordt samen met de digitale kaarten geleverd van Garmin. De Garmin gps acepteerd alleen de Garmin kaarten, je kunt dus geen willekeurige kaarten uploaden naar een Legend. Succes, Locutus
Gast garmin4711 Geplaatst 20 september 2004 Geplaatst 20 september 2004 O, ooooooooh. Het een is dus onlosmakelijk verbonden met het ander. Dat wist ik dus niet, vandaar dat ik het niet snapte! Ik vond het al vreemd dat er helemaal geen soft- ware bij het toestel zat!!!!!
dutch-locutus Geplaatst 21 september 2004 Geplaatst 21 september 2004 Er is ook een programma: waypoint manager, hiermee kan je op je pc waypoints intikken en die serieel naar je legend sturen. Gaat dan via een toetsenbord sneller als via de gps zelf. Geocache waypoints kan je direct via easy gps uploaden, en die kan je gratis downloaden. Instructies volgen boven aan iedere geocache pagina bij: Loc waypoint file. Nogmaals succes.
dmace Geplaatst 21 september 2004 Geplaatst 21 september 2004 je kunt dus geen willekeurige kaarten uploaden naar een Legend. Niet helemaal waar natuurlijk. Je moet een goede kennis hebben van kaarten en van het protocol en bewerking die de Legend gebruikt. Heb al vaker gelezen dat mensen dit toch zelf doen, en er bestaan ook zelfs een paar sites over (al kan ik die vanaf hier even niet posten, want ik zit nu niet thuis). Het is dus best mogelijk, maar dan moet je flink wat kennis in huis hebben. Weten waar de start-knop van je OS zit is dus niet voldoende
Aanbevolen berichten