Spring naar bijdragen

Omzetten coordinaten in TomTom3


Gast Iepie

Aanbevolen berichten

Het zal vast wel eens eerder zijn gevraagd, maar ik stel hem toch nog maar weer een keer.

Ik krijg het idee dat de GPS notatie in TT3 niet dezelfde is als Geocaching op de website gebruikt.

Wie wil me het even uitleggen??????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Je moet van de WGS84 coördinaten, zoals gebruikt op de website de laatste 3 cijfers omrekenen volgens de volgende formule: xxx*60/100, voor zowel noord als oost.

 

Bijvoorbeeld: N 52° 05.011 / E 005° 07.498 wordt dan

 

011*60/1000=0,66 = afgerond 01

498*60/1000=29.88 = afgerond 30

 

In TomTom kan worden ingevuld: N 52° 05.01 / E 005° 07.30

 

In PocketExcel kan je deze formule ook opslaan met een verwijzing naar een bepaalde cel, zodat je alleen maar die laatste 3 cijfers hoeft in te vullen van een coördinaat.

Er is ook een handig programmatje van de Bruine Beren te downloaden via deze link.

 

Kijk ook maar eens in dit draadje voor meer informatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat kan niet als je in Navigator zit, maar wel als je kiest voor de weergave "Kaart". Dan heb je in het menu Extra's een optie "Ga naar postitie", en daar kun je coördinaten invoeren volgens Deg/Min.Sec-notatie. Vervolgens klik je op OK en zie je de positie op de kaart. Op deze positie moet je je stylus lang ingedrukt houden om een menu te krijgen, waar je kiest voor "Kies als eindbestemming". Vervolgens klik je onderin het scherm op het knopje "nieuwe route" (a->:thumbup:, en controleer je of de eindbestemming correct is. Vervolgens naar Navigator en rijden maar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...