Spring naar bijdragen

Kaart probleem


w.vdsnoek

Aanbevolen berichten

Hallo,

Wij hebben van het weekend de WineOld cache gelopen. Mooie cache en goed uitgezet.

Na afloop van een cache voeren wij altijd alle gevonden coordinaten in in Ozi en de uiteindelijke cache coordinaten. Maar...bij deze cache is dit een probleem. Deze cache loopt uiteindelijk over 4 kaarten t.w. Maastricht, Brunssum, Heerlen en Sittard... Hij begint in Maastricht, ergens rechtsboven op de kaart...

Het lukt ons niet om de gehele route in Ozi zichtbaar te maken en met de Map Merge Utility voor Ozi lukt het ook niet :o

 

We zijn al een keer met MSPublisher aan de slag gegaan maar dit is geen optie...

Kan iemand ons verder helpen??

Gr. Team Nathalie & walter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Deze cache loopt uiteindelijk over 4 kaarten

Het ligt er maar aan welke kaart je gebruikt.

Voor Ozi moet je kaarten scannen. Als je de kaart zo scant dat het hele gebied dat je beloopt er op staat,

dan heb je toch alles op één kaart? Probleem opgelost.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De 4 kaarten zijn misschien 4 GIF jes.

Voeg deze samen in een tekenpakket ( bijv. Photoshop )

Dit wordt dat 1 GIF.

Maak hier een selectie uit (middendeel) en sla dit weer op als GIF.

Opnieuw calibreren en je hebt een kaart zonder 'randen' voor je gebied.

De mapmerge werkt inderdaad slecht tot helemaal niet.

De nieuwe gecalibreerde kaart kun je exporteren en geschikt maken voor OZI ce.

 

Werkt bij mij perfect op mijn ipaq 2210

Je kan zelf de GROTE kaart exporteren (mits een goede PDA zoals de 2210) en gebruiken.

 

Suc6

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat is toch geen enkel probleem! Je print vier stukjes kaart uit ( wel dezelfde schaal ) en plakt ze met plakband aan elkaar. Dan heb je in het veld een kaart, die geen batterijen nodig heeft, waar je direct op kan schrijven, kruispeilingen uitzetten etc.

Zelf kopieer ik bij de Bibliotheek 1:25.000 kaarten uit de ANWB topografische atlas. Daar staan de RD Coords netjes op elke bladzijde. Is de cache kaartoverschrijdend dan doen een schaar en plakband wonderen. Heel lux is een kleurenkopie en dan laten lamineren.

Ik heb nu de Atlas 1:25.000 van Overijssel voor vaderdag gekregen en de 1:50.000 van Nederland voor mijn verjaardag ( joepie joepie !). Helaas moet ik voor kaarten buiten mijn provincie nog naar de Bieb.

Toen ik laatst samen met de Kolonisten "Maagd" liep hebben we de klassieke kaart en kompas methode en de Rekenmachine ( In RD-Stelsel ) vergeleken. Beide methodes zijn voor het cachen ruim voldoende. Hoe vind je het exacte midden tussen twee WP? ( gewoon het gemiddelde berekenen ).

Helaas heeft de gewone burger niet zomaar toegang tot digitale stafkaarten.....

 

Groet,

Andries pe1bmc

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...