Spring naar bijdragen

Alle NL geocaches als POI in Engin van ANWB


mathlener

Aanbevolen berichten

  • 4 months later...
ReizenReizen

Beste lezers,

 

Ik heb POI's van Camperplaatsen in europa gevonden, omdat wij veel reizen met de Camper wil ik deze graag in ENGINE zetten, maar ik zou niet weten hoe.

De PIO's zijn in het .OV2 format dus voor Tom Tom nu het ik het programma POI edit en alles omgezet naar .asc format.

 

tot zover gaat het goed, nu het volgende hoe krijg ik deze PIO's in m'n PDA onder de bestaande POI's van Engine

 

Onderstaand een link waar ik de POI's heb gedownload voor diegene die ze graag wil hebben.

camperplaatsen

 

kijk onder Voorbereiding

 

Wie kan ons helpen

 

Ben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb POI's van Camperplaatsen in europa gevonden, omdat wij veel reizen met de Camper wil ik deze graag in ENGINE zetten, maar ik zou niet weten hoe.

De PIO's zijn in het .OV2 format dus voor Tom Tom nu het ik het programma POI edit en alles omgezet naar .asc format.

 

tot zover gaat het goed, nu het volgende hoe krijg ik deze PIO's in m'n PDA onder de bestaande POI's van Engine

 

Ik gebruikte daar het programma POI Integration Manager voor, maar dat ben ik kwijtgeraakt. Helaas is het ook niet meer te downloaden, omdat Navigon niet zo blij was met het programma.

 

Misschien helpt het programma POI Configarator + (om te downloaden moet je eerst registreren bij Navifriends. Ik heb het programma zelf niet geprobeerd.

 

Tegenwoordig heb ik Navigon 5 en zoals je misschien elders hebt gelezen, krijgt elke Engin gebruiker gratis Navigon 5 Benelux. Helaas werken de POI bestanden uit Engin 4 niet in Navigon 5. Ik gebruik tegenwoordig het programma POI Warner, dat naast Navigon draait en er ook mee geintegreerd wordt. Met POI Warner kan je gewoon het .asc bestand nemen en in de map pois van POI Warner zetten samen met een bitmap bestand met de zelfde naam als het .asc bestand (alleen met extensie .bmp natuurlijk).

 

Meer info is binnenkort te vinden op onze website: http://www.mathlener.com/geocaching/POI/.

Er staat nu al wat informatie op, maar binnenkort zal ik het uitbreiden met een duidelijke instructie met screenshots. Ook het zip bestand met daarin de Nederlandse caches zullen dan dagelijks ververst worden.

 

André

bewerkt door mathlener
Link naar opmerking
Deel via andere websites

André,

 

k'snap er niets van moet toch niet zo moeilijk zijn om je bestaande POI's uit te breiden

 

Het omzetten gaat wel naar een .asc format, waar het mij om gaat hoe stop ik ze in engine.

 

"Ook ik heb het schrijven van de ANWB gehad om Navigon 5 te gebruiken, lekker weer een stunt van ze, eerst vorig jaar met een nieuwe versie terwijl ik alle kaarten van europa heb, en nu dit weer om over te gaan kost dit weer een boel euro's omdat ik niets heb aan alleen benelux."

 

maar goed, alles staat op de laptop ik neem aan dat ik de POI's ook op de laptop moet stoppen ergens in een mapje.

Als ik dan deelkaarten gaat aanmaken zullen waarschijnlijk ook de POI's worden meegenomen.

Zo simpel zie ik het, nu alleen even achter zien te komen hoe en waar ik die POI's van de camperplaaten moet onderbrengen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...