Spring naar bijdragen

Downloaden van waypoints; Hoe doe ik dat?


kroep loekies

Aanbevolen berichten

2 vraagjes:

 

ik voer alles met de hand in, nu zie ik dat je ook kunt downloaden, maar helaas, ik begrijp niet helemaal hoe. ik heb een kabel aan m`n computer en een sportrak pro en die passen in elkaar, zover ben ik. ik klik op het download pictogram en dan krijg ik een beeldscherm met allemaal keuzes.... en dan gaat bij mij het licht uit ... help,... wat nu?

 

daarnaast heb ik nog een vraag, gisteren had ik mijn eerste route uitgestippelt. 4 etappes, maar toen ik 1 km in de buurt kwam van cache 1 knippert hij over naar etappe 2. ik een paar meter terug rijden maar hij knippert niet meer terug. naar een heleboel gehannis met dat ding had ik een goto route naar punt 1, daarna heb ik mijn route weer aangezet en konden we verder. dit alles had zo lang geduurt dat we geen zin meer hadden. ;) .. vanavond willen we het nog eens proberen. maaruh... dit kan vast makkelijker.. wie kan me helpen? m`n handleiding niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Wat betreft je tweede vraag: normaliter zal een GPS van wp1 naar wp2 overgaan als meer dan de helft van de hoek tussen wp1 en wp2 overschreden wordt, ongeacht de afstand. Is deze hoek erg scherp, dan kan dat makkelijk op grote afstand gebeuren.

Daarna is er inderdaad geen weg meer terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Waar concludeer je dit uit. Je GPS moet ergens aan zien dat jij je waypoint voorbij bent. One-way-or-the-other je zou hem ook kunnen missen, nietwaar ?

Het is dus niet nodig om op 1 meter nauwkeurig over het aangegeven punt heen te lopen.

Toegegeven, de besproken techniek met passeren van het midden van de hoek tussen 2 waypoints kan er voor zorgen dat je de waypoint niet dichtbij nadert. Echter normaliter zal dit geen probleem zijn, gegeven dat we ook op paden lopen, en dus beperkt heen en weer kunnen lopen.

 

Je kunt je route van pad-kruising tot pad-kruising gaan uitzetten. Dit is echter wat simpel maar gaat altijd goed. Vervolgens sla je enkele van die kruisingen-met-hoeken over, en wordt de tocht wat spannender.

 

Probeer eens voor de lol Enkeltje Den Dolder. Dit zal je veel duidelijk maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

oh ik concludeer dat nergens uit hoor, ik stelde een vraag, en ga natuurlijk diep over je antwoord na denken. op het moment snap ik er nog helemaal niets van maar dat wordt me vanzelf duidelijk.

hoop ik dan maar.

ik heb nu al geleerd dat ik dus rekening moet houden met de hoek tussen verschillende WP`s... over wegen betekent dit volgens mij dat hoewel een cache dicht bij de straat kan liggen, ik dankzij die hoek enorm ver moet gaan lopen omdat ik het vanaf de andere kant moet gaan benaderen. dacht ik...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

thanx reeds gedaan.... uh nog iemand ie mijn download vraag kan beantwoorden....

de vraag was hoe? welke programma? enz?

Vooral het hoe ben ik zeer benieuwd naar... :blink: De programma's liggen voor t oprapen (ik heb easygps) maar als ik die gebruik, wordt er slechts 1 deel van een route geladen en de rest lukt niet. B.v. Enkeltje Den Dolder heb ik dus maar handmatig geladen maar dat vonden de medecachers wat minder die thuis al geladen hadden .... :angry:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geinig, ik heb Enkeltje Den Dolder net gedaan, en via easyGPS alle 3 tracks op de Etrex gekregen. Gartrax kon overigens met de bestanden niet overweg.

Ik heb de tracks op OziExplorer gekregen door weer van de GPS te downloaden.

De sportrax pro ken ik niet, dus ik kan je niet hiermee helpen. Wel is het zo dat vanuit easyGPS en Ozi de up en download geinitieerd kan worden (geen actie vanuit de GPS). Beide pakketten zoeken zelf uit welke GPS aangesloten zit. Alleen de com-poort en parameetrs moet je nog opgeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb enkeltje den dolder al eens gedaan, toen lukte me het wel om alle routes in een keer

te downloaden naar mijn ETREX LEGEND. maar alvorens ik dat deed kopieerde ik eerst in EASYGPS

alle waypoints gebruikt in de routes naar het schermdeel (waypoints) er boven. zodat ze dus als afzonderlijke waypoints wel beschikbaar waren. Volgens mij gaat het dan wel goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...