Spring naar bijdragen

GPS locator


Aanbevolen berichten

ReizenReizen

:angry:

 

Al zoekend naar gps trackers kwam ik dit eerder tegen op het internet en heb toen contact met ze opgenomen of dit niet in Nederland verkrijgbaar zou kunnen zijn, maar dan zonder een centrale en abonnement; gewoon hollands op je pc kijken waar de bengels uithangen.

 

Natuurlijk geen antwoord gehad en wat schetst mijn verbazing een driekwart jaar later wordt er via Vermist reclame gemaakt voor deze nieuwste vinding om op uw kind te passen.......

 

En hoe loopt het ???????

Zelfs mijn vrienden uit Obliblio hebben er geen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je kind een eigen gsm met Vodafone SIM heeft, kan je al tracen voor een paar cent (!).

Zie dit draadje voor meer uitleg.

Ik heb dit ook gelezen, maar de minimale meetfout is volgens Vodaphone nog altijd 100 a 300 meter.

Als er weinig GSM antennes zijn (buiten de steden), dan is de meetfout zelfs kilometers.

Dan heb je er ook niet veel aan.

Klopt. De GPS nauwkeurigheid haal je niet met de GSM-mast oplossing.

Overigens hebben ze in Legoland ook een Kidfinder oplossing op basis van RFID en dus met een nog hogere nauwkeurigheid (of had ik dat al een keer gepost?) Hier kan je de locatie van je kind (met tag) in het park opvragen door een SMS te sturen. Je krijgt een SMS terug met de locatie die je eenvoudig op de bijgeleverde kaart kan terugvinden. Als je kind in de achtbaan zit moet je wel snel zijn, anders is ie al weer ergens anders :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Man accused of stalking with GPS

 

Monday, September 6, 2004 Posted: 1325 GMT (2125 HKT) GLENDALE, California (AP) --

 

Police arrested a man they said tracked his ex-girlfriend's whereabouts by attaching a global positioning system to her car.

Ara Gabrielyan, 32, was arrested August 29 on one count of stalking and three counts of making criminal threats. He was being held on $500,000 bail and was to be arraigned Wednesday.

"This is what I would consider stalking of the 21st century," police Lt. Jon Perkins said.

Police said Gabrielyan tracked the 35-year-old woman, who was not identified, after she ended their relationship, showing up unexpectedly at a book store, an airport and dozens of other places where she was.

Police said Gabrielyan attached a celcarambaar phone to the woman's car on August 16 with a motion switch that turned on when the car moved, transmitting a signal each minute to a satellite. Information was then sent to a Web site that allowed Gabrielyan to monitor the woman's location.

The woman learned how Gabrielyan was following her when she discovered him under her car attempting to change the cell phone's battery, police said.

Police allege Gabrielyan threatened over a six-month period to kill himself and the woman. An attorney for Gabrielyan could not immediately be reached for comment Saturday.

He faces up to six years in prison if convicted.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...