Spring naar bijdragen

Rekenen met gps coordinaten


Gast The Scientists

Aanbevolen berichten

Gast The Scientists

Graag zou ik berekeningen uitvoeren met GPS coordinaten zoals bijvoorbeeld snijpunt berekeningen met meerdere coordinaten (ook rekening houdend met de bolling van de aarde etc.).

 

Weet iemand een naslagwerk te vinden in de vorm van een boek of website waar uitgelegd staat hoe je het makkelijkst kunt rekenen met GPS coordinaten?

 

Vriendelijk bedankt

The Scientists.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ReizenReizen

Gast The Scientists

Om wat meer duidelijkheid te creëren waar ik de berekeningen bijv. voor wil gebruiken.

 

Ik wil graag een 'open source :blink: ' java programma schrijven waarbij je GPS coördinaten ingeeft en je dan de coördinaten geprojecteerd kunt zien op de wereldbol, dit is bijv. leuk om een travel bug te volgen en statistieken uit te rekenen zoals bijvoorbeeld de grootste afgelegde afstand, gemiddelde afstand per keer etc.

 

Dus weet iemand een boek of website waar uitgelegd staat hoe je met GPS coördinaten kunt rekenen?

 

The Scientists

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast The Scientists

Bedankt voor de reacties :blink: , ik heb wat programmatjes gedownload en zal ze eens gaan bekijken tijdens mijn vakantie de aankomende drie weken.

 

Tevens heb ik net de "GPS bijbel" van Bradford W. Parkinson "Global Positioning Systems" Theory and Applications Volume 1 en 2 ingezien en deze lijkt me te kunnen helpen!

 

Een specifiek probleem waar ik namelijk tegenaanloop tijdens mijn afstandberekeningen is dat de aarde niet rond is, een van de dingen waar ik dus specifiek naar op zoek ben zijn afstandsberekeningen die in acht nemen dat de aarde niet rond is maar ei-vormig etc.

 

The Scientists

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden
  • Onlangs hier   0 leden

    • Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...