Spring naar bijdragen

Geocaching gereedschappen - Is een metaaldetector handig? (b.v.)


Aanbevolen berichten

geconfronteerd met een knollenveld vol graspollen van zeker 30 x 30 meter (GPS geeft EPE van 15 meter!) waar onder een graspol iets verstopt zou moeten liggen vroeg mij af: hoe kan ik dat handig aanpakken zonder een paar honderd pollen na te vlooien? Ik weet dat in de cache metalen voorwerpen zitten (of dat de cache zelf van metaal is b.v. munitiekist) dus zou een metaaldetector helpen? Heeft iemand ervaring of toevalllig daar een hobby van gemaakt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Beste Piet, ik bezit zelf geen metaaldetector, maar ben wel vaker met iemand en zo'n ding op stap geweest.

Mijn inschatting is dat als je hem voor geocaching wilt gebruiken je een apparaat nodig hebt waarvan je het signaal zo kunt instellen dat het kleinere metalen voorwerpen discrimineert, aangezien je anders veel spijkers, munten, bierdopjes/blikjes, opgraaft voordat je de cache hebt.

Bovendien bestaat de stash ook steeds vaker uit een plastic doos.

Ik zou zeggen ga eens op stap met iemand die er een heeft en probeer 't.

Als je wilt kan ik mijn kennis vragen eens met ons op stap te gaan.

 

ZONNIG SPOOR   :angry:   ZUURTJE

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik ben ook wel eens op pad geweest met een goede metaaldetector. Aan het begin wel spannend maar als je elke minuut een paar bierdoppen, spijkers, bouwafval enz. vindt is de lol er gauw af. Ongelofelijk wat een troep zit er in de grond. Zelfs midden in weilanden en bos.

Als je hem dan wat minder gevoelig zet vind je weer niks. Een cache moet dus veel metaal bij zich hebben. Als je dat zeker weet is het best handig, zo'n ding.

Qua kosten zou ik toch overwegen voor die graspollencache een prikstok te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...