GeoDoc Geplaatst 30 juli 2004 Geplaatst 30 juli 2004 Op mijn MAP60cs van 3 maanden oud komen blaren op de oppervlakte van de toetsen, daarna laat het oppervlakkige laagje los. Het ziet er niet uit, alsof het ding 10 jaar oud is Het is al gemeld aan WayPoint en Sailtron, deze hebben de foto's weer doorgestuurd naar Garmin. Nu maar afwachten. Zijn er meer met dit probleem?
Lepman Geplaatst 30 juli 2004 Geplaatst 30 juli 2004 Ik heb weinig ervaring nog met gps'en maar heb zoiets wel meegemaakt bij een soortgelijk apparaat. Ik gooi er gelijk een leuk woord in: UITZETTINGSCOËFFICIENT. Wil niet zeggen dat jouwe hier last van heeft maar het gaat om het volgende: De toetsen zijn opgebouwd uit een aantal lagen. Eén van die lagen is anders, namelijk die van de toetsenverlichting. Bij grote temperatuurschommelingen of bij het snel stijgen en dalen (vliegtuig bv) zet de ene laag anders uit dan de andere. Hierdoor komt er gewoon lucht tussen de lagen en dat lijkt wellicht op jouw "blaren". Zoals gezegd, het kan iets totaal anders als oorzaak hebben maar dit is de enige reden die ik ken uit ervaring. Ben ook erg benieuwd naar de foto's en de oorzaak uiteindelijk. Ik heb er namelijk net 1 opgehaald.
GeoDoc Geplaatst 9 oktober 2004 Auteur Geplaatst 9 oktober 2004 Ondertussen heeft Sailtron het toetsenbordje zonder morren vervangen, een oorzaak is echter niet bekend. Ze hebben het onderdeel naar Garmin opgestuurd. De GPS ziet er weer als nieuw uit!
GeoGerard Geplaatst 9 oktober 2004 Geplaatst 9 oktober 2004 De service van Sailtron staat algemeen bekend als goed en dat blijkt.
GPSiegurd Geplaatst 9 oktober 2004 Geplaatst 9 oktober 2004 Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Toen ik afgelopen week op de Kilimanjaro zat begon bij mij ook het laagje op mijn toetsen los te laten.
Jan en Jany Geplaatst 9 oktober 2004 Geplaatst 9 oktober 2004 Heeft het niet te maken met melkzuur uit je huid en de weekmaker in het kunstof van de knopjes die deze reactie geeft ? Wij heben namelijk op ons bedrijf ook weleens problemen met een aantal apparaten gehad en daar was de weekmaker in het kunststof de oorzaak van. De ene mens produceerd nu eenmaal meer melkzuur dan de andere dus moest de samenstelling van het kunststof aangepast worden.
deBruineBeren Geplaatst 9 oktober 2004 Geplaatst 9 oktober 2004 Een GPSr is net een Scoubidou touwtje, je moet hem niet in je mond stoppen want dan komen de weekmakers er uit.
Aanbevolen berichten