Radio749 Geplaatst 12 augustus 2004 Geplaatst 12 augustus 2004 Hallo allemaal Ik als Newbie heb vandaag mijn eTrex Vista ontvangen met daarbij de mapSoure "MetroGuide" europa Daar de nederlandse handleiding ontbreekt krijg ik nu dingen niet voor elkaar of weet niet hoe het moet. Wie mag ik vanavond even bellen (desnoods via skype) die mij even op weg kan helpen met mijn eTrex Vista. Geef mij even een persoonlijke mail met je nummer en hoe laat ik je mag bellen.
Gast Eyebite Geplaatst 12 augustus 2004 Geplaatst 12 augustus 2004 misschien slim als je gewoon hier je vragen stelt.... dan hebben andere er ook nog wat aan misschien ....weet niet hoor...
Radio749 Geplaatst 12 augustus 2004 Auteur Geplaatst 12 augustus 2004 misschien slim als je gewoon hier je vragen stelt.... dan hebben andere er ook nog wat aan misschien ....weet niet hoor... Oke, daar heb je wel gelijk in, als ik maar niemand tot last ben. Daar gaan we. Ik heb bij me eTrex Vista een Metroguide europe v6 gekocht (gehad) Nu wil ik graag via de pc interface kabel de kaart van nederland erin zetten zodat ik tot straatniveau kan komen. Goed ik heb de kabel getest maar hoe stuur ik nu die kaart van nederland over en zo dat hij hem ook gebruikt tot straatniveau Peter
Twumi Geplaatst 12 augustus 2004 Geplaatst 12 augustus 2004 Ik ga ervan uit dat Mapsource en Metroguide geinstalleerd zijn op je PC..... Start Mapsource op............De kaart van Nederland wordt zichtbaar... Zorg dat je de kaart van Nederland voldoende uitzoomt zodat het hele land zichtbaar is op het scherm. Kies bovenaan op het scherm in het pulldownmenu TOOLS de MAP functie. Als je nu met de cursor over de kaart gaat zie je delen "oplichten". Als je op zo'n deel klikt, selecteer je hem, het gedeelte kleurt rose en links in het scherm onder het tabblad MAPS komt de geselecteerde kaart te staan met de grootte in MB. Kies de gewenste delen, maar zorg dat het totaal niet groter wordt dan 24 MB. Klik in het pulldownmenu bovenaan de pagina op TRANSFER en SEND TO DEVICE. Vink MAPS aan en druk op send........... Zorg natuurlijk dat de GPS aan staat en er voldoende batterijcapaciteit aanwezig is, het laden kan best lang duren..... Succes
Radio749 Geplaatst 12 augustus 2004 Auteur Geplaatst 12 augustus 2004 Ik ga ervan uit dat Mapsource en Metroguide geinstalleerd zijn op je PC.....Start Mapsource op............De kaart van Nederland wordt zichtbaar... Zorg dat je de kaart van Nederland voldoende uitzoomt zodat het hele land zichtbaar is op het scherm. Kies bovenaan op het scherm in het pulldownmenu TOOLS de MAP functie. Als je nu met de cursor over de kaart gaat zie je delen "oplichten". Als je op zo'n deel klikt, selecteer je hem, het gedeelte kleurt rose en links in het scherm onder het tabblad MAPS komt de geselecteerde kaart te staan met de grootte in MB. Kies de gewenste delen, maar zorg dat het totaal niet groter wordt dan 24 MB. Klik in het pulldownmenu bovenaan de pagina op TRANSFER en SEND TO DEVICE. Vink MAPS aan en druk op send........... Zorg natuurlijk dat de GPS aan staat en er voldoende batterijcapaciteit aanwezig is, het laden kan best lang duren..... Succes Oke, dit werkt maar nu waarschuwd hij mij dat ik data ga overschrijven die geprogrameerd staat (door Garmin) en vraagt of ik een removable disk hebt want anders ben ik alle data kwijt (voor altijd) Moet ik nu ervoor kiezen om de data te overschrijven? En kan ik straks ook weer een gedeelte van de kaart verwijderen en dan andere delen laden? Ook begrijp ik niet dat ik de CD helemaal niet hoef te registreren. Of kan het programma meer als ik hem registreer met de key op de cd. En waar moet ik hem dan registreren?
Peetee Geplaatst 12 augustus 2004 Geplaatst 12 augustus 2004 Oke, dit werkt maar nu waarschuwd hij mij dat ik data ga overschrijven die geprogrameerd staat (door Garmin) en vraagt of ik een removable disk hebt want anders ben ik alle data kwijt (voor altijd)1. Moet ik nu ervoor kiezen om de data te overschrijven? 2. En kan ik straks ook weer een gedeelte van de kaart verwijderen en dan andere delen laden? 3. Ook begrijp ik niet dat ik de CD helemaal niet hoef te registreren. 4. Of kan het programma meer als ik hem registreer met de key op de cd. 1. Ja, kun je gerust doen. 2. Ja. 3. Klopt, hoeft niet. 4. Nee.
Aanbevolen berichten