Kleine welp Geplaatst 21 augustus 2004 Geplaatst 21 augustus 2004 Hallo allemaal, Ik had even een vraagje, ik gebruik nu al een tijdje een Garmin Etrex Legend gps met de mapsource cd van Europa. Ik kan n de gps fijn zoeken naar steden en adressen, maar het is me al heel vaak opgevallen dat hij sommige steden gewoon niet kan vinden. Voorbeeld: Ik was in Luxemburg 4 km van het plaatsje Dillingen af. Ik wilde het via de gps opzoeken maar hij vond het gewoon niet, terwijl als ik de kaart verschuif de plaatsnaam gewoon erbij staat. In dit geval was het geen ramp, maar stel dat je eens niet weet waar het plaatsje op de kaart lig, dan kun je lang zoeken denk ik. Is er iemand die dit probleem ook heeft ? En vooral hoe ik het kan oplossen, hetzelfde probleem heb ik met straatnamen, op de kaart zijn ze gewoon te zien maar het zoeken gaat niet. Ik kom dit probleem erg regelmatig tegen. Alvast bedankt.
dusee Geplaatst 21 augustus 2004 Geplaatst 21 augustus 2004 Helaas voor je is daar weinig aan te veranderen omdat de plaatsen-zoekfunctie zeer waarschijnlijk verbonden is aan de basiskaart en die is beperkter dan de detailkaart metroguide, die je waarschijnlijk voor dat gebied geladen hebt. Op de kaart in je Legend zie je dan details uit metroguide. Heb je een europese basiskaart en staan dat soort plaatsen er niet op dan komt het door het "basis" zijn van de kaart. Heb je een amerikaanse basiskaart, maar staan bij de europese versie deze plaatsen er wel op dan loop je nu tegen de beperktheid van een andere basiskaart op. Opties; - een zeer enkele betreft het het spellen van de naam, maar dat denk ik hier eigenlijk niet. - verschuif kaart en zoek zoals eerder gedaan en met enteren een waypoint plaatsen - kijk of de plaats een poi -point of interest- heeft en zoek dat, die zijn weer gekoppeld aan metroguide. - werk je ook met papierenkaarten met een raster dan kunnen de coordinaten bepaald worden in UTM en deze invoeren onder het utm formaat. Met deze "handicap" is wel te leven. Het boven geschetste doet zich in ieder geval voor bij een 60 serie met amerikaanse basiskaart en city select geladen. Dan krijg je bijvoorbeeld 5 amerikaanse plaatsjes Amsterdam als je bij "Steden" "Amsterdam" zoekt. In de regel zoek ik geen plaatsen, maar een adres en deze functie hangt weer aan de detailkaart City Select.
gimli Geplaatst 21 augustus 2004 Geplaatst 21 augustus 2004 ik zou in ieder geval eens een mail naar garmin sturen met de vraag hoe dit kan? misschien kunnen ze het wel oplossen? groets, Gimli
dusee Geplaatst 21 augustus 2004 Geplaatst 21 augustus 2004 Zoals eerder vermeld bij het functieoverzicht draadje heeft team scooby dit gedaan bij Garmin. Antwoord onbekend nog.
gimli Geplaatst 21 augustus 2004 Geplaatst 21 augustus 2004 Heel goed, maar laat je dat niet tegenhouden om het nog een keer aan te melden hoor.. sommige zaken moeten ook als belangrijk voor gebruikers worden ervaren voor ze er wat mee kunnen/willen/mogen doen... groets, Gimli
superboppe Geplaatst 22 augustus 2004 Geplaatst 22 augustus 2004 1) Hoe zoek je plaatsnaam met "Address" als je er geen straat kent? 2) Is het een idee om met GPSmapper een POI database te maken met alle plaatsjes in NL, Benelux, of zelfs Europa? Dan kan je met een US versie GPS wel normaal op plaatsnaam zoeken. Kost wellicht wat werk, maar is ook nuttig voor een Europese basiskaart begrijp ik nu.
Kleine welp Geplaatst 22 augustus 2004 Auteur Geplaatst 22 augustus 2004 Mijn gps heeft een basiskaart idd, maar het is maar bij enkele plaatsen, alle (soms nog kleinere) dorpjes eromheen vind hij wel, zelfs de straten en huisnummer, het is ook niet echt hinderlijk, voor de rest werkt ie perfect, ik dacht alleen misschien dat er een updatetje zou zijn ofzo. Maargoed, in elk geval bedankt voor jullie reacties, grtz
dusee Geplaatst 23 augustus 2004 Geplaatst 23 augustus 2004 Hoe zoek je een plaatsnaam als je geen adres kent? M.a.w. kan je de adresfunctie gebruiken om het hiaat in de plaatsfunctie te compenseren. Volgens mij kan dat. Zodra je bij adres de plaatsnaam hebt in ingevoerd en vervolgens het straat veld wil gaan invoeren zie je onder een stukje van de database met straatnamen van die plaats. Daar pak je er een uit. Probeer het maar eens met je eigen plaats? Herkenning? Nou wil het toeval verder dat de meeste straten wel een nummer 1 hebben. Vervolgens kan je daarna met kaart zien of je daar terecht wil komen.
Kleine welp Geplaatst 24 augustus 2004 Auteur Geplaatst 24 augustus 2004 Soms zoek ik ook alleen de plaatsnaam zonder adres, hij vind meestal alles, maar toch 1 of 2 van de 10 x niet, soms is dat alleen de plaatsnaam, en soms heb ik dat met straten, zo zocht ik hier in het dorp als test de kerkstraat, deze was niet te vinden, in mapsource op de pc vond hij hem weer wel, en als ik op de straat zelf stond vertelde hij op de kaartweergave wel dat hij de kerkstraat had. Hij vond echter wel nog 3 andere kerkstraten in nog kleinere dorpjes hiernaast. Maar zoals ik al zij, het is geen groot probleem, alleen net vervelend als je ergens naar een plaatsje in de buurt moet en je kan het net niet vinden zoals in luxemburg, hier gingen we kayakken in Dillingen, maar dat was niet te vinden met de legend.
gimli Geplaatst 24 augustus 2004 Geplaatst 24 augustus 2004 ieder voordeel heeft zijn nadeel.. nu heeft bijna iedereen een gps met kaart, dus moeten we wat te mopperen hebben... komt vast nog wel goed ooit.. maar ook dan zal er vast zo nu en dan iets mis zijn met de kaartjes.. vergeen niet dat de makers van de gps vaak niet al te veel aan de kaart kunnen of mogen veranderen van de kaartenmakers.. dat is namelijk een heel andere tak van sport. er zijn dan ook niet zo heel veel kaartenmakers in de wereld. als de indexjes niet kloppen kan je gps niet zo veel meer! groets, Gimli
dusee Geplaatst 26 augustus 2004 Geplaatst 26 augustus 2004 Reactie van Garmin wat betreft het verzoek tot het gebruiken van de detailkaart database voor de find optie "steden"; Dear Sir/madam. We appreciate your comments & opinions regarding our products. I have forwarded your email to the design team as they are always interested on customer feedback. Many of the comments/suggestions we receive (such as yours) are often evaluated towards potential implementation into future GARMIN products or current unit software releases. We cannot guarantee that what you have suggested will occur, however we do appreciate you passing along your opinions. Regards, Nicholas Williams
Aanbevolen berichten