Spring naar bijdragen

Wie kan mij op weg helpen met geocachen?


Gast JPWandS

Aanbevolen berichten

Hallo

Wie kan mij opweg helpen! Ik wil heel graag geocachen, maar ik weet eigenlijk niet hoe het precies werkt. Bijvoorbeeld hoe kom ik aan coordinaten, hoe voer ik deze in en hoe kan ik dan zien waar ik naar toe moet lopen. Het is mij n.l. niet duidelijk geworden in de beschrijving op deze site.

Ik heb een GPS ontvanger de Sportrak Pro van Magellan. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

 

Groetjes, Paula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

hoe je ze invoert in jouw GPS weet ik niet maar je vindt de coordinaten bovenaan een cachepagina en eventueel ook in de verdere beschrijving van de cache die je wilt gaan zoeken. Je moet iets hebben dat lijkt op: N52 graden.04.000 en E004 graden. 43.890.

En tja, je loopt vervolgens achter je pijl aan, zonder natuurlijk van het pad af te gaan.

 

Succes Alex

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De coordinaten kun je vinden op de cache- pagina's:

 

Bovenin de pagina van www.geocaching.nl staat: kaart van Nederland,

 

en kaart van de benelux

 

Als je hier op drukt zie je een kaart. Druk op de omgeving waar je woont en je zoomt in. Druk nu op een stipje (cache), en bovenaan de pagina staat het coordinaat. (N52* 17,970' E4* 20,726' bijvoorbeeld)

 

Hoe je GPS werkt weet ik niet, maar dat staat zeker en vast in de handleiding. :huh:

 

Veel succes en plezier :blush:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan mij opweg helpen! Ik wil heel graag geocachen, maar ik weet eigenlijk niet hoe het precies werkt.

Hoi Paula,

 

Misschien is het een tip om eens met een team op pad te gaan en te ondervinden hoe een en ander in zijn werk gaat.

Kun je meteen je gps uitproberen.

Waar woon je in de buurt? Er is vast een team dat je op weg wil helpen hoor.

 

Eenmaal gezien en gedaan.....verslaafd for sure!

 

Groeten....Wil

De Rijenrakkers

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wie kan mij opweg helpen! Ik wil heel graag geocachen, maar ik weet eigenlijk niet hoe het precies werkt.

Misschien is het een tip om eens met een team op pad te gaan en te ondervinden hoe een en ander in zijn werk gaat.

Kun je meteen je gps uitproberen.

Waar woon je in de buurt? Er is vast een team dat je op weg wil helpen hoor.

 

Eenmaal gezien en gedaan.....verslaafd for sure!

Gewoon even de regio vermelden waar je wilt geocachen.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Iedereen bedankt voor zijn reacties en tips. Is er een team in de buurt van Amsterdam die een keer met ons op pad willen om het ons te leren? In de buurt van Zeewolde kan ook.

 

Groeten Paula

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...