GeoDoc Geplaatst 30 juli 2004 Geplaatst 30 juli 2004 Op mijn MAP60cs van 3 maanden oud komen blaren op de oppervlakte van de toetsen, daarna laat het oppervlakkige laagje los. Het ziet er niet uit, alsof het ding 10 jaar oud is Het is al gemeld aan WayPoint en Sailtron, deze hebben de foto's weer doorgestuurd naar Garmin. Nu maar afwachten. Zijn er meer met dit probleem?
Lepman Geplaatst 30 juli 2004 Geplaatst 30 juli 2004 Ik heb weinig ervaring nog met gps'en maar heb zoiets wel meegemaakt bij een soortgelijk apparaat. Ik gooi er gelijk een leuk woord in: UITZETTINGSCOËFFICIENT. Wil niet zeggen dat jouwe hier last van heeft maar het gaat om het volgende: De toetsen zijn opgebouwd uit een aantal lagen. Eén van die lagen is anders, namelijk die van de toetsenverlichting. Bij grote temperatuurschommelingen of bij het snel stijgen en dalen (vliegtuig bv) zet de ene laag anders uit dan de andere. Hierdoor komt er gewoon lucht tussen de lagen en dat lijkt wellicht op jouw "blaren". Zoals gezegd, het kan iets totaal anders als oorzaak hebben maar dit is de enige reden die ik ken uit ervaring. Ben ook erg benieuwd naar de foto's en de oorzaak uiteindelijk. Ik heb er namelijk net 1 opgehaald.
GeoDoc Geplaatst 9 oktober 2004 Auteur Geplaatst 9 oktober 2004 Ondertussen heeft Sailtron het toetsenbordje zonder morren vervangen, een oorzaak is echter niet bekend. Ze hebben het onderdeel naar Garmin opgestuurd. De GPS ziet er weer als nieuw uit!
GeoGerard Geplaatst 9 oktober 2004 Geplaatst 9 oktober 2004 De service van Sailtron staat algemeen bekend als goed en dat blijkt.
GPSiegurd Geplaatst 9 oktober 2004 Geplaatst 9 oktober 2004 Ik heb eigenlijk precies hetzelfde. Toen ik afgelopen week op de Kilimanjaro zat begon bij mij ook het laagje op mijn toetsen los te laten.