LesMarten Geplaatst 12 augustus 2004 Geplaatst 12 augustus 2004 Mijn schoonouders zijn erg actief met het zoeken van grenspalen. Ze hebben zowat alle palen op de grens met Belgie en Duitsland bezocht en gefotografeerd. Bestaan er al initiatieven om de exacte GPS coordinaten van deze grenspalen te loggen en ergens te publiceren? groeten, lesmarten
LesMarten Geplaatst 12 augustus 2004 Auteur Geplaatst 12 augustus 2004 Ja inderdaad. Dat is wat ik bedoel.
Lex en Leo-team Geplaatst 12 augustus 2004 Geplaatst 12 augustus 2004 Ik zag daar pas geleden iets over op TV. Het had wel wat weg van geocachen allen dan zonder GPS en zonder kisten zoeken (dus wat blijft er dan nog over waardoor het geocachen lijkt?) Ik zag twee mannen met een kaart op zoek gaan naar grenspalen die ze dan fotograferen, zag er wel grappig uit, maar het lijkt me minder leuk dan cachen
BigBird Geplaatst 16 augustus 2004 Geplaatst 16 augustus 2004 Bedoel je zoiets Gr Twinlife Als je de reeds gevonden punten op een kaart wilt zien kan je LocLess2Loc gebruiken, te vinden op mijn download pagina. Dit programaatje plukt alle coordinaten uit de logs en maakt daar een loc-file van die je vervolgens op een kaart kan plotten.
Nico Bartels Geplaatst 17 augustus 2004 Geplaatst 17 augustus 2004 Ik zag daar pas geleden iets over op TV. Het had wel wat weg van geocachen allen dan zonder GPS en zonder kisten zoeken (dus wat blijft er dan nog over waardoor het geocachen lijkt?) Ik zag twee mannen met een kaart op zoek gaan naar grenspalen die ze dan fotograferen, zag er wel grappig uit, maar het lijkt me minder leuk dan cachen Wat in ieder geval overblijft is dat je eens op een plekje komt waar je zonder deze hobby nooit zou komen. Het voordeel van een door een medehobyist geplaatste cache is echter dat die al een soort schifting heeft gemaakt en een bepaalde reden heeft gehad om de cacheplek uit te zoeken. Vaak is dat een plekje wat bijzonder is en daarom leuk om te bezoeken. Grenspalen staan niet persee op landschappelijk mooie plekjes en zijn eigenlijk alleen bijzonder omdat er een grenspaal staat. Als je niet bijzonder geinteresseerd bent in grenspalen, dan lijkt het me niet een hobby om ze met een GPS te gaan zoeken.. Nico
paulus Geplaatst 20 maart 2005 Geplaatst 20 maart 2005 "Die mannen"zijn terug te vinden op grenspalen en grenspalen benelux groeten PAULUS
Team Professor X Geplaatst 22 november 2011 Geplaatst 22 november 2011 (bewerkt) Even een oud draadje nieuw leven inblazen. Grenspalen spreken al eeuwen tot de verbeelding en met de komst van internet is het een hobby voor velen geworden. Nieuwste aandacht die ervoor gevraagd wordt middels crowdsourcing komt van het Kadaster. Voor wie het leuk vindt houd dus de site van het Kadaster in de gaten. GrenspalenHet Kadaster gaat de komende drie jaar grenspalen op de grens tussen Nederland en Duitsland controleren en eventueel herstellen. Een enorme klus, maar gelukkig krijgen we hierbij hulp van vrijwilligers. Het Kadaster heeft daarom een speciale applicatie, de Grenspalen-App, en een website ontwikkeld. De applicatie toont een kaart met daarop de grenspalen. De gebruikers kunnen naar de palen navigeren en aangeven of de desbetreffende grenspaal aanwezig is en of de paal verzakt, verplaatst of beschadigd is. Ook kunnen ze zelf opmerkingen en foto’s toevoegen. Deze gratis App is voor iedereen met een Iphone, Android-toestel of Windows Phone 7 beschikbaar. De gegevens kunnen ook via de website ingevuld worden. De verzamelde gegevens slaat het Kadaster op in een database en worden gebruikt bij het uitvoeren van haar taak. Bron: Ter Zake #4 november 2011 En wil je ook nog een puntje scoren op waymarking dan kan dat ook. Voorheen de vituele cache Dutch Landmark Hunt. Nu zijn grenspalen aan te bieden bij waymarking. Meet de grenspaal nauwkeurig in, maak een duidelijke foto en noteer het grenspaalnummer. De drie gegevens voeg toe aan je logje op Waymarking, border crossings. 22 november 2011 bewerkt door Team Professor X
ikke Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 Gaat het alleen om grenspalen met buitenland ? Er staan er IN Nederland ook genoeg die voormalige 'gronden' van grafen of kasteel heren aan geven. (Je snapt denk wel wat ik bedoel) Die zijn op zich ook wel leuk om te zien/doen.
Team Professor X Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 Gaat het alleen om grenspalen met buitenland ? Er staan er IN Nederland ook genoeg die voormalige 'gronden' van grafen of kasteel heren aan geven. (Je snapt denk wel wat ik bedoel) Die zijn op zich ook wel leuk om te zien/doen. Bij het Kadaster wel alleen Landsgrenzen. Op waymarking zie ik ook ander soortige grenspalen zoals provinciegrenzen of perceelsgrenzen. Suc6!
Berend-Botje Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 @professor X Lees ik het goed op de site dat als je PM bent bij GC je ook toegang tot waymarking.com hebt? Of staan deze toch los van mekaar
Team Professor X Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 Met PM heb je sowieso alle mogelijkheden bij zowel geocaching als waymarking. Inloggen met dezelfde gegevens. Als je geen PM bent heb je beperkte mogelijkheden. Alleen logjes en foto's plaatsen. Maar je kan geen nieuwe groepen aanmaken etc. Zie hier
Berend-Botje Geplaatst 29 december 2011 Geplaatst 29 december 2011 Bedankt! Het lijkt dat er niet veel gebruik van gemaakt wordt. Nogt even uitvogelen hoe dit werkt, heb al één ontdekt waar ik elke dag langs fiets
Aanbevolen berichten