Spring naar bijdragen

Stiltebankje


kapper

Aanbevolen berichten

ReizenReizen

Heb ik ook al eens lopen zoeken en op het forum gevraagd

 

Link : http://forum.geocaching.nl/index.php?a...=1897&hl=bankje

 

Maar helaas geen data

 

Wel op internet gezocht en het volgende gevonden

 

Bij de Kaapsche Bossen ten Noorden van een groot heideveld.

 

Dus als iemand de Coordinaten heeft Graag.

 

 

 

Maar dan niet allemaal te gelijk er na toe ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook dit

 

 

Het stilste plekje van Nederland moet geheim blijven

door George Marlet

 

MAARN - Zelfs op het 'stilste plekje van Nederland' is stilte relatief.

Vlak voor de onthulling van het stiltebankje vliegt een verkeersvliegtuig hoog en hoorbaar over de Utrechtse Heuvelrug. De geluiden van snelweg en spoorbaan, hemelsbreed twee kilometer verder, dringen tot het heideveldje door. 'De stilte der natuur heeft veel geluiden', dichtte Henriëtte Roland Holst. De tekst, aangebracht op het stiltebankje, klinkt hier anders dan de dichteres bedoelde toen Nederland nog echte stilte kende.

(…)

In stiltegebieden mag niet meer dan 40 decibel geluid te horen zijn. Dat blijkt in de praktijk langzamerhand een farce. Het geluid van auto's, treinen, vliegtuigen en fabrieken stopt niet bij de grenzen van bijvoorbeeld het Nationaal park Utrechtse Heuvelrug, waarin het 'stilste plekje' ligt. Van de vier natuurgebieden die de milieuorganisaties hebben laten onderzoeken, welteverstaan. Naast de Utrechtse Heuvelrug zijn dat de Wieden en Weerribben (Noordwest-Overijssel) en de Zak van Zuid-Beveland.

(…)

Het echte stilste plekje van Nederland zal eerder in het noorden te vinden zijn. Niettemin is waarnemend burgemeester F. Cremer van Maarn blij verrast met het predikaat. Inwoners van het dorp hebben veel last van de A12 en de spoorlijn Utrecht-Arnhem. ,,Maarn associeer je dus niet zo gauw met de stilste plek van Nederland'', rekt Cremer de bescheiden kwalificatie soepel op.

(…)

Wie de moeite neemt om het rapport 'Op zoek naar stilte' te lezen, kan het stilste plekje op de kaart vinden, bij kruisje 8. Maar stiltezoekers zijn gewaarschuwd: de komende maanden gaat Natuurmonumenten pal naast het stiltebankje twee hectare bos kappen om de zandhagedis aan een groter leefgebied te helpen. Op een bord bij het bankje staat de hamvraag: 'Waar is het nog echt stil?'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe de cache It's All About Communication, of het "bankje" van de Smurfen cache, of de Tjongervallei cache van ondergetekende maar eens. Allemaal plekken met veel rust (tenzij een boer in de omgeving... of een vliegtuig, of...).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet iemand de coordinaten van het "Stiltebankje"?

Volgens zeggen is het in de Kaapse Bossen bij Doorn.

Ik houd me aanbevolen.

Nou Koos,

 

hoe stil was het daar????

of kon je het vechtdal team daar zelf ook nog horen?? :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nou Koos,

 

hoe stil was het daar????

Meer dan 4 uur lopen zoeken naar dat @#$%-bankje. Gelukkig uiteindelijk wel gevonden.

Hoe voelt een cacher zich met alleen een krantenknipel, zonder coordinaten? Met al die mooie dure spullen om z'n nek?

Ik kan melden dat ik liever 10 caches zoek - en niet vind, dan dit.

Maar wat Yvonne in haar hoofd heeft, heeft ze niet in haar ***terste.

 

Het was een uiterst rustig plekje, maar stil?

Kijk, een overvliegend vliegtuig kan overal, maar op de achtergrond was steeds de A12 diffuus hoorbaar. Het kleine beetje wind kwam vanuit die richting. Miisschien met andere wind stiller?

 

Het is een mooi plekje voor een cache.

Maar ja, Nutuurmonumenten schijnt aldaar het beheer te voeren ....

 

Van het Vechtdal Team niets meer gehoord.

 

Als iemand de coordinaten wil hebben, dan hoor ik het graag.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...