deBruineBeren Geplaatst 19 juli 2004 Geplaatst 19 juli 2004 Wie kent dit probleem bij een Garmin eTrex Venture. Als je op het knopje drukt om het lampje aan te doen gaat het display uit. Als je dan vervolgens weer op het knopje drukt om het lampje uit te doen gaat het display weer aan. Ik heb de software al ge-upgrade naar de nieuwste versie maar dat mocht niet baden. Omdat de garantie termijn verlopen is ben ik bang dat er dure reparatie te wachten staat. Heeft iemand dit probleem al eens eerder gezien.
dusee Geplaatst 19 juli 2004 Geplaatst 19 juli 2004 openmaken is geen optie je kan niet bij het lampje, noch valt er iets te solderen hooguit met hete lucht. bellen Alex of opsturen en reparatie onder voorbehoud sailtron houten
Gast Albert Geplaatst 20 juli 2004 Geplaatst 20 juli 2004 Ik ken dit probleem nog niet. Bij mij verschijnen regelmatig horizontale strepen op het scherm die het afleze moeilijk maken Ik heb de mijne ter reparatie aangeboden bij de Bever winkel waar ik hem gekocht heb. Ik zou hem wel een maand kwijt zijn, en dan nog maar afwachten of hij gerepareerd is. Een maand zonder GPS, en er zijn pas twee weken om! Albert
deBruineBeren Geplaatst 20 juli 2004 Auteur Geplaatst 20 juli 2004 Het "Barcode" scherm is een bekent probleem dat meestal bij de Vista voor komt. En is ook te repareren dus dat komt wel goed. Blijft alleen de vraag over : Wat kost dat ? Ik hoop dat je nog garantie hebt.
joske Geplaatst 21 juli 2004 Geplaatst 21 juli 2004 Blijft alleen de vraag over : Wat kost dat ? Garmin in de US heeft standaard tarieven om een GPS op punt te stellen, die vind je hier:http://www.garmin.com/support/outofwarranty.html Maar of dit ook voor Europa telt is natuurlijk de vraag.
Gast Albert Geplaatst 21 juli 2004 Geplaatst 21 juli 2004 Blijft alleen de vraag over : Wat kost dat ? De verkoper bij Bever was er van overtuigd dat het binnen de garantie zou vallen ondanks dat de garantie periode al een half jaar om is. Voor de zekerheid een max prijs afgesproken. Weet iemand eigenlijk hoe vaak dit voorkomt en of ze het ook echt kunnen maken? Albert
Gast Pagliacci Geplaatst 21 juli 2004 Geplaatst 21 juli 2004 Ken zelf het scherm probleem gelukkig niet, maar een vriend van me die een Legend heeft, heeft hem net voor dezelfde ,streepen op het scherm klacht, terug naar de watersportzaak gebracht waar hij hem ruim een jaar geleden had gekocht. Hier kreeg hij ook te horen dat het niet erg was dat de garantie termijn officieel al enkele weken was verlopen. Wat ik begrepen heb is dat ze inderdaad naar Sailtron worden gestuurd, en hier schijnt de service erg goed te zijn. Success.
louisearcher Geplaatst 21 juli 2004 Geplaatst 21 juli 2004 De service van Sailtron (Garmin importeur in NL) is naar onze ervaring ZEER goed, ook buiten de garantietermijn. Recent hebben wij onze Etrex Legend zelf naar Sailtron gebracht ter reparatie. Opsturen via de outdoorzaak zou langer duren en meer kosten, en daar hadden we absoluut geen zin in. De aankoopdatum was sept 2002 (toen hadden we hem omgeruild binnen de garantietermijn i.v.m. losse rubber rand). Bij Sailtron werden we vriendelijk ontvangen en konden we onze problemen goed uitleggen: losse rubber rand, barcode symptoom op scherm, en klickstick die vaak dienst weigert. We hadden verwacht een prijsopgave en verwachte reparatieduur te horen te krijgen. Voor de display- en klickstick problemen zou Sailtron de GPS ook opsturen (naart Garmin?), maar prijsopgave en reparatieduur konden ze niet geven. Wij wilden liever niet lang wachten, en stelden voor terplaatse onde Legend om te ruilen tegen een nieuwe, en dat vond Sailtron OK, maar ze hadden helaas geen Legend op voorraad. Vervolgens stelden we voor de Legend in te leveren en een GPSmap60C te kopen met aftrek van de nieuwprijs van een Legend, ook dat was mogelijk, maar de GPSmap60C was ook niet op voorraad bij Sailtron. Na overleg tussen Sailtron en Bever Eindhoven (waar de GPSmap60C wel op voorrad was) konden we bij Bever Eindhoven de defecte Legend inleveren en de GPSmap60C kopen, met aftrek van de Legend nieuwprijs. Al met al een constructie waar wij erg blij mee zijn; GPS NUL dagen kwijt, defecte Legend ingeleverd onder (verlengde?) garantie, en nu een GPSmap60C in bezit. We hebben in 2002 voor de Legend 425 euro betaald (is nu 295 bij Bever), en nu voor de GPSmap60C (629-295=) 334 euro bijbetaald. Ik denk dat de persoonlijke uitleg aan Sailtron zeker geholpen heeft bij de gang van zake. Toen we bij Sailtron waren werd terplekke kosteloos de losse rubber rand van onze GPS en die van een andere klant kosteloos vervangen, een klusje van 5 minuten. Kortm: Hulde voor de Sailtron Service. Bel ze op en leg je probleem uit!
i am weasel Geplaatst 21 juli 2004 Geplaatst 21 juli 2004 hallo allen!! Ik heb een paar maand geleden ook problemen met mn GPS gehad. Ik heb een Garmin etrex Venture. 2 jaar geleden aangeschaft. Mijn apparaat, en die van mijn vader, hadden hetzelfe probleem als die van louisearcher namelijk dat ook bij die van ons de rubberen band losliet, het beeldscherm haperde en de klickstick het af liet weten. Op advies van de gps-garmin shop in Wierden zijn we toen gaan bellen mat Sailtron. Zij boden aan om het apparaat toe te sturen, zodat ze ernaar konden kijken. We gingen die week nog naar amsterdam, dus informeerden we of het mogelijk was om langs te komen. Dat kon . Nadat we het adres en vooral de coordinaten van het internet hadden gehaald, zijn we een paar dagen later naar houten gereden. We werden daar zeer vriendelijk ontvangen. Na ons verhaal aangehoord te hebben ging een medewerker met onze GPS'en naar achteren. We dachten om te bepalen wat het zou kosten. We waren dan ook stomverbaasd dat dezelfde persoon 5 minuten later met twee nieuwe in doos kwam aanzetten!. "Alstublieft; en veel plezier ermee!" waren zijn woorden. Het duurde even voordat we beseften dat hij bedoelde dat we ze zo mee mochten nemen. We waren erg blij met de gang van zaken! En een ding is voor ons duidelijk geworden, wij kopen geen ander merk dan Garmin. Zo een superservice vind je bijna nergens meer!! Dus ook ik kan zeggen HULDE aan Sailtron en niet te vergeten Gramin. Amerikaanse arrogantie is dus toch ergens goed voor Zoals in je garantiebewijs van je Zippo aansteker staat: "It works, or we'll fix it!!" Dus mijn advies is ook: Bel met sailtron!! Groeten Marco A.K.A. I Am Weasel
Gast Albert Geplaatst 26 juli 2004 Geplaatst 26 juli 2004 Na het lezen van de twee bovenstaande reacties heb ik spijt dat ik ook niet rechtstraaks naar Sailtron gegaan ben. Nu moet ik het maar afwachten, maar ik heb wat meer vertrouwen gekregen in een goede afloop. Albert
Gast Albert Geplaatst 7 augustus 2004 Geplaatst 7 augustus 2004 Deze week kreeg ik een berichtje van Bever dat ik mijn GPS op kon komen halen. Hij was minder lang weggeweesd als afgesproken. De kosten waren 0 Euro, sterker nog er lag een geheel nieuwe voor mij klaar. De garantie was al een half jaar verlopen. Kijk dat vind ik nu eens een goede service. Op mijn vraag of ik ook een ander model met bijbetaling kon krijgen was dat ook geen probleem. Van de aankoopprijs van de C60 die ik graag wilde ging eerst 10% korting af omdat dat de afspraak in tussen de fitness club waar ik train en Bever, en daarna ging het bedrag eraf waarvoor ik 1.5 jaar geleden mijn Venture heb gekocht. Ik was over het algemeen al niet ontevreden over de sevice van deze winkel, maar voorlopig kunnen ze bij mij niet meer stuk. Albert
Acronius (De Zoeklichten) Geplaatst 7 december 2004 Geplaatst 7 december 2004 (bewerkt) Hoi of beter gezegd mjuuhhhh ik heb de legend uitvoering en hetzelfde probleem. Balen vooral met deze korte dagen al vanaf 16:30 is het fijn als je licht en beeld hebt. Ik vraag me af waar dit vandaan komt... gebruik op de fiets?? Is dit probleem er bij meer Etrex serie gebruikers?? Intussen al een bezoek gepland aan Sailtron in Houten, hoop hoop hoop De balende groeten team De Zoeklichten 7 december 2004 bewerkt door Acronius (De Zoeklichten)
Kruimeldief Geplaatst 7 december 2004 Geplaatst 7 december 2004 (bewerkt) Het is niet een typisch Etrex probleem. Een typisch etrex probleem is de loslatende rubbers bij de duurdere modellen en een typisch Venture probleem is en de loslatende rubbers en de beelduitval vooraf gegaan met een soort streepjescode. Problemen met een Garmin? Lees bovenstaande verhalen en het lijkt allemaal goed te komen, met of zonder garantie, met of zonder aankoopbon. Alle bovengenoemde winkels geven deze service ook alleen maar omdat ze weten dat de importeur waarschijnlijk een filantroop is..... Wat die importeur ook is, ze mogen nog lang de importeur van Garmin zijn Kruimeldief Hier had een oneliner kunnen staan als ik zin zou hebben gehad. 7 december 2004 bewerkt door Kruimeldief
deBruineBeren Geplaatst 8 december 2004 Auteur Geplaatst 8 december 2004 Als je op het knopje drukt om het lampje aan te doen gaat het display uit. Als je dan vervolgens weer op het knopje drukt om het lampje uit te doen gaat het display weer aan. <{POST_SNAPBACK}> Het probleem bij deze Venture heeft zich zelf naar een paar maanden van zelf opgelost.
Acronius (De Zoeklichten) Geplaatst 8 december 2004 Geplaatst 8 december 2004 Het probleem bij deze Venture heeft zich zelf naar een paar maanden van zelf opgelost. <{POST_SNAPBACK}> Ja maar voor zo'n goedkoop apparaat is het toch fijn om niet het donker met de onverwachte kuren geconfronteerd te worden. Vandaag bij Sailtron geweest en perfect geholpen . Volgende week kan ik de GPS weer ophalen. Daarna snel weer genieten van de lange dagen tussen Kerst en 2005
Aanbevolen berichten