Spring naar bijdragen

Images, pdf's etc in Cache bechrijvingen


kitt

Aanbevolen berichten

Waar moet ik bestanden opslaan die ik in een nieuwe cachebeschrijving wil gebruiken? Ik zie dat sommigen de gallery gebruiken als image-source. Anderen hebben een verwijzing naar een ander URL voor externe bestanden. Ik had niet verwacht dat externe refs zijn toegestaan omdat de content dan buiten de "controle" van webmaster valt. :blush:

Is er voor geocaching.nl soms een public locatie waar bestanden tbv van cache beschrijvingen kunnen worden neergezet?

Voor twee a.s. projecten wil ik enkele korte soundfiles (.wav) , instructie ( achtergrond ) materiaal in .pdf formaat en meerdere images gebruiken. Daarvoor kan ik natuurlijk zelf wel ergens een stukje hostruimte zoeken.

Is het ook toegestaan om te verwijzen naar andere websites? Ik wil bv verwijzen naar een uitleg over de wet van Ohm, die nodig is om een deel van de puzzel op te lossen. Wie weet de meest handige :huh: oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Is het ook toegestaan om te verwijzen naar andere websites? Ik wil bv verwijzen naar een uitleg over de wet van Ohm, die nodig is om een  deel van de puzzel op te lossen.

Ja hoor, dat mag gewoon.

 

Als je plaatjes op je pagina wilt zetten is het ook mooier om het op een externe webruimte neer te zetten. Als je de plaatjes bij geocaching.com parkeert, zie je die op je pagina namelijk terug in een lijstje en dat is niet zo mooi.

 

Op www.geocacher.nl kan je trouwens 200 MB webruimte krijgen voor alles wat met geocaching te maken heeft,

 

André

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maar denk a.u.b. ook aan de geocacher met een PDA, die liefts alles in text formaat op zak mee neemt...

PDF is mooi, maar niet altijd handig onderweg.

 

PDF print je uit, dan heb je alles op zakformaat bij je toch :blush: ? Als Elektronicus neem ik zo min mogelijk elektronica mee tijdens het cachen. Alleen de GPS verder analoge kaarten, analoog kompas . O ja en een zaklantaarn.

 

Maar ik ben ook een groot voorstander van plain text, zoals hoort bij E-Mail!

 

Andries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, het blijft lastig met PocketQueries (op bijvoorbeeld een Palm, maar ook een PPC) van geocaching.com. Daarin staan allen tekst-beschrijvingen. Bijvoorbeeld GSAK (http://gsak.net/) kan ook wel de rest van de pagina lezen, inclusief afbeeldingen, maar PDF's worden niet automatisch getoond en/of geprint. Dit maakt het lastig om gewoon altijd een recente versie van complete beschrijvingen op zak te hebben. Volgens mij is dus het handigst: gebruik platte tekst waar mogelijk, en, als het niet anders kan, plaatjes in de cache beschrijvings pagina. Links naar beschrijvingen in PDF voegen volgens mij nauwelijks wat toe. Het gaat (doorgaans) om de inhoud van de beschrijving, niet op de exacte lay-out. Maar ja, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

PDF print je uit, dan heb je alles op zakformaat bij je toch :beerchug: ? Als Elektronicus neem ik zo min mogelijk elektronica mee tijdens het cachen.

Nou, ik probeer alles om te zetten naar een leesbaar formaat voor mijn Palm... Dus als jij zo aardig wilt zijn de PDF niet helemaal dicht te timmeren, dan kom ik er wel uit... En anders waarschijnlijk anders ook nog wel... :cry:

Die PDF-reader voor de Palm is een onding.... Er was iets van Aportis die de boel mooier omzette, maar was kostbaar...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Links naar beschrijvingen in PDF voegen volgens mij nauwelijks wat toe. Het gaat (doorgaans) om de inhoud van de beschrijving, niet op de exacte lay-out. Maar ja, iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken.

 

Het ligt eraan waar de pdf voor dient. Het gaat in dit geval over kennis die cachers die niet in de materie thuis zijn zich eigen zullen moeten maken. Sommige caches vergen een gedegen voorbereiding. De primaire Cache beschrijving bestaat uit text en een paar plaatjes.

 

Andries

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...